Αν αλλάξετε το ωράριο του ύπνου μπορεί να αποφύγετε την κατάθλιψη

by Times Newsroom 1

Θα αλλάζατε τον τρόπο ζωής σας και το πρόγραμμα του ύπνου σας αν με αυτό τον τρόπο βοηθούσατε τον εαυτό σας να μην αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα υγείας; Όποιος απαντήσει ότι θα το έκανε θα έχει αξιοσημείωτα μειωμένες πιθανότητες να έρθει αντιμέτωπος με την κατάθλιψη.

Ερευνητική ομάδα με επικεφαλής ερευνητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Πανεπιστημίου Boulder στο Κολοράντο μελέτησε γονιδιακά δεδομένα περίπου 840 χιλιάδες ατόμων ευρωπαϊκής καταγωγής. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι πηγαίνουν νωρίς για ύπνο και ξυπνούν επίσης νωρίς έχουν 23% μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη σε σχέση με εκείνους που κοιμούνται και ξυπνούν πιο αργά. Είναι πιθανό ότι όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκθεση στο φυσικό φως έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή ορμονών που επηρεάζουν με θετικό τρόπο την διάθεση του ανθρώπου.

«Γνωρίζουμε εδώ και λίγο καιρό ότι υπάρχει διασύνδεση ανάμεσα στον χρόνο που κοιμάται κάποιος και την διάθεση του. Όμως μια ερώτηση που τίθεται από όσους εργάζονται στο τομέα της φροντίδας ασθενών είναι πόσο πρέπει να τον αφήνουν να κοιμάται για να υπάρχουν οφέλη στην ψυχολογική του κατάσταση» αναφέρει η Σελίν Βέτερ, καθηγήτρια φυσιολογίας στο Πανεπιστήμιο Boulder.

Οι ερευνητές μελέτησαν δεδομένα του DNA 840 χιλιάδων ατόμων 85 χιλιάδες εκ των οποίων φορούσαν συσκευές ελέγχου του ύπνου τους όσο κοιμόντουσαν ενώ 250 χιλιάδες απάντησαν σε σχετικά ερωτηματολόγια.

Το 30% των εξεταζόμενων ατόμων κοιμόντουσαν νωρίς το βράδυ και ξυπνούσαν επίσης νωρίς το πρωί. Το 9% κοιμόταν αργά το βράδυ και ξυπνούσε αργά το πρωί ενώ οι υπόλοιποι ήταν κάπου στην μέση.Οi ερευνητές μελετώντας τα γονιδιακά δεδομένα διαπίστωσαν ότι όσοι έχουν γενετική προδιάθεση να κοιμούνται νωρίς και να ξυπνούν επίσης νωρίς έχουν μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη σε σχέση με τα άτομα που ακολουθούν άλλες συνήθειες ύπνου.

Από την περαιτέρω ανάλυση των δεδομένων κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αν κάποιος αποφασίσει να αλλάξει κατά μια ώρα το πρόγραμμα του ύπνου του θα μειώσει κατά 23% την πιθανότητα να βρεθεί αντιμέτωπος με την κατάθλιψη. Αν δηλαδή κάποιος κοιμάται μία ώρα μετά τα μεσάνυχτα αν αποφασίσει να κοιμάται τα μεσάνυχτα θα έχει 23% πιθανότητες να μην αντιμετωπίσει κατάθλιψη. Μάλιστα οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αν το άτομο αυτό κοιμηθεί στις 11 το βράδυ οι πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης μειώνονται κατά 40%. Από την μελέτη δεν προκύπτει κάποιο συμπέρασμα αν όσοι ξυπνούν έτσι και αλλιώς νωρίς το πρωί έχουν κάποιο όφελος σε σχέση με εκείνους που ξυπνούν πιο αργά και αλλάζουν συνήθεια.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή