Μετρό Θεσσαλονίκης: Θα εξυπηρετεί πάνω από 250.000 πολίτες σε καθημερινή βάση

H βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην οποία σήμερα πραγματοποιήθηκε δοκιμαστικό δρομολόγιο, με επιβάτη τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, διαθέτει 13 σταθμούς και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 250.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά.

by Times Newsroom

Η επέκταση του προς την Καλαμαριά, που υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2024, θα προσθέσει στο δίκτυο πέντε σταθμούς και σχεδόν 4,8 χιλιόμετρα γραμμής. Ταυτόχρονα σχεδιάζεται η επέκταση του Μετρό και προς τις βορειοδυτικές συνοικίες της πόλης.

Μετρό Θεσσαλονίκης-Μητσοτάκης: «Φύγαμε από την απάτη των μουσαμάδων»

Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο με επιβάτες πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης (18/5/2023) στην γραμμή 1 του Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Όσοι μας συνόδευσαν σήμερα διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευση να παραδώσει στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη, προστατεύοντας ταυτόχρονα και την πολύ πλούσια πολιτιστική κληρονομιά», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του μετρό Θεσσαλονίκης με επιβάτες δημοσιογράφους το πρωί της Πέμπτης.

Σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντική ημέρα για την Θεσσαλονίκη και τους Θεσσαλονικείς και ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος και «να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου που ξεκινά δοκιμαστική λειτουργία».

Πρόσθεσε ότι αφού αποκτά και η Θεσσαλονίκη το δικό της μετρό ήρθε η ώρα να μετονομαστεί και η εταιρεία σε «Ελληνικό Μετρό».

Τον πρωθυπουργό συνοδεύουν ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και ο περιφερειάρχης Κέντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο με επιβάτες 

Το πρωί της Πέμπτης (18/5/2023) πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, με επιβάτες δημοσιογράφους της πόλης.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του grtimes.gr, όλοι οι σταθμοί εκτός της Βενιζέλου έχουν διαμορφωθεί πλήρως, ενώ διαθέτουν και ειδικά υαλοπετάσματα, τις πόρτες ασφαλείας τύπου PSD, που θα αποτρέπουν ενδεχόμενο ατυχήματος.

Η διαδρομή στο κομμάτι νέου σιδηροδρομικού σταθμού μέχρι το Συντριβάνι έγινε με ταχύτητα που έφτανε μέχρι τα 15 χιλιόμετρα την ώρα, καθώς ο έλεγχος του συρμού ήταν χειροκίνητος, ενώ στη συνέχεια το κομμάτι της διαδρομής από το Συντριβάνι μέχρι και το αμαξοστάσιο στην Πυλαία έγινε με ταχύτητες που μπορούσαν να φτάσουν τα 80 km, με το συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής να είναι πλήρως αυτόματο όσον αφορά την κίνηση του συρμού.

Στην κανονική λειτουργία του μετρό, όταν το έργο παραδοθεί, η διαδρομή έκτασης 9,6 χλμ. από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και την Νέα Ελβετία, ανάμεσα σε 13 σταθμούς, θα γίνεται μέσα σε 17 λεπτά.

Ο πρόεδρος της Αττικό ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Νίκος Ταχιάος, ο οποίος ενημέρωσε τους δημοσιογράφους για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του μετρό, έκανε λόγο για ένα από τα πιο σύγχρονα και ασφαλέστερα μετρό στον κόσμο.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή