H Τεχνητή Νοημοσύνη πάει στα… eSports

by Times Newsroom
Share this

Τι συμβαίνει όταν η μοντέρνα μορφή του αθλητισμού μπλέκεται με την τεχνολογία; Τι ισχύει στην περίπτωση που τα eSports συνδυάζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη; Τίποτα λιγότερο από έναν αγώνα ομάδων που προσπαθούν να κατακτήσουν την κορυφή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση! Δεν έχουν περάσει ούτε τρεις εβδομάδες από το πιο ιδιαίτερο τουρνουά eSports που έχει γίνει ποτέ… Το Βιετνάμ φιλοξένησε την τελική φάση της πρώτης διοργάνωσης στην οποία τις ομάδες ήλεγχε η Τεχνητή Νοημοσύνη και όχι οι άνθρωποι.

Τα eSports είναι μία τρομακτικά μεγάλη αθλητική βιομηχανία και σίγουρα δεν είναι ένα σπορ για να ασχολούνται οι «σπασίκλες». Οι διοργανώσεις προκαλούν τεράστιο ενδιαφέρον, χιλιάδες κόσμου συγκεντρώνονται σε ειδικά διαμορφωμένες αρένες για να παρακολουθήσουν τους κορυφαίους αθλητές εν δράσει και τα χρήματα που κερδίζουν οι παίκτες είναι απίθανα. Οι αθλητές απολαμβάνουν επίσης ένα celebrity status που πολλές φορές αλλάζει τις ζωές τους.

Οι πλέον καταξιωμένοι κερδίζουν εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, κάποιοι από αυτούς μάλιστα κερδίζουν περισσότερα απ’ όσα παίρνει ο Λιονέλ Μέσι ή ο Λεμπρόν Τζέιμς. Συνήθως μετά την καριέρα τους μπροστά στις οθόνες, τα πληκτρολόγια και τα τηλεχειριστήρια, νέοι ορίζοντες ανοίγονται μπροστά τους. Για παράδειγμα, ο Λέξ Φελντχάους ήταν ένας από τους πιο επιτυχημένους αθλητές του StarCraft περιβάλλοντος, αλλά δεν άργησε να σταματήσει την καριέρα του και να μεταπηδήσει στο πράσινο τραπέζι, αφού έγινε επαγγελματίας των παιχνιδιών με τράπουλα. Άλλη περίπτωση είναι εκείνη του Έρικ Χιούιτ, ο οποίος αφού εγκατέλειψε την καριέρα στο Major League Gaming, συμφώνησε από την 343 Industries για να γίνει developer του Halo, χάρη στην απερίγραπτη εμπειρία που είχε αποκτήσει ως ένας εκ των κορυφαίων παικτών που πέρασε ποτέ.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι άγνωστη για τις ομάδες και τους αθλητές των eSports, καθώς για περισσότερα από πέντε χρόνια είναι αναπόσπαστο κομμάτι του σπορ. Τα αναπτυγμένα συστήματα της Τεχνητής Νοημοσύνης έχουν βοηθήσει τους επαγγελματίες παίκτες να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και να διατηρήσουν την προσοχή τους εκεί που απαιτούν οι περιστάσεις ενός τουρνουά. Όμως αυτό είναι κάτι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με όσα διαδραματίστηκαν στο Βιετνάμ πριν από λίγες ημέρες…

Οκτώ ομάδες προκρίθηκαν στην τελική φάση του τουρνουά «Ενισχυμένη Εκμάθηση» (Reinforcement Learning), αλλά καμία από αυτές δεν στηριζόταν στις ικανότητες των παικτών. Αντίθετα, οι οκτώ ομάδες διεκδίκησαν την πρωτιά αποκλειστικά με τη βοήθεια μίας τεχνολογίας που πλέον έχει έρθει για να μείνει στη ζωή μας για τα καλά. Η τελική φάση είχε την ονομασία «Mine Golds, Unfold Knowledge» και οι ομάδες έπαιξαν 15 γύρους «ένας εναντίον ενός», χρησιμοποιώντας αλγόριθμους της Τεχνητής Νοημοσύνης με τους οποίους εξομοίωσαν το φορμάτ ενός τουρνουά eSports.

Ο εκπρόσωπος της ομάδας DeepShuttling, η οποία αποτελείται από ένα γκρουπ μηχανικών με έδρα το Βιετνάμ και τη Σιγκαπούρη, δήλωσε: «Η Ενισχυμένη Εκμάθηση είναι ένα νέο, αλλά ταυτόχρονα συναρπαστικό κι εντυπωσιακό πεδίο. Κερδίζει διαρκώς χώρο και δημοφιλία όχι μόνο στο Βιετνάμ, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Παρότι οι γνώσεις μας ακόμα πάνω σε αυτόν τον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι ακόμη περιορισμένες, η ομάδα μας έχει καταφέρει να αποκτήσει τις εξειδικευμένες ικανότητες που απαιτούνται για να μάθουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη να φέρνει σε πέρας τις αποστολές της. Τα μηχανήματα έχουν γίνει πλέον εξυπνότερα, χάρη στις προηγούμενες εμπειρίες που αποκτούν όσο παίζουν κι αντιμετωπίζουν άλλες Τεχνητές Νοημοσύνες, ενώ πολλές φορές προτείνουν εναλλακτικές λύσεις».

Η ανθρώπινη παρουσία φυσικά δεν είναι δυνατόν να εξαλειφθεί εντελώς, αλλά οι άνθρωποι δεν διαγωνίζονται με τον παραδοσιακό τρόπο. Αντίθετα, έχουν ρόλο δασκάλου προκειμένου να προσφέρουν στον υπολογιστή γνώσεις που του λείπουν. Μετά από δύο μήνες αγωνιστικής δράσης στο τουρνουά, οι οκτώ κορυφαίες ομάδες είχαν στα χέρια τους ένα είδος Τεχνητής Νοημοσύνης που έπαιρνε πολύ εξυπνότερες και λογικές αποφάσεις σε σχέση με πριν, ενώ είχε αποκτήσει κι εμπειρία που έμπαινε πλέον στην εξίσωση όταν ο υπολογιστής έπρεπε να πάρει μία απόφαση.

Μάλιστα, η αποτελεσματικότητα της Τεχνητής Νοημοσύνης αποδεικνύεται πλέον από το γεγονός ότι πραγματικοί παίκτες δεν μπορούν πια να κερδίσουν τον υπολογιστή, ακόμη και στα πιο σύνθετα ή πολύπλοκα παιχνίδια: από το σκάκι έως τα eSports όπως το Dota2 και το Starcraft II. Η ποιότητα αυτών των αποφάσεων είναι, μάλιστα, εκείνη που έχει συναρπάσει διαγωνιζόμενους και διοργανωτές του τουρνουά και οι μάχες μεταξύ των υπολογιστών ήταν πραγματικά σκληρές.

Share this

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή