Ο Βαλτινός και η υπογραφή του

"Ελεος πια με τον στρατευμένο φανατισμό των δικαιωμάτων..."

by Times Newsroom 1
  • Τάκης Θεοδωρόπουλος

ΟΡΓΙΣΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ στη Δημοκρατία των Γραμμάτων επειδή ο Θανάσης Βαλτινός υπέγραψε, μαζί με άλλους 159, επιστολή προς τον πρωθυπουργό αντιδρώντας αρνητικά στο πόρισμα της επιστολής Σισιλιάνου που προτείνει τη νομιμοποίηση του γάμου ομοφύλων ζευγαριών. Ανάμεσά τους απόστρατοι στρατιωτικοί, μέλη της Ακαδημίας, όπως και ο Βαλτινός, πρέσβεις επί τιμή, καθηγητές. Η φίλη ποιήτρια Κρυστάλλη Γλυνιαδάκη έγραψε στο fb ότι ορισμένοι είναι καλύτερα να γράφουν παρά να υπογράφουν. Συμφωνώ απολύτως μαζί της.

Ασχέτως περιεχομένου της επιστολής, θεωρώ τη συλλογή υπογραφών για οποιοδήποτε θέμα ένα από τα πιο φθαρμένα εργαλεία δημόσιας παρέμβασης. Συγγραφείς, δε, όπως ο Βαλτινός, που έχουν δημόσιο λόγο, και όχι μόνο με το έργο τους, αδικούν τον εαυτό τους όταν τον τσουβαλιάζουν σε μια μάλλον ετερόκλητη ομήγυρη. Και το λέω αυτό διότι θεωρώ ότι ο Βαλτινός στηρίζει την όποια άποψή του σε κάποιο σοβαρό σκεπτικό και κατά τούτο διαφέρει και από τους φανατικούς του πληκτρολογίου και από τους περιφερόμενους δημοσιολογούντες. O ίδιος δήλωσε χθες ότι δεν έχει υπογράψει κανένα κείμενο.

Οταν όμως κυκλοφόρησε η πληροφορία ότι διαχωρίζει τη θέση του, τα πληκτρολόγια απαιτούσαν: «Να το κάνει δημόσια». Κοινώς, να υπογράψει δήλωση μετανοίας για να αποδείξει ότι είναι καλός άνθρωπος, προοδευτικός, ότι δεν είναι συντηρητικός δωσίλογος. Ελεος πια με τον στρατευμένο φανατισμό των δικαιωμάτων.

Συμφωνώ ότι τα ομόφυλα ζευγάρια δικαιούνται να παντρεύονται και να έχουν όλα τα αστικά δικαιώματα που έχουν και τα ετερόφυλα ζευγάρια. Για τη σεξουαλική αγωγή στο σχολείο δεν έχω άποψη αν δεν δω τη μορφή που θα έχει. Οφείλω πάντως να πω εκ πείρας ότι εμείς, παρ’ ότι δεν είχαμε σεξουαλική αγωγή, μια χαρά τα πήγαμε με το θέμα στη ζωή μας. Εκείνο που ενοχλεί, και πιστεύω ότι αυτό είναι το εις βάθος πρόβλημα της κοινωνικής συμβίωσης, είναι η ομαδοποίηση και ο χωρισμός σε στρατόπεδα οπαδών και αντιπάλων. Είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να πνίξεις τον πνευματικό διάλογο. Μου θυμίζει εκείνη την ψηφοφορία για το αν υπάρχει Θεός στον φοιτητικό σύλλογο στην «Αργώ» του Θεοτοκά. Είναι πολύ πιο γόνιμο για όλους μας που μαθαίνουμε ποιες είναι οι απόψεις του Βαλτινού για το θέμα. Είναι ο σημαντικότερος εν ζωή συγγραφέας μας στο κάτω κάτω. Και τα όποια επιχειρήματά του ας ξεσήκωναν αντεπιχειρήματα. Αυτό ονομάζεται πνευματική ζωή, από αρχαιοτάτων χρόνων.

Αλλιώς είμαστε καταδικασμένοι να προσπερνάμε τα σοβαρά κοινωνικά μας θέματα, όπως είναι ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών, ρίχνοντάς τα στο Κολοσσαίο του αυτονόητου. Λυπάμαι, αλλά αν θέλουμε να περιγράψουμε την πνευματική μας πτώχευση δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος.

Πηγη:  www.kathimerini.gr

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή