8η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης «Being as Communicon»

Υπό το βαρύ τριήμερο εθνικό πένθος και με μεγάλο σεβασμό στο κοινό αίσθημα οδύνης, τροποποιείται το πρόγραμμα για την έναρξη της κεντρικής έκθεσης της 8ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης με τίτλο «Being as Communion» (Σαββατοκύριακο 4-5 Μαρτίου).

by Times Newsroom

H έκθεση που παρουσιάζεται στο πλαίσιο της Μπιενάλε στο παράρτημα του ΜΙΕΤ στη Θεσσαλονίκη (Βίλα Καπαντζή) θα ανοίξει για το κοινό αύριο, Σάββατο 4 Μαρτίου (10:00-21:00) και την Κυριακή 5 Μαρτίου (10:00-18:00).

Υπό το βαρύ τριήμερο εθνικό πένθος και με μεγάλο σεβασμό στο κοινό αίσθημα οδύνης, τροποποιείται το πρόγραμμα για την έναρξη της κεντρικής έκθεσης της 8ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης με τίτλο «Being as Communion» (Σαββατοκύριακο 4-5 Μαρτίου).

Η Βίλα Καπαντζή είναι ένας από τους βασικούς χώρους της κεντρικής έκθεσης «Being as Communion» της 8ης Μπιενάλε Θεσσαλονίκης και φιλοξενεί οκτώ καλλιτέχνες, καλλιτέχνιδες και καλλιτεχνικές ομάδες. Ως σύνολο, εξιστορούν οικολογικές αδικίες, συλλογικούς αγώνες, ένθερμες συνεργασίες και επισημαίνουν τις δυναμικές δυνατότητες για μεταμόρφωση.

Έργα των Βάσω Κατράκη, Asli Çavuşoğlu, Θανάσης Χονδρός και Αλεξάνδρα Κατσιάνη, COYOTE, Piero Gilardi, Akira Ikezoe, Abraham Onoriode Oghobase, Ana Vaz

Επιμέλεια κεντρικής έκθεσης: Μαρία-Θάλεια Καρρά

Χώρος: Παράρτημα ΜΙΕΤ στη Θεσσαλονίκη, Βίλα Καπαντζή – Βασ. Όλγας 108
Διάρκεια έκθεσης: 4 Μαρτίου έως 21 Μαΐου 2023
Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή: 10:00-18:00
Πληροφορίες: τηλ. 2310 295 170 & 177

Είσοδος ελεύθερη

 Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

«Being as Communion», το είναι ως κοινωνία, η επανεξέταση της ίδιας της ζωής ως κοινωνία στις βάσεις της συνέργειας, της συνύπαρξης, της κατανόησης, της ευχαρίστησης, της αλληλοϋποστήριξης, της φροντίδας, του μοιράσματος, της συμπεριληπτικότητας ως στάσεις ζωής, είναι ο τίτλος και συγχρόνως το εννοιολογικό πλαίσιο της κεντρικής έκθεσης της 8ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης που θα αναπτυχθεί από το Σάββατο 04 Μαρτίου έως τις 21 Μαΐου 2023 σε χώρους και μνημεία της πόλης, σε επιμέλεια της ιστορικού και επιμελήτριας σύγχρονης τέχνης, Μαρίας-Θάλειας Καρρά.

Η έκθεση «Being as Communion» ανατρέχει και φιλοξενεί τα έργα -νέες και παλαιότερες παραγωγές- 28 καλλιτεχνών και καλλιτεχνικών ομάδων που έχουν όντως δοκιμάσει εναλλακτικά μονοπάτια, προβάλλοντας αντίσταση στη ζωή και τις πρακτικές τους, που εστιάζουν σε ποικίλες μορφές συνδιαλλαγής μεταξύ διαφορετικών υποκείμενων, ζώντων και νεκρών, ειδών και περιβαλλόντων.

Πρωτοποριακά εγχειρήματα και πρωτοβουλίες, πράξεις ακτιβισμού, συνθήματα και θρήνοι που αντηχούν σε αστικά και μη τοπία, προσκλήσεις από νέον σε μια νέου τύπου οικογένεια, ανθρωποζωικά πλάσματα και άφυλα ανθρωποειδή, αειφόρες αρχιτεκτονικές προτάσεις μικρής κλίμακας είναι μόνο κάποιες από τις ιστορίες που αποτυπώνουν οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες. Με τις καλλιτεχνικές τους δημιουργίες ερευνούν τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας σε οικοσυστήματα που απειλούνται, τα πιθανά σενάρια βιώσιμης αλλά και ομαλής συμβίωσης, και τον βαθμό στον οποίο μπορούμε να μάθουμε να μην επιβάλλουμε τον εαυτό μας στον κόσμο γύρω μας.

Τα έργα της έκθεσης ακουμπούν τις πολλαπλές στρώσεις της ιστορίας της πόλης και φιλοξενούνται σε δέκα διαφορετικές τοποθεσίες: μουσεία, μνημεία και χώρους, συνδέοντας οικοδομήματα από κρίσιμες περιόδους της ιστορίας της Θεσσαλονίκης: βυζαντινά, οθωμανικά, μοντέρνα, προτείνοντας παράλληλα μια πολυφωνική ανάγνωση αλλά και σύζευξη πολλών ισότιμων φωνών. Χωρίς έναν κεντρικό εκθεσιακό χώρο, η κεντρική έκθεση μπορεί να χαρακτηριστεί πολυπολική, καθώς ο κάθε χώρος λειτουργεί αυτόνομα, επιτρέποντας στον επισκέπτη να φανταστεί ποικίλες συνδέσεις.

Ο τίτλος Being as Communion είναι δανεισμένος από το έργο του θεολόγου και Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη, κατά κόσμον Ιωάννη Ζηζιούλα (Κοζάνη, 1931-Αθήνα, 2023). Και όπως διερωτάται η επιμελήτρια της έκθεσης Μαρία Θάλεια Καρρά στο επιμελητικό της κείμενο: «(…) Ίσως να είναι ήδη πολύ αργά, και να έχουμε ήδη αποτύχει παντοιοτρόπως, όμως ακόμα και σε αυτή την παύση που κυοφορεί δυνατότητες (…) σε ποιες ιστορίες θα ανατρέξουμε, για να ξαναμάθουμε, να ξανασκεφτούμε, να αρχίσουμε εκ νέου τις κοινές ζωές μας; (…)

Καλλιτέχνες/ιδες: Βάσω ΚατράκηJumana Emil Abboud, Πάκυ Βλασσοπούλου, Gianfranco Baruchello, Campus Νovel, Aslı Çavuşoğlu, Φοίβη Γιαννίση, COYOTE, Cevdet Erek, Zheng Bo, Piero Gilardi, Sky Hopinka, Akira Ikezoe, Jumana Manna, Ahmed Morsi, Hira Nabi, Abraham Onoriode Oghobase, Γιάννης Παπαδόπουλος, Alexandra Paperno, Άγγελος Πλέσσας, Iva Radivojević, Κώστας Ρουσσάκης, Corinne Silva, Πάνος Σκλαβενίτης, Agnès Varda, Ana Vaz, Vessel (Navine G. Dossos and James Bridle), Θανάσης Xονδρός & Αλεξάνδρα Κατσιάνη.

Χώροι: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης (Βίλα Καπαντζή), Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, , Πολυχώρος Πολιτισμού Ισλαχανέ, Επταπύργιο, Γενί Τζαμί, Κήποι του Πασά, Γυάλινο περίπτερο «Κήπου Γλυπτών» (παραλία), Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (κτίριο Μ2)

Σχετικά Άρθρα

Leave a Comment

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή