Δημοσκοπήσεις – Ντροπή, αν κάποιοι μπορούν να ντρέπονται

Η Κυριακή είναι κοντά και θα κριθούμε όλοι, κόμματα, Μ.Μ.Ε και ασφαλώς και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων. Αλήθεια όμως. Το Euraktiv θα εμφανιστεί την Κυριακή το βράδυ;

by Times Newsroom
  • Του Διευθυντή ερευνών της OPINION POLL Ζαχαρία Ζούπη

Σήμερα μάθαμε ότι εκτός από την « αναξιοπιστία» των δημοσκοπήσεων και τη αναμενόμενη πολεμική σε βάρος τους, ότι υπάρχει και το Euraktiv  (θα έχει αξία να διερευνήσουν οι δημοσιογράφοι αν γνωστά πολιτικά στελέχη έχουν ιδιοκτησιακή σχέση μ΄αυτό). Αυτό το τόσο έγκυρο Μ.Μ.Ε μας πληροφορεί ότι πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Χρηματιστήριο Αθηνών διενεργούν τις δικές τους δημοσκοπήσεις με την παραδοσιακή και πιο δαπανηρή μεθοδολογία ψηφοδελτίων, δηλαδή συμπληρώνοντας αυτοπροσώπως ένα ερωτηματολόγιο (σώπα!). Χρησιμοποιούν δε και  ειδικούς αλγόριθμους (τρομερό!) για την ανάλυση των δημοσιευμένων αποτελεσμάτων άλλων εταιρειών δημοσκοπήσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις αποκλίσεις που εμφάνισαν σε προηγούμενες εκλογικές περιόδους και αποδίδοντάς τους τον αντίστοιχο συντελεστή ακρίβειας!

Το παραμύθι όμως αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον μιας και το Euractiv «είδε» μια από αυτές τις δημοσκοπήσεις, η οποία παραδόθηκε την περασμένη Παρασκευή (12 Μαΐου) σε υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας που ζήτησε τη διεξαγωγή της, αλλά και σε σημαντικούς Ευρωπαίους παράγοντες! Σύμφωνα λοιπόν με μια τέτοια «έρευνα» της οποίας δεν δίνεται τεύχος αποτελεσμάτων και για την οποία δεν κατονομάζεται ο εντολέας, ούτε καν ποιος την υλοποίησε, οι εκτιμήσεις της διαφέρουν σημαντικά από τις δημοσκοπήσεις που έχουν δημοσιευτεί, δείχνοντας μάχη στήθος με στήθος μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ (μπράβο τα λογισμικά, αυτό είναι…)

Μιλάμε για τον ορισμό της απρέπειας, του ψεύδους, του fake news, της κοροϊδίας της κοινής γνώμης. Την ίδια στιγμή που χτυπιούνται, που αμφισβητούνται οι εταιρείες δημοσκοπήσεων με ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο και ιστορία, οι οποίες ελέγχονται και πραγματοποιούν έρευνες κοινής γνώμης τηρώντας διεθνώς διαμορφωμένους κανόνες δεοντολογίας, κάποιοι σηκώνουν την σημαία μίας έρευνας που δεν υπάρχει πουθενά, αλλά την «είδε» το Euraktiv.

Ψάχνουν για ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν; Τουλάχιστον το 2019 είχαμε τρεις εταιρείες – γνωστές και μη εξαιρετέες – που άνοιξαν τρεις μήνες πριν τις ευρωεκλογές και έκλεισαν τρεις μήνες μετά τις εθνικές για να δημοσιεύσουν έρευνες που θα στήριζαν ότι «το παιχνίδι παίζεται». Το αποτέλεσμα ήταν οι πραγματικές εταιρείες δημοσκοπήσεων να πέσουν μέσα, και να έχουμε διαφορά της τάξης του (9.5% στις ευρωεκλογές και του 8.5% στις εθνικές), με την τριάδα που αναφέραμε να εξαφανίζονται «από την πιάτσα». Κανένα παιχνίδι δεν παιζόταν. Τώρα δεν κάνουν καν τον κόπο να επικαλεστούν το όνομα μιας εταιρείας. Επικαλούνται ότι τάχα είδαν μια έρευνα, επικαλούνται λογισμικά, πολυεθνικές και χρηματιστηριακές για να πλασάρουν ένα ψέμα, μια παραχάραξη της πραγματικότητας που καταγράφουν όλες οι επίσημες εταιρείες δημοσκοπήσεων.

Τι να κάνουμε. Αυτά μπορούν κάποιοι, αυτά κάνουν. Μόνο που η Κυριακή είναι κοντά και θα κριθούμε όλοι, κόμματα, Μ.Μ.Ε και ασφαλώς και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων. Αλήθεια όμως. Το Euraktiv θα εμφανιστεί την Κυριακή το βράδυ; Δεν καταλαβαίνουν πια ότι και στις «μαϊμουδιές» υπάρχουν όρια; Δεν καταλαβαίνουν ότι το σημερινό δείγμα γραφής αποτελεί μια μαύρη κηλίδα για την Δημοκρατία;

Ντροπή, αν κάποιοι  μπορούν να ντρέπονται. 

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com