Γιώργος Γιαννακόπουλος: «Νιώθω και αγαπώ το θέατρο, τους χαρακτήρες και τα συστατικά του που θέλω να σκηνοθετώ»

by ΙΩΑΝΝΑ Ν. ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΥ
  • Συνέντευξη του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ στην ΙΩΑΝΝΑ Ν. ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΥ

Ο Γιώργος Γιαννακόπουλος είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Ένας καλλιτέχνης που επαγρυπνά και κινείται σιωπηλά στον χώρο του θεάτρου. Η πορεία του όμως είναι κάθε άλλο παρά σιωπηλή. Φοίτησε στη δραματική σχολή Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδης, καθώς και στη δραματική σχολή της Μαίρης Βογιατζή. Από το 1988 έχει εργαστεί στο θέατρο, στο σινεμά και στην τηλεόραση. Το 1991 δημιούργησε την θεατρική ομάδα «Διάθλαση» η οποία δραστηριοποιείται μέχρι και σήμερα, με σκοπό την επεξεργασία και το πρωτοποριακό ανέβασμα έργων που δεν έχουν παρουσιαστεί ή έχουν ανέβει σπάνια, όπως αναφέρει ο ίδιος στην ιστοσελίδα της Διάθλασης.

Αυτό το διάστημα σκηνοθετεί την παράσταση Sex/Pyre, αλλα και την παράσταση «Ξύπνησα στον εφιάλτη μου». Επίσης συμμετέχει στην παράσταση «Βρώμικες Ιστορίες.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στα εξής links: 

«Ξύπνησα στον εφιάλτη μου»

«Sex/Pyre»

«Βρώμικες Ιστορίες»


  • Αυτόν τον καιρό σκηνοθετείτε την παράσταση «Sex/Pyre». Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μία παράσταση! Είναι δυνατόν να χωρέσει ο Σαίξπηρ σε μία παράσταση;

Και βέβαια όχι, το έργο του Σαίξπηρ είναι τεράστιο και σημαντικότατο, είναι απλώς μια σύνθεση, ένα απάνθισμα κάποιων -αρκετών έργων του μεγάλου συγγραφέα, γι’ αυτό και ο υπότιτλος τονίζει χιουμοριστικά «όσο Σαίξπηρ πιστεύουμε ό,τι αντέχετε σε μία και μόνη παράσταση».

  • Με ποια κριτήρια κάνατε αυτή την επιλογή;

Τα κριτήρια είναι πολύ χαλαρά και κάποιες στιγμές απλοϊκά. Τα περισσότερο γνωστά έργα, εκείνα που θα πρέπει να έχεις πλήρη απέχθεια στον Σαίξπηρ για να μην γνωρίζεις έστω θεματικά, έπειτα τί μας γοητεύει  και τί θα μπορούσαμε να σχολιάσουμε σε μια σύγχρονη ανάγνωση, και τέλος τα έργα του βάρδου που έχουν γίνει περισσότερο γνωστά από τις διασκευές τους στο θέατρο ή τον κινηματογράφο.

  • Ποιό σαιξπηρικό έργο είναι το αγαπημένο σας και γιατί;

Ο Αμλετ, έργο που παραμένει πάντα σύγχρονο και επίκαιρο. Το ηθικό δίλημμα του Άμλετ, να πάρει εκδίκηση χωρίς όμως να παραβεί τις ηθικές αρχές του, και να αποδώσει δικαιοσύνη σύμφωνα με τη έννοια του δικαίου και όχι φορτισμένος από το προσωπικό του δράμα. Ο Άμλετ είναι το έργο που επιδέχεται πολυάριθμες και διαφορετικές ερμηνείες, έτσι η κάθε νέα προσέγγισή του εξερευνά άλλες ξεχωριστές πτυχές της ανθρώπινης σκέψης και των συναισθημάτων.

  • Προτιμάτε την σκηνοθεσία ή την υποκριτική;

Νιώθω και αγαπώ τόσο το θέατρο, τους χαρακτήρες και τα συστατικά του που θέλω να σκηνοθετώ.

  • Ποιόν αγαπημένο ρόλο δεν έχετε ερμηνεύσει ακόμη;

Εδώ χρειάζονται πολλές σελίδες. Θα ’ναι άδικο ν’ αναφέρω ένα- δυο και να προσβληθούν οι υπόλοιπες εκατοντάδες ρόλοι που θα ήθελα να παίξω!

  • Πείτε μας λίγα λόγια για τη Διάθλαση.

Εδώ πορεύομαι με την ποιητική μου διάθεση γι’ αυτό το κομμάτι της καρδιάς μου. Η διάθλαση λοιπόν, είναι το προσωπικό μου άλλοθι για τον παράδεισο. Ο φύλακας δεν πρόκειται να μου αρνηθεί μια θέση για ό,τι τόσο όμορφο ονειρεύτηκα, αγωνίστηκα, αγάπησα και πέτυχα. Εκατοντάδες νέα παιδιά, σημαντικοί και ξεχωριστοί άνθρωποι συμπορεύτηκαν και συμπορεύονται  εδώ και 25 χρόνια σ’ αυτή τη διαδρομή που λέγεται διάθλαση. Μια μικρή όμορφη κοινότητα με πολύ θέατρο, μουσική και στιγμές, μικρές και μεγάλες όμορφες στιγμές που γίνονται εφόδια για να επιβιώνουμε στη ψυχρή και ανελέητη καθημερινότητα της πόλης μας.

  • Εάν δεν είχατε ακολουθήσει το χώρο του θεάτρου, ποιό επάγγελμα πιστεύετε ότι θα σας “πήγαινε”;

Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ. Ισως… δάσκαλος, έχω γνωρίσει αρκετούς καλούς και αγαπητούς δασκάλους και έχω γοητευτεί από τη πίστη και  τη προφορά  τους.

  • Ποιό τραγούδι ακολουθεί τις σκέψεις σας τελευταία;

Από το «Ο καημός της φυσαρμόνικας» της Μαρίας Δημητριάδη σε μουσική και στίχους του Γιώργου Σταυριανόυ, από το δίσκο: έρημη πόλη… μέχρι το  Hotel California των Eagles.

  • Ποιά θα είναι η επόμενη θεατρική σας κίνηση;

Θα προτιμούσα να αφορά η ερώτηση την τωρινή μου θεατρική δραστηριότητα και γιατί έχω επενδύσει και επενδύω καθημερινά σ’ αυτή, αλλά και γιατί τα μελλοντικά μου σχέδια δεν είναι πλήρως διαμορφωμένα ώστε να μπορούν να αναφερθούν με τίτλους και χρονοδιαγράμματα. Αυτή τη στιγμή παίζεται στο Δημοτικό Θέατρο Δάφνης- Υμηττού Φάνης Χηνάς ένα ξεχωριστό δικό μου έργο, το θρίλερ «ξύπνησα στον Εφιάλτη μου» και κάθε Σάββατο παίζω στις «βρώμικες ιστορίες» του Μπάρυ Κηφ στο Θέατρο κάτω απ’ τη γέφυρα.

Ευχαριστώ πολύ και εύχομαι κάθε επιτυχία στις παρουσιάσεις σας.

The following two tabs change content below.
ΙΩΑΝΝΑ Ν. ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΥ

ΙΩΑΝΝΑ Ν. ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΥ

Η Ιωάννα Ν. Λαγκαδινού είναι θεατρολόγος: Δραματική Σχολή «Νέο Ελληνικό Θέατρο Γιώργου Αρμένη» και Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός, βοηθός σκηνογράφου και βοηθός σκηνοθέτη στα έργα «Ποιός ανακάλυψε την Αμερική» της Χρύσας Σπηλιώτη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ιωάννου [ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας & Κομοτηνής], και «Μη γελάτε, είναι σοβαρό» του Noel Coward, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Βαλτινού [Θέατρο Βρετάνια], κ.λπ. Επίσης έχει συνεργαστεί με το θεατρικό περιοδικό «Δρώμενα», με άρθρα και μεταφράσεις. Έκανε μελέτη για το Μεσαιωνικό Θέατρο και μετέφρασε το αγγλικό μεσαιωνικό έργο «Νώε» του Wakefield Master (συνεργασία: Αριάδνη Λιγνού-Τσαμαντάνη).

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή