Μητσοτάκης: Συναντά σήμερα τους εκπροσώπους των καλλιτεχνών

Σήμερα στις 12:00 ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα πραγματοποιήσει συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με εκπροσώπους των καλλιτεχνών για το ζήτημα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.

by Times Newsroom

Στη συνάντηση, σύμφωνα με το Γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού, έχουν κληθεί να συμμετάσχουν οι:

  • Κωνσταντινος Κεχαγιόγλου (Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος),
  • Σπύρος Μπιμπίλας (Πρόεδρος Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών),
  • Μ. Ανανιάδου (Πρόεδρος Σωματείου εργαζομενων στο χορό),
  • Βασίλης Παρασκευόπουλος (Πρόεδρος Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου),
  • Γιάννης Μόσχος (Καλλιτεχνικός Διευθυντής Εθνικού Θεάτρου),
  • Αστέρης Πελτέκης (Καλλιτεχνικός Διευθυντής Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος),
  • Δηώ Καγκελάρη (Διευθύντρια Σχολής Εθνικού Θεάτρου),
  • Γιάννης Ρήγας (Διευθυντής Σχολής Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος),
  • Λυδία Κονιόρδου (Πρώην Υπουργός Πολιτισμού)
  • Θάνος Παπαδογιάννης (Εκπρόσωπος σπουδαστών Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου).

Την περασμένη εβδομάδα, το Εθνικό Θέατρο με ανακοίνωσή του -που υπογράφουν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Γιάννης Μόσχος- κάλεσε την πολιτεία να εντατικοποιήσει τη διαβούλευση για το Π.Δ. 85/2022 καθώς και τη νομοθετική διαδικασία που θα επιλύει ζητήματα τα οποία έχουν προκύψει μετά την έκδοσή του

Στην ανακοίνωση, στην οποία διαπιστώνεται ότι «οι λύσεις που έχουν δοθεί έως σήμερα από την πολιτεία δεν είναι επαρκείς και δεν θεραπεύουν την ηθική απαξίωση της ανώτερης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης», η διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου προτείνει αφενός την άμεση τροποποίηση του επίμαχου Π.Δ. ώστε η ανώτερη καλλιτεχνική εκπαίδευση να εμπίπτει σε κατηγορία υψηλότερη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (λ.χ. με δημιουργία μιας νέας βαθμίδας «Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης», ισότιμης με την Τεχνολογική Εκπαίδευση, την οποία διεκδικούν οι καλλιτέχνες) και αφετέρου, τη μεσοπρόθεσμη νομοθέτηση πλαισίου για την ανωτατοποίηση των καλλιτεχνικών σπουδών, μέσα από ίδρυση επιπλέον πανεπιστημιακών τμημάτων παραστατικών τεχνών.

Στο μεταξύ, το παράδειγμα των διδασκόντων της Δραματικής Σχολής του Εθνικού ακολούθησαν  και οι συνάδελφοί τους στη σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, οι οποίοι επίσης παραιτήθηκαν. Οπως ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους, «ζητούμε από κάθε αρμόδιο να συνδράμει, ώστε να αρθούν άμεσα οι όροι εκείνοι του Π.Δ. 85 που απαξιώνουν το πτυχίο των καλλιτεχνών, αλλά και της ρύθμισης (σ.σ.: η οποία ψηφίστηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση) που διαχωρίζει τους καλλιτέχνες σε ασκούντες καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό έργο και προσβάλλει τις συλλογικές συμβάσεις τους».

Από εκεί και πέρα κυβερνητική πηγή, αφού δήλωσε ότι σέβεται απόλυτα το έργο των καλλιτεχνών τόνιζε την πρόθεση της κυβέρνησης να διαβαθμίσει και να αναβαθμίσει τις υφιστάμενες σπουδές στις παραστατικές τέχνες ώστε να γίνουν πανεπιστημιακού επιπέδου. «Έχουμε το παράδειγμα της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, η οποία δεν παίρνει φοιτητές μέσω του συστήματος των πανελλήνιων εξετάσεων αλλά βάσει του ταλέντου τους, γιατί αυτό είναι το κρίσιμο σημείο στις παραστατικές τέχνες, οπότε θα δούμε τα ανάλογα παραδέιγματα και τις προτάσεις που θα υποβληθούν από τις αρμόδιες επιτροπές ώστε μέχρι το 2025 να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα που θα είναι η δημιουργία τριτοβάθμιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στις παραστατικές τέχνες» ανέφερε.

Σε ότι αφορά πάντως, τις ανησυχίες των καλλιτεχνών για το επίμαχο Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 που τους οδήγησαν σε συνεχιζόμενες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, κυβερνητικά στελέχη υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα δεν αλλάζει επουδενί τις διαδικασίες πρόσληψης στο Δημόσιο με την αμιγή ιδιότητα του καλλιτέχνη (π.χ σε κρατικές ορχήστρες, κρατικές σκηνές, στο Εθνικό Θέατρο, στο ΔΗΠΕΘΕ), παρά μόνο τα προσόντα των κλάδων για προσλήψεις σε θέσεις διοικητικού χαρακτήρα, ενώ δεν τροποποιεί ούτε τον τρόπο αμοιβής τους. Υπογραμμίζουν, δε, ότι η κυβέρνηση ψήφισε νομοθετική ρύθμιση που εξαιρεί ρητά τις προσλήψεις καλλιτεχνών στο Δημόσιο από το Προεδρικό Διάταγμα, ξεκαθαρίζοντας έτσι τον τρόπο αμοιβής για τους καλλιτέχνες και τη ρητή εξαίρεσή τους από το ΑΣΕΠ, ενώ παράλληλα θέσπισε την υποχρεωτική χρήση του ειδικού έναντι του ενιαίου μισθολογίου και στους ΟΤΑ.

Σχετικά Άρθρα

Leave a Comment

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com