44ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Για δεύτερη χρονιά με νέο καλλιτεχνικό διευθυντή

by Γιάννης Φραγκούλης
  • Γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Από τις 12 έως τις 18 Σεπτεμβρίου 2021 θα διεξαχθεί το 44ο Φεστιβάλ Δράμας. Για δεύτερη χρονιά με νέο καλλιτεχνικό διευθυντή. Με νέα ταυτότητα, προς το παρόν οπτική. Θα περιμένουμε να δούμε αυτό το νέο οργανισμό που θέλει να μας παρουσιάσει. Στο τέλος αυτού του κειμένου θα υπάρχουν οι συνδέσεις με κείμενα που θα δημοσιευθούν σε αυτό τον ιστοχώρο.

Έχοντας παρακολουθήσει σχεδόν ανελλιπώς τις εργασίες αυτού του Φεστιβάλ, από το 1992, μπορούμε να κάνουμε κάποιες παρατηρήσεις. Θεωρούμε ότι είναι σίγουρο ότι αυτό το Φεστιβάλ είναι το βήμα του «μικρομηκά». Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το Φεστιβάλ Δράμας 2021 θα κερδίσει την αξιοπιστία του. Αυτή που έχασε, κατά ένα μέρος της, μέχρι την περσινή διοργάνωση.

ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Η Δράμα ήταν ο χώρος που βλέπαμε την εξέλιξη της εθνικής κινηματογραφίας. Παρουσιαζόταν εδώ σχεδόν το σύνολο της εθνικής παραγωγής. Σε ταινίες μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και ανιμέισιον. Ακόμη εδώ βλέπαμε και μελετούσαμε τις σπουδαστικές ταινίες. Μπορούσαμε να διακρίνουμε τις νέες τάσεις στον ελληνικό κινηματογράφο. Με άλλα λόγια είχαμε τη δυνατότητα να δούμε αυτό που, κάποια χρόνια αργότερα, θα ερχόταν ως μία νέα πρόταση.

Ελπίζουμε αυτό το σημαντικό ρόλο, αυτό το Φεστιβάλ να μην το χάσει. Θα θέλαμε στο Φεστιβάλ Δράμας 2021 να δούμε να επανέρχεται η αξιοπιστία και ο σεβασμός των Ελλήνων κινηματογραφιστών. Στη διοργάνωση του 2020 είδαμε μία τέτοια καμπή. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα είναι προσωρινή. Αυτό που υπήρχε σε αυτό το Φεστιβάλ ήταν η συνύπαρξη των νέων με τους παλιούς κινηματογραφιστές. Όχι πάντα αρμονικά είναι η αλήθεια. Βλέπουμε ότι στη 44η διοργάνωση αυτό φαίνεται. Έχουμε βάσιμες ελπίδες ότι φέτος θα έχουμε ένα γόνιμο ανταγωνισμό. Αυτό το έχει ανάγκη η ελληνική κινηματογραφία.

Φεστιβάλ Δράμας 2021

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Η πόλη της Δράμας μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην ελληνική κινηματογραφία. Ο Έλληνας κινηματογραφιστής εκπαιδεύεται πρώτα με την επαφή με τους παλιότερους και πιο έμπειρους συναδέλφους του. Μπορεί να προσλάβει και, ακολούθως, να κρατήσει αυτά που «του πάνε». Από το κινηματογραφόφιλο κοινό κάποιοι επηρεάζονται. Ενδεχομένως να δραστηριοποιηθούν στον κινηματογραφικό χώρο. Κάποιοι σπουδάζουν αυτή την τέχνη. Είναι οι τρεις πυλώνες της εκπαίδευσης που θέτουν τα θεμέλια της ανάπτυξης της ελληνικής κινηματογραφίας.

Οι δύο πρώτοι υπάρχουν. Ο τρίτος δεν έχει γίνει ακόμα. Μιλάμε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η πρόταση υπάρχει. Απομένει να υλοποιηθεί και να αποδώσει καρπούς. Η Δράμας λοιπόν έτσι θα είναι ένα φυτώριο κινηματογραφιστών και ο χώρος που θα δείχνουν τις δουλειές τους. Μία ολοκληρωμένη διεργασία που δεν τη βρίσκεις εύκολα στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χώρο. Είναι ένα στοίχημα που θα πρέπει να κερδηθεί. Αυτό είναι εφικτό.

Με άλλα λόγια, θα θέλαμε αυτό το Φεστιβάλ να μην είναι ένας ακόμη χώρος που θα προβάλλονται ταινίες. Ελπίζουμε ότι από το Φεστιβάλ Δράμας 2021 θα μπουν αυτά τα θεμέλια που, σε λίγα χρόνια, θα μας δώσουν τον πιο σημαντικό και ολοκληρωμένο θεσμό στην παγκόσμια κινηματογραφία.

Η ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΩΝ

Για το τέλος αφήσαμε ένα σημαντικό ρόλο αυτού του Φεστιβάλ. Αυτός είναι η επαφή των Ελλήνων κινηματογραφιστών με τους ξένους συναδέλφους τους. Είναι επίσης πολύ σημαντικό ένας κινηματογραφιστής να ξέρει αυτά που λαμβάνουν χώρα στην παγκόσμια κινηματογραφία. Πόσο μάλλον όταν μπορεί να δει τις νέες τάσεις εν τη γενέσει τους. Αυτό συμβαίνει στη Δράμα εδώ και πολλά χρόνια.

Ας ελπίσουμε ότι από το Φεστιβάλ Δράμας 2021 θα παρακολουθήσουν οι Έλληνες σκηνοθέτες τις δουλειές των ξένων συναδέλφων τους. Δε συνέβαινε σε ικανοποιητικό βαθμό τα περασμένα χρόνια. Αυτό ήταν πραγματικά απογοητευτικό. Καλή είναι η ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων. Εποικοδομητική όμως είναι η παρακολούθηση και η μελέτη ων δουλειών τους. Έτσι μπορούν να εισπράξουν νέα στοιχεία και να τα εντάξουν στις δικές τους δουλειές.

Φεστιβάλ Δράμας 2021

Με αυτές τις σκέψεις ετοιμαζόμαστε για την εργασία μας στο Φεστιβάλ που σε λίγες μέρες ξεκινά. Θα δούμε όσες ταινίες περισσότερο μπορούμε. Θα παρακολουθήσουμε όσα δρώμενα αντέχουμε. Έτσι θα κάνουμε στο τέλος τον απολογισμό μας. Κάθε φόρα το κριτικό σημείωμά μας θα αναφέρεται στις ταινίες που έχουν προβληθεί. Θα υπάρχει καθημερινά η ανταπόκρισή μας σε βίντεο που θα μπορείτε να παρακολουθείτε. Θα μπορείτε να βρείτε εδώ όλα αυτά τα κείμενα και τα βίντεο.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Έχει ολοκληρωθεί το πρόγραμμα για το φετινό Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Δράμας. Από τις 247 ταινίες που κατατέθηκαν, επιλέχθηκαν να διαγωνισθούν 30 ταινίες: 24 μυθοπλασίας, 2 ντοκιμαντέρ, 2 animation και 2 πειραματικές.

Σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Σακαρίδης: «Παρουσιάζουμε το παρόν και το μέλλον του Ελληνικού κινηματογράφου μέσα από 30 εξαιρετικές ταινίες μικρού μήκους. Και για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού οι γυναίκες σκηνοθέτριες υπερτερούν αριθμητικά έναντι των ανδρών συναδέλφων τους -19 γυναίκες, 14 άνδρες.»

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ: Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ

Το φετινό Φεστιβάλ θα διεξαχθεί από τις 12 έως τις 18 Σεπτεμβρίου 2021. Οι ταινίες που θα διαγωνισθούν στο Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα είναι οι ακόλουθες:

1   «Βίωμα καλοσύνης», της Ελένης Αλεξανδράκη
2   «Last visit», του Σπύρου Αλιδάκη
3   «Το Vancouver», της Άρτεμις Αναστασιάδου
4   «Apallou», του Νίκου Αυγουστίδη
5   «Sea you», του Γιάννη Βασιλώττου
6   «Εγώ, το σπίτι», της Ελένης Βεργέτη
7   «Cortazar», των Αργύρη Γερμανίδη και Κατερίνας Στράουχ
8   «Ο φοιτητής», του Βασιλείου Καλαμάκη
9   «Motorway 65», της Εύης Καλογηροπούλου
10   «Από το μπαλκόνι», του Άρη Καπλανίδη
11   «Luxenia», της Δήμητρας Κονδυλάτου
12   «Μετά το μεσημέρι», του Αλέξη Κουκιά-Παντελή
13   «Γιάφ-γιούφ», της Αθηνάς Γεωργίας Κουμελά
14   «Όλα τα πλάσματα της νύχτας», της Μέμης Κούπα
15   «Βαθυκοφτό», της Ιωάννας Κρυωνά
16   «Μπιούτι», του Θάνου Λυμπερόπουλου
17   «A summer place», της Αλεξάνδρας Ματθαίου

Φεστιβάλ Δράμας ελληνικές ταινίες
18   «Στο αεροδρόμιο», του Μιχάλη Μαθιουδάκη
19   «Αν ήσουν ταινία θα ήσουν μικρού μήκους», της Γωγώς Μαραγγούλη
20   «Brutalia, days of labour», του Μανώλη Μαυρή
21   «Every Sunday», της Καίτης Παπαδήμα
22   «Flik flok», της Αγγελικής Παρδαλίδου
23   «Horsepower», του Σπύρου Σκάνδαλου
24   «Δε θέλω να ξεχάσω τίποτε», της Βαγγελιώς Σουμέλη
25   «Exploitation», της Μαρίνας Συμεού
26   «Souls all unaccompanied», του Γιώργου Τελτζίδη
27   «Girlhood», των Βάνιας Βαρβάρας Τέρνερ και Μαρίας Σιδηροπούλου
28   «Literal legend», των Δημήτρη Τσακαλέα και Λήδας Βαρτζιώτη
29   «Soul food», του Νίκου Τσεμπερόπουλου
30   «Αμυγδαλή», της Μαρίας Χατζάκου

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ: ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Η προκριματική επιτροπή απαρτίστηκε από τους: Σοφία Εξάρχου (σκηνοθέτιδα-παραγωγό), Γιώργο Μακρή (ηθοποιό-σεναριογράφο), Αφροδίτη Νικολαΐδου (επίκουρη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών), Παναγιώτη Φαφούτη (σκηνοθέτη-παραγωγό) και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Δράμας, σκηνοθέτη και παραγωγό Γιάννη Σακαρίδη.

Πηγή: www.filmandtheater.gr

The following two tabs change content below.
Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960. Σπούδασε χημεία και φωτογραφία στην ΑΚΤΟ. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές κινηματογράφου. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποίο ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ κ.ά. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV. Ήταν υπεύθυνος για διαδικτυακούς τόπους Ίδρυσε και διευθύνει τους διαδικτυακούς τόπους www.filmandtheater.gr και το www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου κ.ά. Είναι ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ «Στιγμή απολιθωμένη».

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή