Kίνα – φεστιβάλ «618»: Κρας-τεστ για γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου και καταναλωτές

JD.com και Αlibaba σημείωσαν τη χαμηλότερη αύξηση εσόδων, στο πρώτο τρίμηνο του 2022

by Times Newsroom

Σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία πραγματοποιείται τo φεστιβάλ αγορών «618», που αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο και σημαντικότερο φεστιβάλ της Κίνας, με τους γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου της χώρας, όπως η Alibaba και η JD.com, να προσπαθούν να προσελκύσουν τους αγοραστές με τεράστιες εκπτώσεις και προσφορές.

Το «618» διοργανώνεται κάθε χρόνο από 1 έως 18 Ιουνίου, και ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας κατακλύζεται από μεγάλης κλίμακας προωθητικές δραστηριότητες και εκπτώσεις στα πιο περιζήτητα προϊόντα της περιόδου.

Αυτή την περίοδο ωστόσο η Κίνα συνεχίζει να δίνει μάχη για να αντιμετωπίσει τις οικονομικές επιπτώσεις από την έξαρση της Covid-19, που οδήγησε σε πολυήμερα lockdown μεγάλες πόλεις, συμπεριλαμβανομένης του μεγάλου οικονομικού κέντρου της Σαγκάης. Οι καταναλωτικές δαπάνες έχουν πληγεί σε μεγάλο βαθμό ενώ οι οικονομολόγοι μείωσαν τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της χώρας.

Το χειρότερο τρίμηνο για JD.com και Alibaba

Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η JD.com και η Alibaba, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, σημείωσαν τη χαμηλότερη αύξηση εσόδων που έχουν καταγράψει, λόγω ενός συνδυασμού επιβράδυνσης της οικονομίας και ισχυρών ρυθμιστικών παρεμβάσεων στον εγχώριο τεχνολογικό τομέα.

Πέρυσι, ο όγκος συναλλαγών σε μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε συνολικά σε 578,5 δισεκατομμύρια κινεζικά γουάν κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, σημειώνοντας αύξηση 26,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Syntun.

Ωστόσο, η ανάπτυξη αναμένεται να επιβραδυνθεί φέτος. Η εταιρεία συμβούλων EY εκτίμησε αύξηση των πωλήσεων κατά 20% φέτος, πιο χαμηλά από αυτήν του 2021. Επίσης, ο Sharry Wu, ο επικεφαλής της EY για τον μετασχηματισμό των συμβουλευτικών υπηρεσιών στην ευρύτερη Κίνα, αναμένει από τους καταναλωτές να αρχίσουν να ξοδεύουν καθώς χαλαρώνουν τα lockdown και καθώς οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες με μεγάλες εκπτώσεις.

«Συνολικά, είμαστε βέβαιοι ότι η διάθεση για κατανάλωση στην Κίνα παραμένει ισχυρή, αλλά αναμένουμε ότι η κατανάλωση θα δώσει  μεγαλύτερη έμφαση στα βιολογικά τρόφιμα, τις οικιακές συσκευές, την προσωπική φροντίδα κ.λπ.», προέβλεψε ο Wu.

Θετικές προσδοκίες για την κατανάλωση

«Καθώς οι πόλεις επιστρέφουν στην κανονικότητά τους, θα πρέπει να περιμένουμε τεράστια ώθηση στην διαδικτυακή κατανάλωση, εκτός από την επιστροφή στα καταστήματα. Αν και βλέπουμε μια σαφή τάση μείωσης του ρυθμού ανάπτυξης για τα μεγάλα φεστιβάλ αγορών, κάθε πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζει το μεγαλύτερο προωθητικό πρόγραμμα που έχει υλοποιήσει ποτέ για να προσελκύσει τους καταναλωτές ξανά στο διαδίκτυο αυτό το καλοκαίρι».

Η Alibaba και η JD.com δίνουν μάχη και οι δύο για να προσελκύσουν καταναλωτές. Η JD προσφέρει στους αγοραστές έκπτωση 50 γουάν για κάθε κατάλληλη αγορά 299 γουάν. Η διαδικτυακή πλατφόρμα αγορών της Alibaba, Tmall, ανακοίνωσε ότι παγώνει την τιμή σε 19 εκατομμύρια προϊόντα της έως τις 5 Ιουλίου. Η πλατφόρμα ευκαιριών αγορών της εταιρείας Taobao Deals έχει ένα εκατομμύριο προϊόντα με προσφορά στα 10 γουάν.

Ωστόσο, δεν προβλέπουν ρόδινες εξελίξεις όλοι οι αναλυτές. Ο Jacob Cooke, Διευθύνων Σύμβουλος της WPIC, μιας εταιρείας τεχνολογίας και μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου που βοηθά ξένες μάρκες να πωλούν στην Κίνα, εκτίμησε ότι το φετινό «618» είναι απίθανο να σημειώσει ρεκόρ όσον αφορά τις πωλήσεις.

«Αυτή είναι πιθανώς η πρώτη χρονιά που θα δούμε τις πωλήσεις μειωμένες», είπε μιλώντας στο CNBC.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή