Site icon Times News

Καφές και οι ιδιότητές του

Για πολλούς από εμάς, ο καφές είναι ένα αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινής μας διατροφής. Είναι συνήθως το πρώτο πράγμα που καταναλώνουμε όταν ξυπνάμε, ώστε να μας δώσει ενέργεια. Ο καφές είναι ένα φυτικό προϊόν χωρίς θερμίδες, ζάχαρη και λιπαρά, ενώ παράλληλα περιέχει καφεΐνη, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες και μέταλλα όπως κάλιο, μαγνήσιο και σίδηρο.

Είδη καφέ

Υπάρχουν πολλά είδη καφέ που μπορούμε να επιλέξουμε και να απολαύσουμε. Μερικά από αυτά είναι:

Γενικότερα, ο καφές δεν έχει θερμίδες, αυτό που προσθέτει όμως θερμίδες στα ροφήματα του καφέ είναι η ποσότητα της ζάχαρης που προσθέτουμε, η ποσότητα γάλατος ή ότι άλλο επιλέξουμε να προσθέσουμε για έξτρα γεύση. Σε περίπτωση που προσέχουμε το βάρος μας καλό θα είναι να μην κάνουμε υπερβολές στις ποσότητες αυτές.

Οφέλη του καφέ

Ανεξάρτητα από τα θρεπτικά του οφέλη, ο καφές είναι ένα διεγερτικό που είναι γνωστό ότι βελτιώνει την ψυχική σαφήνεια και εγρήγορση όταν χρησιμοποιείται με μέτρο. Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι τα οφέλη μπορεί να επεκταθούν και πέρα ​​από την ψυχική μας υγεία και στη σωματική μας υγεία και ευεξία.

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση μελετών του 2017 που δημοσιεύθηκε στο British Medical Journal, η κατανάλωση καφέ συσχετίστηκε περισσότερο με οφέλη για την υγεία παρά για βλάβες. Ο καβουρδισμένος καφές είναι ένα πολύπλοκο μείγμα 1.000 βιοδραστικών ενώσεων, μερικές από τις οποίες έχουν πιθανές θεραπευτικές αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις ή αντικαρκινικές επιδράσεις.

Μεταξύ των ευρημάτων τους, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι πίνοντας τρία έως τέσσερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα:

Επιπλέον, η τακτική κατανάλωση καφέ συσχετίστηκε με μειωμένο κίνδυνο κατάθλιψης και γνωστικών διαταραχών όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ. Αντίθετα, ο καφεϊνούχος καφές θεωρήθηκε ότι μειώνει τον κίνδυνο νόσου του Πάρκινσον ανεξάρτητα από όλους τους άλλους παράγοντες που συμβάλλουν.

Η κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας

Κίνδυνοι από την κατανάλωση καφέ

Παρά το γεγονός ότι φαίνεται να υπάρχουν πληθώρα οφέλη για την υγεία, ο καφές μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις σε μερικούς ανθρώπους.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, ο κίνδυνος κατάγματος των οστών αυξάνεται σημαντικά με κάθε φλιτζάνι καφέ που πίνει μια ηλικιωμένη γυναίκα. Συγκριτικά, ο κίνδυνος σε ηλικιωμένους άνδρες φαίνεται να μειώνεται. Αυτό υπονομεύει μερικά από τα πρώιμα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι ο καφές ήταν εγγενώς ευεργετικός για την οστεοπόρωση, μια κατάσταση που επηρεάζει τις γυναίκες περισσότερο από τους άνδρες.

Υπάρχουν επίσης σταθερές ενδείξεις ότι ο καφές μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμβρυϊκής βλάβης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Σε σύγκριση με τις έγκυες γυναίκες που δεν έπιναν καφέ, εκείνες που έπιναν περισσότερα από έξι φλιτζάνια την ημέρα είχαν αυξημένο κίνδυνο απώλειας εγκυμοσύνης, πρόωρου τοκετού ή χαμηλού βάρους γέννησης.

Ομοίως, η υψηλή κατανάλωση καφέ συνδέθηκε με αυξημένο κίνδυνο γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης (GERD). Ο σκοτεινός καβουρδισμένος, κρύος καφές φαίνεται να έχει το λιγότερο αποτέλεσμα.

Ο μη φιλτραρισμένος καφές, εν τω μεταξύ, φάνηκε να αυξάνει τα συνολικά επίπεδα χοληστερόλης καθώς και τα τριγλυκερίδια και τη λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας (LDL). Η χρήση φίλτρων καφέ μπορεί να συμβάλει στη μείωση αυτού του κινδύνου.

Από μια ακόμη ευρύτερη οπτική γωνία, ο καφές περιέχει καφεΐνη, ένα ισχυρό διεγερτικό που μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητα συμπτώματα σε περίπτωση υπερβολικής χρήσης.

Σε γενικές γραμμές, τα άτομα που πίνουν περισσότερα από έξι φλιτζάνια την ημέρα διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο:

Εάν καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες καφέ, σκεφτείτε να αντικαταστήσετε ένα ή δύο φλιτζάνια την ημέρα με τσάι ή απλό νερό. Παρόλο που μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να ξεπεραστεί η εξάρτησή σας, τα συμπτώματα στέρησης τείνουν να είναι βραχυχρόνια και να επιλυθούν μέσα σε μερικές εβδομάδες.

Εάν απολαμβάνετε ένα αρωματισμένο φλιτζάνι καφέ κάθε τόσο, αλλά αγωνίζεστε με το βάρος σας, φροντίστε να ελέγξετε τις διατροφικές πληροφορίες πριν κάνετε την παραγγελία σας. Προτιμήστε καφέ χωρίς λιπαρά, δηλαδή χωρίς ζάχαρη και προσθέστε κάποιο γλυκαντικό που σας αρέσει.

Η Ευρωπαϊκή αρχή ασφάλειας τροφίμων συνιστά για ασφαλή κατανάλωση καφεΐνης τα 400 mg την ημέρα, εκτός από τις εγκύους όπου συνιστάται να μην ξεπερνούν τα 200 mg την ημέρα.

Ο καφές όμως εκτός από ρόφημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως συστατικό σε κάποιες συνταγές. Ας δούμε μερικές που μπορούμε εύκολα να φτιάξουμε στο σπίτι:

Παγωτό εσπρέσο

Υλικά:

Εκτέλεση:

  1. Χτυπάμε την κρέμα γάλακτος (να είναι κρύα) σε ένα μπολ με το μίξερ στο δυνατό μέχρι να γίνει σαντιγί, έπειτα ρίχνουμε μέσα το ζαχαρούχο και χτυπάμε άλλα 4-5 λεπτά και αφήνουμε στην άκρη.
  2. Κάνουμε τον εσπρέσο, ρίχνουμε μέσα τη ζάχαρη, τη βανίλια σκόνη και τη βανίλια εκχύλισμα. Βάζουμε το μείγμα με το παγωτό μας σε ένα τάπερ ρίχνουμε μέσα τα υγρά και τα φουντούκια και ανακατεύουμε με μία μαρίζ. Βάζουμε το τάπερ μας μέσα στην κατάψυξη να παγώσει.

Τσίζκεικ καπουτσίνο

Υλικά:

Για τη βάση:

Για τη γέμιση :

Εκτέλεση:

  1. Σε ένα μπλέντερ αλέθουμε τα μπισκότα. Τα βάζουμε σε ένα μπολ, προσθέτουμε τη καστανή ζάχαρη και το βούτυρο, ανακατεύουμε και στρώνουμε το μείγμα ομοιόμορφα σε μία βουτυρωμένη, αντικολλητική φόρμα με αποσπώμενο πάτο. Βάζουμε τη βάση στο ψυγείο μέχρι να τη χρειαστούμε.
  2. Για τη γέμιση, σε ένα κατσαρολάκι βάζουμε το γάλα και στη συνέχεια τη ζελατίνη. Αφήνουμε για 2 λεπτά και μετά το βάζουμε σε χαμηλή φωτιά ανακατεύοντας συνεχώς μέχρι να λιώσει η ζελατίνη. Αφήνουμε στην άκρη να κρυώσει.
  3. Διαλύουμε τον καφέ στο ζεστό νερό.
  4. Σε ένα μίξερ ρίχνουμε το τυρί κρέμα και ανακατεύουμε για να αφρατέψει. Προσθέτουμε το γιαούρτι, τη ζάχαρη, τη βανίλια το γάλα και τον καφέ και ανακατεύουμε για λίγο.
  5. Στρώνουμε το μείγμα πάνω στη βάση και αφήνουμε στο ψυγείο για τουλάχιστον 4 ώρες.
  6. Χτυπάμε την κρέμα γάλακτος σε σαντιγί, την απλώνουμε πάνω στο τσίζκεικ και πασπαλίζουμε με την κανέλα.

Πανακότα με καφέ

Υλικά:

Εκτέλεση:

  1. Βάζουμε τη ζελατίνη σε ένα μπολ με λίγο νερό μέχρι να φουσκώσει.
  2. Σε ένα κατσαρολάκι βάζουμε να βράσουν το γάλα, το λικέρ, οι βανίλιες και ο καφές.
  3. Ρίχνουμε το βραστό μείγμα στο μπολ με τη ζελατίνη και ανακατεύουμε καλά μέχρι να λιώσει.
  4. Μοιράζουμε το μείγμα σε ποτηράκια και τα τοποθετούμε στο ψυγείο να παγώσουν για 4-6 ώρες.

Δοκιμάστε να φτιάξετε όποια σας αρέσει περισσότερο και παρουσιάστε στο τραπέζι σας ένα γλυκό με μοναδική γεύση και άρωμα.

The following two tabs change content below.

ΚΑΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

Η Γιαννιτσοπούλου Κάλλια είναι κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος, ασκώντας το επάγγελμα αδιάκοπα από το 2003. Έχει προϋπηρεσία ως ερευνήτρια διαιτολόγος στο Imperial College of London, στις διατροφικές διαταραχές στο Κέντρο Ημέρας Ανάσα και σε ενδοκρινολογικό Ιατρείο στο Μαρούσι. Το 2005 οργάνωσε το Επιστημονικό Διαιτολογικό Κέντρο "Σώμα Υγιές" (www.somaygies.gr), στο οποίο μέχρι σήμερα έχει βοηθήσει χιλιάδες άτομα να βρούνε τις διατροφικές τους ισορροπίες. Αποφοίτησε με άριστα από το πανεπιστήμιο Surrey της Μ. Βρετανίας (2002) και απέκτησε 2 μεταπτυχιακούς τίτλους, έναν στην κλινική διατροφή (ΜSc) από το πανεπιστήμιο του Surrey με άριστα (2003) και ΜΒΑ (2011) από το πανεπιστήμιο του Leicester. Επιπλέον, έχει σπουδάσει Life Coaching (Dip in Coach. Βlackford Centre for Coaching) και χρησιμοποιεί επιτυχώς τεχνικές αυτοβελτίωσης στις συνεδρίες διατροφής. Ο συνδυασμός γνώσεων coaching και κλινικής διατροφής βελτιστοποιεί τα αποτελέσματα ως προς την ρύθμιση του βάρους διότι βοηθάει στην καλύτερη ψυχολογική προσέγγιση του ατόμου. Η κ. Γιαννιτσοπούλου αρθρογραφεί συστηματικά από το 2005 σε περιοδικά υγείας (Prevention, Shape, The Βοdy, Elle) και εφημερίδες, ενώ ασχολείται εντατικά με την απώλεια βάρους, την κλινική διατροφή, τις διατροφικές διαταραχές και τη διατροφή στα στάδια ζωής. Αυτή την περίοδο επίσης, γράφει κάποιο βιβλίο διατροφής. Μπορείτε να την βρείτε στο επιστημονικό διαιτολογικό κέντρο ‘Σώμα Υγιές’, Κωνσταντινουπόλεως 22 και Γρηγ. Λαμπράκη 315 στη Νίκαια- Πειραιά. Τηλ 2104933334, e-mail: info@somaygies.gr,

Τελευταία άρθρα απόΚΑΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ (δείτε τα όλα μαζί)

Exit mobile version