Δυναμικές ανεπεξέργαστες φόρμες και ζωηρά περιγράμματα, υβριδικές έμβιες παρουσίες, έναστρα πυροτεχνήματα, φυτικά πλέγματα ή ζωόμορφα αινιγματικά μοτίβα, αρμονικές διακυμάνσεις του σκοτεινού μπλε και του ανοιχτού γαλανού σε οργανικό διάλογο με τα χαρακτηριστικά ζωηρά κίτρινα, τα τολμηρά μωβ και τα γαιώδη πορτοκαλί της ζωγράφου, συνθέτουν ένα ρευστό θερινό τοπίο με ποικίλες σημειολογικές σημάνσεις, πηγαίες εκφραστικές τονικότητες και ονειρικούς ανοιχτούς ορίζοντες.

Τα έργα της Κατερίνας Πολυζωίδη – Μαυρολέων, συγκρατώντας με εξασκημένη ευαισθησία το συμβολικό άρωμα και τον μορφολογικό πυρήνα των τόπων που απαθανατίζουν, ενθαρρύνουν το βλέμμα να περιπλανηθεί εντός τους και να εξερευνήσει τις απαλές γεωγραφικές συντεταγμένες τους, να βυθιστεί και να αναδυθεί εκ νέου στις ευφρόσυνες πολλαπλότητές τους.

Το σύμπαν της ζωγράφου, σχεδιασμένο με γοργή μαεστρία στον καμβά και εισπνέοντας από κάθε θεατή ή αθέατη πηγή εκχυλίσματα χρώματος και φωτός, αιχμαλωτίζει το στιγμιαίο θερινό εναιώρημα και εισχωρεί ηδονικά στο ζητούμενο της ευφρόσυνης απεικόνισής του. Το εικαστικό αφήγημα της ενότητας, αντλώντας την εσωτερική του πνοή από την ανεξίτηλη μνήμη του Matisse και του Dufy, άλλοτε ισορροπώντας ανάμεσα στη στιλπνή διαφάνεια του μύθου και του μονάκριβου ελληνικού νησιωτικού ή πελοποννησιακού τοπίου κι άλλοτε πλέοντας ανάμεσα στις συναρπαστικές κρημνώδεις ακτές της νοτίου Ιταλίας και τα μυθικά θέρετρα της γαλλικής Ριβιέρας, διατυπώνει μια κοινή γλώσσα, προσφιλή σε κάθε εραστή του μεγάλου ευρωπαϊκού Νότου, θελκτική σε κάθε επίμονο περιηγητή της ανεξίτηλης ομορφιάς του.

ΕΠΙΜΕΛΕΙA: Ίρις Κρητικού