Για την Συνταγματική αναθεώρηση

by ΜΗΝΑΣ ΤΑΥΛΑΡΙΔΗΣ
  • Γράφει ο ΜΗΝΑΣ ΤΑΥΛΑΡΙΔΗΣ

Η Κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει στην αναθεώρηση του Συντάγματος, με βάσεις τις διατάξεις που ψηφίστηκαν από την προηγούμενη Βουλή, και οι οποίες κατέστησαν την σημερινή Βουλή αναθεωρητική. Καταθέτω τις δικές μου προτάσεις για την αναθεώρησης, τονίζοντας, ότι δεν είμαι ούτε συνταγματολόγους ούτε επαΐων για το θέμα. Απλά ένας Έλληνας πολίτης που θέλει να καλυτερεύσουν τα πράγματα στην Πατρίδα του. Επίσης παραλείπω να αναφέρω το σκεπτικό μου για τις προτάσεις που παραθέτω παρακάτω, το οποίο σε γενικές γραμμές έχει την αναφορά του στην συναίνεση των πολιτικών κομμάτων, στην εξάλειψη της πελατειακής σχέσης και στην εναλλαγή στα δημόσια αξιώματα.

Α) Εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας:

1) Είναι απαραίτητο η εκλογή αυτή να μην σχετίζεται με την διάλυση της Βουλής.

2) Η εκλογή αυτή να γίνεται από ένα ευρύτερο από το σημερινό εκλογικό σώμα, στο οποίο θα συμμετέχουν :

α) Οι βουλευτές

β) Οι εκλεγμένοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες όλης της επικράτειας.

γ) Οι εκλεγμένοι πρόεδροι των τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων, οι οποίες έχουν πάνω από 20.000 μέλη. Αναφέρω επί παραδείγματι, τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ, της ΑΔΕΔΥ, της ΟΤΟΕ, της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ κ.τ.λ.

3) Εκλέγεται με δύο και μόνο ψηφοφορίες, όπου στην πρώτη χρειάζεται τα 50% +1 των μελών του σώματος (όχι των ψηφισάντων) και στην δεύτερη, που θα γίνει εντός τριών εβδομάδων, με απλή πλειοψηφία.

Β) Πρωθυπουργός

Πρώτα θέλω να τονίσω ότι πρέπει να αποτρέψουμε την όποια μετατροπή του κοινοβουλευτισμού σε ένα πρωθυπουργοκεντρικό σύστημα, να αποφύγουμε δηλαδή την ενός ανδρός (γυναικός) αρχή, γιατί αυτό συνιστά στρέβλωση του κοινοβουλευτικού συστήματος. Αντίθετα χρειάζεται να υπάρξει αναβάθμιση του ρόλου της Βουλής και σεβασμός των κοινοβουλευτικών διαδικασιών. Χρειάζεται να υπάρχει μια εκλεγμένη λαϊκή αντιπροσωπεία που θα μπορεί να αποφασίζει για όλα τα σημαντικά ζητήματα με άνεση χρόνου και χωρίς αιφνιδιασμούς εκ μέρους της εκτελεστικής εξουσίας. Μια βουλευτική αντιπροσωπία που δεν έχει την υποχρέωση να υπακούει στο κομματικό συμφέρον αλλά στο εθνικό. Θα αναφερθώ σε μια απόφαση της προηγούμενης Βουλής, που υπαγορεύει ότι ο Πρωθυπουργός πρέπει να είναι Βουλευτής. Τι σημαίνει αυτό : ένας βουλευτής που εκλέχτηκε με 1000 ψήφους ή κάποιος που εκλέχτηκε με το ψηφοδέλτιο επικρατείας, χωρίς να μπει στην κρίση του Λαού, μπορεί να γίνει Πρωθυπουργός, αλλά όχι π.χ. ο- η περιφερειάρχης Αττικής, ο-η Δήμαρχος Αθηνών, Θεσσαλονίκης κ.τ.λ. Η άποψή μου είναι, ότι Πρωθυπουργός μπορεί να γίνει ο κάθε έλληνας πολίτης, ο οποίος θα προταθεί από το κόμμα της πλειοψηφίας και θα ψηφισθεί από το 151+1 των βουλευτών, όπως γίνεται και σήμερα.

Γ) Υπουργοί. Υπουργεία

1) Οι υπουργοί δεν μπορεί να είναι και βουλευτές. Αν ο Πρωθυπουργός ορίσει έναν βουλευτή για Υπουργό, αυτός πρέπει να παραιτηθεί από την έδρα του, την οποία θα καταλάβει ο πρώτος αναπληρωματικός.

2) Όποιος διετέλεσε υπουργός για το χρονικό διάστημα πάνω από τους τρεις μήνες, δεν έχει δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα για βουλευτής, περιφερειάρχης ή Δήμαρχος στις επόμενες εκλογές.

3) Καταργούνται οι θέσεις Υφυπουργών και αναπληρωτών υπουργών. Υπάρχει μόνο ο Υπουργός και οι γενικοί γραμματείς του Υπουργείου, τους οποίους Γενικούς Γραμματείς, προτείνει η Κυβέρνηση στο Κοινοβούλιο, το οποίο και τους εγκρίνει με την πλειοψηφία των 3/5 των μελών του.

4) Ο αριθμός των Υπουργείων καθορίζεται το ανώτερο στα 18.

5) Κανένας Πρωθυπουργός, βουλευτής, Δήμαρχος, Νομάρχης ή Περιφερειάρχης δεν μπορεί να εκλεγεί πάνω από τρεις θητείας στο ίδιο αξίωμα και δεν μπορεί να υπερβαίνει το 75 έτος της ηλικίας του . Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί να εκλεγεί μόνο για δύο θητείες.

Δ) ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΕΡΙ ΕΥΘΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ

1) Καταργείται η βουλευτική ασυλία. Όλοι οι Έλληνες πολίτες είναι ίσοι απέναντι στον νόμο.

2) Υπεύθυνοι για να αποφασίσουν για τις ευθύνες υπουργών είναι μόνο τα δικαστήρια, αφού πρώτα επιτροπή ανωτάτων δικαστικών στους οποίους συμμετέχει ο Πρόεδρος του Α.Π. και του Σ.Ε. αποφασίσει σχετικά.

Ε) ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

Πρόωρες εκλογές γίνονται όταν η Χώρα βρίσκεται κάτω από πολύ δυσμενείς συνθήκες. Μέχρι σήμερα η κάθε Κυβέρνηση έκανε πρόωρες εκλογές όταν οι συνθήκες την ευνοούσαν, είτε για να ξαναεκλεγεί, είτε για να μην ηττηθεί στις ερχόμενες εκλογές. Η πρόταση μου είναι, πρόωρες εκλογές να γίνονται μετά από πρόταση προς την Βουλή από το 50% των βουλευτών και με απόφαση του Κοινοβουλίου με πλειοψηφία των 2/3 του συνολικού αριθμού των βουλευτικών εδρών.

ΣΤ) ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Για το θέμα αυτό η άποψή μου είναι ξεκάθαρη : Πλήρης διαχωρισμός Εκκλησία και Κράτους. Ούτε αγιασμοί στα σχολεία, ούτε προσευχές το πρωί, ούτε ορκωμοσίες των εκλεγμένων σε δημόσιες θέσεις στο Ευαγγέλιο και με παρουσία κληρικών. Ο Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ στην διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος, εγκατέλειψαν τις πάγιες θέσεις της Αριστεράς που ήταν και δικές τους, για τον πλήρη διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους, και μάλιστα χωρίς καν να κατοχυρώνει την αρχή των διακριτών ρόλων και την θρησκευτική ουδετερότητα, αφού παραμένει το προοίμιο και το άρθρο 3 του Συντάγματος που κατοχυρώνει τα παραπάνω.

Σχετικά τώρα με την χρηματοδότηση της εκκλησίας, πιστεύω, ότι η Πολιτεία θα πρέπει να εφαρμόσει για την μισθοδοσία των κληρικών και γενικά για το σύνολο των εξόδων της Εκκλησίας το σύστημα που ισχύει στην Γερμανία και σε άλλα κράτη. Εκεί το Κράτος με νόμο, που ισχύει εδώ και αρκετές δεκαετίες, έχει θεσπίσει την επιβολή φορολογίας σε όλους, όσοι δηλώνουν, πως είναι Χριστιανοί και μέλη της Ευαγγελικής ή της Καθολικής Εκκλησίας. Πρόκειται για τον λεγόμενο «εκκλησιαστικό φόρο» (Kirchensteuer), τον οποίο υποχρεούνται να πληρώνουν όλοι οι Γερμανοί πολίτες, που ανήκουν στην Ευαγγελική ή στην Καθολική Εκκλησία. Από τον φόρο αυτόν απαλλάσσονται τα μέλη των υπόλοιπων Χριστιανικών Εκκλησιών (Ορθόδοξοι κλπ.) ή οι οπαδοί των άλλων θρησκειών, όπως είναι π.χ. οι μουσουλμάνοι, καθώς και όσοι δηλώσουν ότι είναι άθεοι ή ότι δεν έχουν κάποιο θρήσκευμα. Τα χρήματα από τον εκκλησιαστικό φόρο, που συλλέγονται από την γερμανική Κυβέρνηση, προορίζονται για την χρηματοδότηση των διαφόρων αναγκών και δραστηριοτήτων της Εκκλησίας.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι με βάση στοιχεία του 2015 πάνω από μισό εκατομμύριο Γερμανοί δήλωσαν… άθεοι για να γλιτώσουν το «χαράτσι». Και περίπου 200.000 Γερμανοί Προτεστάντες και 178.000 Καθολικοί παραιτήθηκαν το 2013 από μέλη της Εκκλησίας τους, κυρίως για να μην πληρώνουν εκκλησιαστικό φόρο.

The following two tabs change content below.
ΜΗΝΑΣ ΤΑΥΛΑΡΙΔΗΣ

ΜΗΝΑΣ ΤΑΥΛΑΡΙΔΗΣ

Σπούδασε οικονομία και φιλοσοφία στη Γερμανία, όπου είχε αγώνες ενάντια στην Χούντα μέσα από τις τάξεις του ΠΑΚ. Για χρόνια υπήρξε Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Ελληνικών Φοιτητικών Ενώσεων Δ. Γερμανίας και σύνεδρος σε Πανσπουδαστικά συνέδρια στην Ελλάδα. Εκπρόσωπος των ξένων φοιτητών στο σύλλογο φοιτητών του Πανεπιστημίου του Σααρμπρύκεν. Μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της ΠΑΣΠ από το πρώτο της συνέδριο και ιδρυτικό μέλος του ΠΑΣΟΚ, όπου και διετέλεσα από το Φλεβάρη του 1986 έως το 1994 μέλος της Κεντρικής του Επιτροπής. Μέλος του συλλόγου εργαζομένων στην Εμπορική Τράπεζα με συμμετοχή σε 5 συνέδρια της ΟΤΟΕ ως σύνεδρος.
ΜΗΝΑΣ ΤΑΥΛΑΡΙΔΗΣ

Τελευταία άρθρα απόΜΗΝΑΣ ΤΑΥΛΑΡΙΔΗΣ (δείτε τα όλα μαζί)

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή