«Να χυθεί άπλετο φως»

Η φετινή άνοιξη σταμάτησε στα Τέμπη γιατί δεν έφταιξε η κακιά ώρα αλλά η κακιά (χ)ώρα, που κυβερνάται από ανεύθυνους πολιτικούς…

  • Της Σμαράγδας Μιχαλιτσιάνου

Το πολύνεκρο σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη ξεσήκωσε την οργή και την αγανάκτηση του κόσμου, που λες και ξύπνησε ξαφνικά και ακολουθεί τους φοιτητές που πρωτοστατούν σε νέους αγώνες.

Και οι άνθρωποι βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους για να ζητήσουν δικαίωση για τα 57 λευκά φέρετρα αδιαφορώντας για τα δακρυγόνα και τις κρότου λάμψεις, που πέφτουν στους συγκεντρωμένους, οι οποίοι διαδηλώνουν ειρηνικά σε όλη τη χώρα.

Από την άλλη βγαίνει στο φως σε όλο το μεγαλείο της η αδιαφορία που επέδειξαν κατά τη θητεία τους οι αρμόδιοι υπουργοί μεταφορών και συγκοινωνιών, ενώ είχαν ενημερωθεί από τους συνδικαλιστές από το 2003, ότι μπορεί να συμβεί μεγάλο ατύχημα.

Έπρεπε να θρηνήσουμε τόσους νεκρούς για να κατανοήσουμε, τι συμβαίνει. Όσο για τα κλεμμένα υλικά και τις αποθήκες των σιδηροδρόμων που έγιναν γης Μαδιάμ και πρέπει να γίνουν όλα από την αρχή, όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, ποιος θα πληρώσει τα σπασμένα; Σίγουρα ο Ελληνικός λαός, που αυτή την περίοδο στερείται και τα προς το ζην αναγκαία από την ακρίβεια, που έχει ξεπεράσει κάθε όριο.

Οι πολιτικοί από το πρωί μέχρι το μεσάνυχτα βγαίνουν στα τηλεοπτικά παράθυρα και τρώγονται μεταξύ τους προσπαθώντας, ποιος θα βρει τα περισσότερα ελαφρυντικά για να σώσει εαυτόν. Ε έρχονται και οι εκλογές. Και οι «Τηλεπερσόνες-τιμητές εργαλειοποιούν την κοινωνική οργή για να μετατοπίσουν τις ευθύνες».

Εξαιρετικός ο τίτλος της ανακοίνωσης της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (Ε.Σ.Η.Ε.Α), που υπόσχεται: «Είμαστε στο πλευρό όλων όσοι αγωνίζονται. Θα συμβάλλουμε με τη δουλειά μας ώστε να χυθεί άπλετο φως και να αποδοθούν ευθύνες.»

Και παραλίγο να θρηνήσουμε και άλλα θύματα τις προάλλες, όταν έπεσε ένα μεγάλο κομμάτι της οροφής λεωφορείου στη γραμμή 040 του ΟΑΣΑ που πραγματοποιεί το δρομολόγιο Πειραιάς-Σύνταγμα. Ευτυχώς, οι επιβάτες ήταν καθήμενοι και τη γλύτωσαν.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα ελληνικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι άκρως επικίνδυνα για τους χιλιάδες ανθρώπους, που εξυπηρετούνται (;) με αυτά καθημερινά.

Τα περισσότερα λεωφορεία έχουν ανεπαρκή συντήρηση, ενώ όταν έχει ακραία καιρικά φαινόμενα «μπάζουν» νερά από παντού και τα παράθυρά τους είναι όλα χαλασμένα, με αποτέλεσμα το κρύο και η βροχή να περνούν στο εσωτερικό του οχήματος, ενώ δεν αλλάζονται καν τα φθαρμένα λάστιχα.

Πρόσφατα, λεωφορείο στη Θεσσαλονίκη έπιασε φωτιά, και χάρη στην ψυχραιμία που επέδειξε ο οδηγός, ο οποίος αποβίβασε τους επιβάτες εγκαίρως πριν σημειωθεί η πυρκαγιά και αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.

Τα προβλήματα αυτά παρουσιάζονται και σε τρόλεϊ, ηλεκτρικό, ΚΤΕΛ και, πιο σπάνια, στο μετρό, που τελευταία έχουμε το φαινόμενο να φρακάρει μετά το τέταρτο βαγόνι, γιατί όλα αποφεύγουν τα μπροστινά μετά την τραγωδία των Τεμπών, ενώ το «Μοιρολόι» της Μαρίας Φαραντούρη, σε μουσική του γνωστού Τούρκου μουσικοσυνθέτη Ζουλφί Λιβανελί και στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου δεν λέει να σταματήσει:

Μες στο κοιμητήρι, αχ, πικρή βροχή,
κάνε να μη σβήσει τούτο το κερί.
Κι ούτε ένα λουλούδι να μη μαραθεί,
δεν τον σκοτώσαν, έχει κοιμηθεί.
Κι εσύ, αγέρα, πάψε πια να κλαις,
δεν έχει φύγει, ψέματα μου λες.
Μην κοιτάς το στήθος που ’χει ματωθεί,
δεν τον σκοτώσαν, έχει κοιμηθεί
Ζεστό σαν το ψωμί, καθάριο σαν νερό,
ένα παλικάρι είκοσι χρονώ.
Ούτε που τ’ αφήσαν ν’ απολογηθεί,
δεν τον σκοτώσαν, έχει κοιμηθεί.
Ο αρχάγγελός μου έχει πια χαθεί,
μου τον σκοτώσαν, δε θα ξαναρθεί.

Σχετικά Άρθρα

Leave a Comment

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή