Οι κάμερες έζωσαν τα σχολεία!

by ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΓΚΑΣ
  • Γράφει ο Δημήτρης Δόγκας

Οι κάμερες στις μέσα τάξεις δεν λειτούργησαν

Όμως στα σχολεία του Δήμου Αλίμου λειτουργούν ήδη αυθαίρετα στα προαύλια των σχολείων 

Το γνωρίζει το υπουργείο Παιδείας δια των αρμοδίων διευθυντών και ποια η θέση του;

Πρέπει να ξέρουμε προτού οι κάμερες αρχίσουν να φυτρώνουν ανεξέλεγκτα στα σχολεία των δήμων της χώρας

Η ΟΛΜΕ επίσης οφείλει άμεσα να πάρει θέση!

Έζωσαν τα σχολεία του ΑΛΙΜΟΥ οι κάμερες.

Το Υπουργείο Παιδείας θέσπισε τις κάμερες μέσα στις τάξεις και ο Δήμος Αλίμου τις τοποθέτησε στα προαύλια, έξω από αυτές.

Έζωσαν οι κάμερες τα σχολεία μας σαν φίδια. Γιατί το ίδιο ύπουλα και σιωπηλά δηλητηριάζουν την λειτουργία τους:

  • Δηλητηριάζουν τις παιδικές ψυχές με τον φόβο ότι διαρκώς παρακολουθούνται ακόμα και στο παιγνίδι τους. Ότι ίσως στην ελευθερία τους και στην ανεμελιά τους κάνουν χωρίς να το ξέρουν κάτι κακό που τιμωρείται. Ότι ίσως κάποιο αθώο τους μυστικό ήταν ένοχο και φανερώνεται.

  • Η κάμερα σιωπηλά σαν αυτόματος πιλότος υποδεικνύει ότι η παρουσία τους στο σχολικό περιβάλλον, στον τόπο δηλ. της γνώσης και της θαλπωρής όταν την χρειάζονται αλλά και της κοινωνικής τους συναναστροφής, παρακολουθείται διαρκώς και ότι είναι εν δυνάμει παραβάτες για κάτι που προφανώς ένα παιδί δεν μπορεί να οριοθετήσει. Σιωπηλά οι κάμερες χειραγωγούν τις παιδικές συνειδήσεις γυρίζοντας πίσω τον ρόλο του σχολείου στην εποχή του Ευταξία και της σιδηράς φορεσιάς του δασκάλου.

  • Εθίζουν και παιδαγωγούν ώστε να αποδέχονται την κάμερα στην προσωπική τους ζωή, την παραβίαση των προσωπικών τους δεδομένων, της ιδιωτικότητας και της ατομικής ελευθερίας. Χειραγωγούνται οι συνειδήσεις τους μέσα στον σχολικό χώρο, ανεξάρτητα από το αν πράγματι λειτουργούν ή όχι και αυτό συνιστά μια βίαιη παρέμβαση στο παιδαγωγικό έργο που δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορους τους λειτουργούς της εκπαίδευσης.

Όλα τούτα δεν υποχρεούνται προφανώς να τα αντιλαμβάνονται οι άρχοντες ως φυσικά πρόσωπα. Επειδή συνήθως τα φυσικά πρόσωπα γνωρίζουν την παιδεία επειδή υπήρξαν κάποτε μαθητές. Όμως ως θεσμοί υποχρεούται να γνωρίζουν και γι΄ αυτό διαθέτουν ως συμβούλους εκπαιδευτικούς και επαρκή θεσμικά όργανα τα οποία υποχρεούνται να αξιοποιήσουν.

Οι άρχοντες του Δήμου Αλίμου προτίμησαν όμως να δράσουν αυθαίρετα. Δυστυχώς!

  • Αγνόησαν όλα τα θεσμικά όργανα Δημοκρατικού Προγραμματισμού και Κοινωνικής Συμμετοχής που προβλέπει ο νόμος, ιδιαίτερα για τόσο σημαντικά θέματα :

    • Σχολικά Συμβούλια δεν συνεδρίασαν (εκτός το 4ο Λύκειο που έλαβε αρνητική απόφαση) Χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους δεν επιτρέπεται καμιά παρέμβαση στον σχολικό χώρο.

    • Σχολικές Επιτροπές επίσης δεν συνεδρίασαν αφού έπονται των Σχολ. Συμβουλίων

    • Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (ΔΕΠ) όπου συμμετέχουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι Εκπαιδευτικοί και οι Γονείς έχει ολότελα ακυρωθεί στον Άλιμο.

Χωρίς την λειτουργία αυτών των θεσμικών οργάνων η σχέση των αρχόντων με τις διευθύνσεις των σχολείων εκπίπτει σε προσωπική και η βαθιά Δημοκρατική λειτουργία των σχολείων παραβιάζεται. Έτσι δεν γνωρίζουμε ακόμα αν υπήρξαν Διευθύνσεις που απαγόρευσαν την τοποθέτηση καμερών ως όφειλαν και δεν εισακούστηκαν.

Στη συνεδρίαση της 27/5/020 του Δημοτικού Συμβουλίου, στις εντονότατες ενστάσεις της μειοψηφίας η Διοίκηση απάντησε ότι οι κάμερες δεν δημιουργούν πρόβλημα ούτε τίθεται θέμα παραβίασης προσωπικών δεδομένων διότι μετά τη λήξη του επίσημου ωραρίου λειτουργίας των σχολείων οι κάμερες οφείλουν να δείχνουν άδειες αυλές.

Πόσο έωλο επιχείρημα και πόσο δείχνει να αγνοεί ότι το σχολείο διατηρεί την συμβολική, λειτουργική και κοινωνική του επίδραση αδιάκοπα.

Ακόμα και αν δεν θέλουν να προβληματισθούν από όσα προανέφερα για την επίδραση των καμερών στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών, θα πρέπει να συμφωνήσουν ότι τα σχολεία επισήμως ή ανεπισήμως δεν είναι ποτέ κενά.

– Τα επισκέπτονται εκπαιδευτικοί και μαθητές που μπορεί να συνεργάζονται στον ελεύθερο χρόνο τους σε διάφορες εργασίες που έχουν αναλάβει.

– Τα επισκέπτονται διάφοροι κοινωνικοί φορείς που έχουν λάβει άδεια για δραστηριότητες εντός των σχολικών χώρων.

– Κυρίως όμως τα επισκέπτονται τα παιδιά της γειτονιάς που έρχονται στο κοινωνικό τους περιβάλλον για να παίξουν, να αθληθούν η να συνευρεθούν.

Όλοι αυτοί και κυρίως οι ανήλικοι θα καταγράφονται καθημερινά ως εν δυνάμει παραβατικοί. Και μη μας λένε ότι θα σβήνονται οι εγγραφές άμεσα γιατί το σημαντικό είναι ότι θα καταγράφονται υποχρεωτικά. ΕΛΕΟΣ.

Υπάρχει ένα ισχυρό επιχείρημα για όλα αυτά από την Διοίκηση του Δήμου. Ότι γίνονται πολλές ζημιές στα σχολεία. Ανέφεραν μάλιστα κόστος 300000 ευρώ. Έθεσαν και το ρητορικό ερώτημα “προτείνετε άλλους τρόπους για την προστασία των σχολείων για να γλυτώσουμε τη δαπάνη”

Απαντώ μιας και δεν είχα το δικαίωμα της απάντησης στο Δ.Σ. :

  1. Αμφισβητώ την ακρίβεια του παραπάνω ποσού είτε αναφέρεται σε ένα έτος είτε σε πέντε αν δεν δοθούν ακριβή στοιχεία. Ως μέτρο σύγκρισης προσθέτω ότι τόσα χρήματα εισπράττει ετησίως ο Δήμος για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών και κάπου 80000 για συντήρηση όλων των σχολικών κτιρίων. Κατά τη γνώμη μου το ηθικό κόστος από τις ζημιές είναι βαρύτερο.

  2. Υπάρχει η υπόθεση εργασίας ότι με την τοποθέτηση των καμερών, έτσι απλά, οι έφηβοι θα σταματήσουν να κάνουν ζημιές. Και αυτό το αμφισβητώ και μένει να αποδειχθεί. Αντίθετα πιστεύω ότι το σχολείο θα πληρώσει τεράστιο ηθικό κόστος χωρίς το επιδιωκόμενο όφελος.

  3. Δεν έχει δοθεί η ελάχιστη διευκρίνιση για τις στοιχειώδεις διασφαλίσεις που έλαβε ο Δήμος. Ποιος είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία και το απόρρητο των δεδομένων. Οι διευθυντές των σχολείων (ας μην είναι ανέμελοι) δεν δικαιούνται και θεωρώ ότι πρέπει να κριθεί αν μπορεί να μπορεί να οριστεί προσωπικό εκτός αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας. Ήδη όμως υπάρχει καταγγελία από την Ένωση Γονέων Αλίμου ότι κάμερες λειτουργούσαν και σε ώρα λειτουργίας σχολείων.

  4. Δεν έχει επίσης διευκρινιστεί πως θα αξιοποιηθεί το υλικό της καταγραφής σε περίπτωση ζημιάς, από ποιον και με τι εχέγγυα νομιμότητας. Ποιος είναι υπόλογος σε περίπτωση νομικής εμπλοκής;

  5. Αν διερωτώνται ποιος άλλος τρόπος υπάρχει θα υπενθυμίσω ότι περίπου το έτος 2000 επί διοίκησης του δημάρχου Αλέκου Αλούκου, ως πρόεδρος τότε της ΔΕΠ, είχα συντάξει πρόταση – μελέτη με την οποία εντάχτηκε ο Άλιμος στο τότε πρόγραμμα πρόσληψης σχολικών φυλάκων. Οι φύλακες έκτοτε εργάζονται με το ίδιο καθηκοντολόγιο με κύριο σκοπό την πρόληψη των ζημιών. Επιπλέον να θυμίσω ότι τότε οι φύλακες είχαν την οδηγία από τον υπογράφοντα να επιτρέπουν την είσοδο για να παίζουν τα παιδιά ως τις 10 το βράδυ. Οι ζημιές τότε σχεδόν μηδενίστηκαν.

  6. Τέλος επισημαίνω ότι η αλλοίωση του σχολικού περιβάλλοντος του επιφέρουν οι κάμερες αναπαράγει τα αίτια που οδηγούν τους εφήβους σε αυτού του είδους την παραβατικότητα. Φαύλος κύκλος.

Μένει η διοίκηση της εκπαίδευσης, Νότιας Αθήνας και Περιφερειακή, να ενημερωθούν επίσημα από τις διευθύνσεις των σχολείων και να πάρουν θέση. Αυτό να γίνει ΑΜΕΣΑ γιατί το θέμα πρωτίστως τις αφορά και δεν δικαιολογείται άγνοια η σιωπή. Αναμένουμε εναγωνίως την θέση τους προτού η “πρωτοπορία” του Αλίμου βρει διαδοχικά και άλλους μιμητές.

The following two tabs change content below.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΓΚΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΓΚΑΣ

Ο Δημήτρης Δόγκας γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά και σήμερα κατοικεί στον Άλιμο. Είναι απόφοιτος του Μαθηματικού τμήματος του Παν/μίου Αθηνών και μόνιμος καθηγητής σε δημόσιο λύκειο. Έχει αναπτύξει έντονη δραστηριότητα στον συνδικαλισμό και στην τοπική αυτοδιοίκηση καθώς και στο κοινωνικό και πολιτισμικό πεδίο. Διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος και αντιδήμαρχος στον Δήμο Αλίμου με ιδιαίτερη παρουσία στον τομέα της παιδείας και έχει αρθρογραφήσει στον τοπικό και ηλεκτρονικό τύπο.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή