Μητσοτάκης: Τα νέα προγράμματα σπουδών θα κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον για τους μαθητές

Οι παρεμβάσεις του πρωθυπουργού και της υπουργού Παιδείας στην εκδήλωση για τα 166 νέα προγράμματα σπουδών

by Times Newsroom 1

«Όλο αυτό το σπουδαίο έργο γίνεται για εσάς τους μαθητές. Για να πηγαίνετε στο σχολείο με περισσότερο κέφι, με περισσότερη χαρά, για να μπορείτε να ανακαλύψετε νέα ενδιαφέροντα, να αποκτήσετε νέα εργαλεία και να αποκτήσετε εφόδια, γνώσεις και δεξιότητες που θα σας συνοδεύουν σε ολόκληρη τη ζωή σας», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στην εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας για τα 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι έπρεπε να περάσουν δεκαετίες για να αναμορφώσουμε τι και πώς το διδάσκουμε. «Χαίρομαι που μέσα από αυτή τη νέα διαδικασία προωθούμε την συνθετική γνώση», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης, υπογραμμίζοντας ότι αυτή η νέα προσέγγιση θα κάνει το σχολείο πιο ενδιαφέρον για τους μαθητές και πιο δημιουργικό για τους δασκάλους και τους καθηγητές.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο παράδειγμα της κλιματικής αλλαγής σημειώνοντας πως είναι μαθηματικό αλλά και κοινωνικό φαινόμενο. «Για να μπορούμε να αντιληφθούμε ένα τόσο σύνθετο φαινόμενο πρέπει να βρούμε τρόπο τα πεδία τα οποία διδάσκουμε να επικοινωνούν καλύτερα μεταξύ τους», ανέφερε.

«Η χρήση της τεχνολογίας οριζόντια αποτελεί μια πολύ μεγάλη πρόκληση», ανέφερε ακόμη ο ίδιος, ενώ τόνισε πως ήταν μεγάλη επανάσταση για την παιδεία η αναγκαστική χρήση της τηλεκπαίδευσης.

Επισήμανε, δε, πως βάση οποιασδήποτε μεταρρύθμισης πρέπει να είναι το σχολείο και διεμήνυσε πως δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο: «Επειδή ο κόσμος αλλάζει πάρα πολύ γρήγορα, επειγόμαστε. Όλοι πρέπει να έχουμε αυτή την αίσθηση του κατεπείγοντος. Πιστεύω ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο όμορφο, πιο δημιουργικό από το να μεταφέρεις γνώση».

Aπευθυνόμενος, εξάλλου, στους εκπαιδευτικούς, είπε ότι αυτό που κάνουν είναι λειτούργημα.

«Γνωρίζουμε ότι το τελικό αποτύπωμα αυτής της δουλειάς θα φανεί σε χρόνια από τώρα. Και ενδεχομένως θα ξεπεράσει κατά πολύ όχι απλά αυτή την κυβερνητική θητεία. Στην κυριολεξία είναι μία επένδυση στο μέλλον», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός, ενώ μίλησε και για την ανάγκη συνεχούς ανανέωσης των προγραμμάτων σπουδών.

«Μετά από 20 χρόνια αλλάζει το τι και πώς διδάσκεται»

Τα 166 νέα προγράμματα σπουδών άρχισαν ήδη την πιλοτική εφαρμογή τους στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Στην εκδήλωση για την παρουσίαση των νέων προγραμμάτων σπουδών, που θα ισχύσουν καθολικά από το νηπιαγωγείο ως και το λύκειο σε δυο χρόνια, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ ΜΠΕ, πως για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια «αλλάζει το τι και πώς διδάσκεται», ενώ εισάγεται οριζοντίως η ψηφιακή διάσταση.

«Στη βάση των νέων προγραμμάτων σπουδών, γράφονται τα σχολικά βιβλία, έχουν μέσα όλο τον σχεδιασμό του μαθήματος (πού να εστιάσει ο εκπαιδευτικός, τι δραστηριότητες, ποιες μεθόδους μπορεί να ακολουθήσει). Τα μαθήματα εκσυγχρονίζονταιαξιοποιείται η διεπιστημονικότητα και η διαθεματικότητα – για παράδειγμα, προστίθεται η ηθική της τεχνητής νοημοσύνης και η βιοηθική στη φιλοσοφία».

«Η στείρα αποστήθιση αντικαθίσταται από την κριτική προσέγγιση και την ουσιαστική γνώση», εξήγησε η υπουργός Παιδείας, δίνοντας το εξής παράδειγμα: «Αντί να μάθει κάποιος απ’ έξω τι έκανε ο Χαρίλαος Τρικούπης, καλείται ο μαθητής να μπει στον ρόλο του ιστορικού προσώπου και να γράψει μια επιστολή βασισμένο στα δεδομένα της εποχής εκείνης». Επίσης «καλλιεργούνται οι ψηφιακές δεξιότητες και παρέχεται πλούσιο εκπαιδευτικό ψηφιακό υλικό», για παράδειγμα προβλέπονται εικονικές περιηγήσεις σε πολλά μέρη του κόσμου και η χαρτογραφία μέσα από ψηφιακά μέσα.

«Τα οφέλη είναι πολλαπλά», τόνισε η κ. Κεραμέως. «Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τη σύγχρονη γνώση στη βάση κοινωνικών και επιστημονικών εξελίξεων, μέσω νέων και συμμετοχικών μεθόδων διδασκαλίαςΟι εκπαιδευτικοί ενδυναμώνονται ώστε να γίνουν σχεδιαστές και συντονιστές ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης, ενθαρρύνονται να οραματιστούν και να πρωτοτυπήσουνΤο σχολικό περιβάλλον εξελίσσεται σε ένα ζωντανό εργαστήριο έρευνας, επικοινωνίας, δράσης και έκφρασης, που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον των παιδιών, γίνεται ελκυστικό κεντρίζοντας την περιέργειά τους».

Η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε, πως «γίνονται όλα τώρα, γιατί δεν πρέπει να αφήσουμε καμία μέρα να περάσει από το να δώσουμε στα παιδιά ό,τι καλύτερο μπορούμε, όσο περισσότερα και καλύτερα εφόδια». Τα νέα προγράμματα σπουδών είναι αποτέλεσμα σύνθεσης, ενώ το υπουργείο «έχτισε και πάνω στο έργο και των προηγούμενων κυβερνήσεων».

Τέλος, η κ. Κεραμέως συμπλήρωσε πως τα νέα προγράμματα εντάσσονται σε ένα ευρύτερο μεταρρυθμιστικό πλέγμα, όπως το πολλαπλό βιβλίο, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, η αξιολόγηση, η θεσμοθέτηση της ελληνικής PISA.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή