Μίκης Θεοδωράκης: Κερδίζοντας την αθανασία με δυο νότες

by Times Newsroom 1

Το πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό στοιχείο συνιστούν σε όλο τον κόσμο τα πρώτα μέτρα της μουσικής σύνθεσης του Μίκη Θεοδωράκη για τον «Ζορμπά» του Μιχάλη Κακογιάννη.

Επικαλούμενος το διάσημο αυτό μουσικό έργο, ο Λουξεμβούργιος βιογράφος του Έλληνα συνθέτη, Γκι Βάγκνερ, είχε κάποτε ισχυριστεί ότι ο Μίκης Θεοδωράκης είναι σημαντικότερος από τον Μπετόβεν.

Την άποψη αυτή υπενθύμισε, μάλιστα, ο Γερμανός μουσικός Χένινγκ Σμιντ, μιλώντας στην Deutche Welle, με αφορμή, τότε, τα 96α γενέθλια του σπουδαίου Έλληνα μουσικοσυνθέτη.

Mikis Theodorakis & Anthony Quinn – Munich, 1995

«Εκεί που ο Μπετόβεν χρειάστηκε τέσσερις νότες για να κερδίσει την αθανασία με την 5η Συμφωνία, ο Μίκης χρειάστηκε μόλις δύο, με τη μουσική για τον “Ζορμπά”» επιχειρηματολόγησε ο Γκι Βάγκνερ, σύμφωνα με τον Χένινγκ Σμιντ.

«Πρόκειται, σαφώς, για φιλοφρόνηση» επισήμανε ο Γερμανός μουσικός, προσθέτοντας ωστόσο ότι «εμπεριέχει μια βαθιά αλήθεια, γιατί τα μουσικά θέματα του Μίκη είναι το αποτύπωμά του, στο οποίο όλοι έχουν πρόσβαση».

Ο Γκι Βάγκνερ θεωρούσε, μάλιστα, τον Μίκη Θεοδωράκη τον πιο μεγάλο μελωδό μετά τον Σούμπερτ, σημειώνοντας ότι υπάρχουν σήμερα παιδιά ανά τον κόσμο που τραγουδούν τις μελωδίες του, χωρίς καν να γνωρίζουν ποιος τις έγραψε.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή