Συνεχίζονται και σήμερα από εξειδικευμένα συνεργεία και στελέχη της ΕΜΑΚ οι έρευνες στο πλοίο Euroferry Olympia για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων, μετά την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο τρίτο κατάστρωμα τα ξημερώματα της Παρασκευής, 18 Φεβρουαρίου, στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Ερεικούσας κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου του από Ηγουμενίτσα προς Πρίντεζι.
Στο εσωτερικό του πλοίου φέρεται, πλέον, ότι δεν υπάρχουν φλόγες παρά μόνο καπνοί, ενώ έχει οδηγηθεί ρυμουλκούμενο στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας, όπου ρυμουλκά σκάφη συνεχίζουν τις ρίψεις νερού για να επιτευχθούν η ψύξη των μεταλλικών επιφανειών και η πτώση των θερμοκρασιών. Σε πολλά σημεία του Euroferry Olympia, κατά την κατάσβεση της φωτιάς, η θερμοκρασία ξεπέρασε τους 500 βαθμούς Κελσίου.
Η δύναμη της ΕΜΑΚ που βρίσκεται, ήδη, στο σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το πλοίο αναμένεται να ενισχυθεί σήμερα από 42 έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής, τα οποία θα επιχειρήσουν σε όλο το πλοίο προκειμένου να εντοπίσουν τους αγνοούμενους.
Δεν αποκλείεται να γίνει προσπάθεια για τη διάνοιξη των πορτών στα γκαράζ του πλοίου, όπου οι πόρτες είναι πυροστεγείς και έχουν κλείσει.
Εκτός από τη θερμοκρασία μέσα στο πλοίο, οι αναθυμιάσεις και οι καπνοί είναι ιδιαίτερα τοξικοί.
Στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο υπάρχουν τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος, πέντε ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ παραμένουν σε ετοιμότητα δύο ελικόπτερα.
Εκπρόσωπος Grimaldi: Ολα ήταν όπως πρέπει σε γκαράζ και καμπίνες
«Υπήρχαν διάδρομοι στο γκαράζ ανάμεσα στα αυτοκίνητα, για αυτό άλλωστε και οι περισσότεροι οδηγοί είχαν ανέβει στο κατάστρωμα του πλοίου», είπε ο εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρείας Grimaldi Group, Πολ Κυπριανού.
Ο κ. Κυπριανού υπεραμύνθηκε της ασφάλειας του πλοίου και της ύπαρξης συστημάτων πυρασφάλειας, σημειώνοντας πως στις 16 Φεβρουαρίου είχε γίνει επιθεώρηση τους από τις ελληνικές Αρχές και είχε δοθεί άδεια για να ταξιδέψει το πλοίο.
Ακόμη, ανέφερε πως δεν μπορεί κάποιος να ξέρει αν υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος πυρασφάλειας, εάν δεν σβηστεί η φωτιά και επιτραπεί η έρευνα στο πλοίο.
Ο εκπρόσωπος της Grimaldi Group απέκρουσε και τις αιτιάσεις για τις συνθήκες στις καμπίνες του πλοίου, καθώς και τις καταγγελίες οδηγών πως είναι γεμάτες ψύλλους και κοριούς, λέγοντας δε πως υπήρχαν διαθέσιμα κρεβάτια για όλους τους οδηγούς στο συγκεκριμένο δρομολόγιο και ότι γίνονται τακτικά καθαρισμοί και απολυμάνσεις στους χώρους του πλοίου.
Γιός αγνοούμενου: Δεν υπάρχει έξοδος διαφυγής από το γκαράζ
«Οι ώρες είναι πάρα πολλές και οι ελπίδες όσο περνούν λιγοστεύουν» είπε στον ΑΝΤ1 και στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» ο Ηλίας Γεροντιδάκης, γιός του ενός εκ των δύο αγνοούμενων Ελλήνων οδηγών φορτηγού, τα ίχνη των οποίων αναζητούνται, μαζί με εκείνα 8 αλλοδαπών συναδέλφων τους.
Οδηγός φορτηγού και ο ίδιος, έχοντας κάνει αρκετά ταξίδια και με το συγκεκριμένο πλοίο, ο κ. Γεροντιδάκης είπε «ο πατέρας μου ήταν στο κεντρικό κατάστρωμα, πάνω από εκείνο που ήταν το παλικαράκι που βγήκε ζωντανό. Η φωτιά ξέσπασε στο κατάστρωμα πάνω από το οποίο ήταν ο πατέρας μου, οι φλόγες και οι καπνοί πήγαιναν προς τα πάνω».
«Οι συνθήκες είναι άθλιες στο καράβι αυτό, όπως και σε άλλα της εταιρείας Grimaldi», επεσήμανε και προσέθεσε πως ο πατέρας του «συνήθως ανέβαινε στο κατάστρωμα, αλλά δεν ξέρω αν έμεινε πάνω ή αν κατέβηκε στο αυτοκίνητο στο γκαράζ».
Όπως είπε, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς της πλοιοκτήτριας εταιρείας, «έξοδος διαφυγής στο γκαράζ δεν υπάρχει. Τα αυτοκίνητα είναι τόσο κολλητά το ένα με το άλλο και δεν υπάρχει διαφυγή. Έτσι είναι σε όλα τα γκαράζ. Δεν είναι σχεδόν κολλητά, είναι κολλητά».
«Το συγκεκριμένο καράβι είναι για να κουβαλάει μόνο ασυνόδευτα αυτοκίνητα, μόνο τα τρέιλερ από τα φορτηγά. Δεν είναι για ανθρώπους. Πρέπει να ήταν πάρα πολύ λίγοι οι οδηγοί, όχι όσοι ήταν τώρα», κατέληξε ο γιός του ενός εκ των δέκα αγνοούμενων.
Στην ίδια εκπομπή μίλησε και ο επιβαίνων στο «Euroferry Olympia», οδηγός φορτηγού και ο ίδιος, Γιώργος Παρλάντζας, ο οποίος είπε «στο γκαράζ 3 είχα παρκάρει εγώ. Σκάλες υπάρχουν στο γκαράζ του πλοίου, από αυτές ανεβαίνουν άλλωστε οι οδηγοί στο κατάστρωμα».
«Αν η φωτιά εκδηλώθηκε στο γκαράζ 3 που πίσω είναι ανοιχτό και είχε οξυγόνο, η φωτιά πήγε γρήγορα διαστάσεις. Αν ήταν κάποιος στο γκαράζ Νο2, δουλεύουν και οι μηχανές κάτω, δεν μπορεί να ακούσει κάποιος τι γίνεται στο άλλο κατάστρωμα»
Όπως σημείωσε, «το σύστημα πυρασφάλειας δούλευε, έπεφταν νερά, αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα, από την στιγμή που έσκαγαν λάστιχα και τα καύσιμα… το καράβι από μόνο του ήταν εύφλεκτο».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΑΝΤ1