Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα αναψυκτικά!

by ΚΑΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ
  • Γράφει η Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου
  • MSc, MBA, SRD – Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος
  • www.somaygies.gr

Τα αναψυκτικά αποτελούν για πολλούς μια καθημερινή συνήθεια και εύκολη λύση, όταν καλούμαστε να πιούμε κάποιο ρόφημα για να ξεδιψάσουμε ή να συνοδέψουμε το γεύμα μας. Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι σε γενικές γραμμές τα αναψυκτικά δεν κάνουν καλό στην υγεία και τη διατροφή μας, αλλά γνωρίζουν όλη την αλήθεια;

Αναψυκτικά και θερμίδες

  1. Coca cola: 42.00 Kcal / 100g

  2. Coca cola zero: 0.20 Kcal / 100g

  3. Coca cola light: 0.20 Kcal / 100g

  4. Sprite: 25.00 Kcal / 100g

  5. Sprite zero: 1.00 Kcal / 100g

  6. Fanta light πορτοκαλάδα: 8.00 Kcal / 100g

  7. Fanta πορτοκαλάδα χωρίς ανθρακικό : 48.00 Kcal / 100g

  8. Fanta πορτοκαλάδα με ανθρακικό : 330.00 Kcal / 100g

  9. Λεμονίτα : 51.00 Kcal / 100g

 

Προβλήματα υγείας και κατανάλωση αναψυκτικών

Τα αναψυκτικά δεν πρέπει να μας απασχολούν μόνο ως προς τη θερμιδική τους αξία, αλλά και ως προς τις υπόλοιπες παρενέργειες που έχουν να κάνουν με την υγεία μας. Η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει κινδύνους όπως:

  1. Να Διπλασιάσει τον κίνδυνο κακής λειτουργίας των νεφρών.

  2. Μπορεί να μειώσει την παραγωγή μιας χημικής ουσίας που είναι γνωστή ως εγκεφαλικός νευροτροφικός παράγοντας και αυτό μειώνει την ικανότητα του ατόμου για μάθηση και μνήμη.

  3. Τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη είναι όξινα (pH 3.2) με αποτέλεσμα να φθείρουν την αδαμαντίνη των δοντιών.

  4. Πολλά αναψυκτικά περιέχουν σιρόπι καλαμποκιού με υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη (HFCS), γλυκαντικό που έχει συσχετιστεί με τον αυξημένο κίνδυνο εκδήλωσης μεταβολικού συνδρόμου.

  5. Τα αναψυκτικά τύπου κόλα περιέχουν φωσφορικό οξύ, το οποίο συνδέεται με τη νεφροπάθεια.

  6. Το φωσφορικό οξύ σε ορισμένα αναψυκτικά έχει συσχετιστεί με τη φθορά των οστών και τον αυξημένο κίνδυνο οστεοπόρωσης.

  7. Η αυξημένη κατανάλωση αναψυκτικών συνδέεται με τον κατά 80% αυξημένο κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη τύπου 2.

  8. Οι ειδικοί έχουν υπολογίσει ότι για κάθε επιπλέον αναψυκτικό που καταναλώνουμε ο κίνδυνος παχυσαρκίας αυξάνεται κατά 1,6 φορές.

Αναψυκτικά και εγκυμοσύνη

Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι γυναικολόγοι συστήνουν την αποφυγή αναψυκτικών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Συστατικά των αναψυκτικών όπως η ασπαρτάμη έχουν συσχετιστεί με πρόωρο τοκετό και τερατογένεση. Μια ευρωπαϊκή μελέτη του 2005 που πραγματοποιήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ramazzini δείχνει ότι υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ της ασπαρτάμης και καρκίνου.

Η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ, ή FDA, αμφισβητεί την εγκυρότητα της μελέτης αυτής και υποστηρίζει ότι η ασπαρτάμη είναι ασφαλής. Ο FDA υποστηρίζει ότι τα μόνα άτομα που πρέπει να αποφεύγουν την ασπαρτάμη είναι τα άτομα που δεν μπορούν να διαχειριστούν σωστά την φενυλαλανύνη.

Τι θα συμβεί αν σταματήσετε την κατανάλωση αναψυκτικών;

  1. Θα έχετε πιο έντονη την αίσθηση της γεύσης

  2. Θα μειωθεί η αποθήκευση του λίπους και η πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη

  3. Θα δείτε το νούμερο στην ζυγαριά να μειώνεται θεαματικά

  4. Θα βελτιωθεί η λειτουργία των νεφρών

  5. Θα έχετε πιο δυνατά οστά

 

Ιδανικά, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα αναψυκτικά δεν έχουν κάποια θρεπτική αξία και κρύβουν πολλούς κινδύνους για την υγεία μας, δεν θα έπρεπε να τα καταναλώνουμε. Αν επιθυμούμε παρόλα αυτά να τα συμπεριλαμβάνουμε στη διατροφή μας, καλό είναι να επιλέγουμε αυτά που δεν έχουν ζάχαρη και βέβαια να τα καταναλώνουμε με μέτρο.

The following two tabs change content below.

ΚΑΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

Η Γιαννιτσοπούλου Κάλλια είναι κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος, ασκώντας το επάγγελμα αδιάκοπα από το 2003. Έχει προϋπηρεσία ως ερευνήτρια διαιτολόγος στο Imperial College of London, στις διατροφικές διαταραχές στο Κέντρο Ημέρας Ανάσα και σε ενδοκρινολογικό Ιατρείο στο Μαρούσι. Το 2005 οργάνωσε το Επιστημονικό Διαιτολογικό Κέντρο "Σώμα Υγιές" (www.somaygies.gr), στο οποίο μέχρι σήμερα έχει βοηθήσει χιλιάδες άτομα να βρούνε τις διατροφικές τους ισορροπίες. Αποφοίτησε με άριστα από το πανεπιστήμιο Surrey της Μ. Βρετανίας (2002) και απέκτησε 2 μεταπτυχιακούς τίτλους, έναν στην κλινική διατροφή (ΜSc) από το πανεπιστήμιο του Surrey με άριστα (2003) και ΜΒΑ (2011) από το πανεπιστήμιο του Leicester. Επιπλέον, έχει σπουδάσει Life Coaching (Dip in Coach. Βlackford Centre for Coaching) και χρησιμοποιεί επιτυχώς τεχνικές αυτοβελτίωσης στις συνεδρίες διατροφής. Ο συνδυασμός γνώσεων coaching και κλινικής διατροφής βελτιστοποιεί τα αποτελέσματα ως προς την ρύθμιση του βάρους διότι βοηθάει στην καλύτερη ψυχολογική προσέγγιση του ατόμου. Η κ. Γιαννιτσοπούλου αρθρογραφεί συστηματικά από το 2005 σε περιοδικά υγείας (Prevention, Shape, The Βοdy, Elle) και εφημερίδες, ενώ ασχολείται εντατικά με την απώλεια βάρους, την κλινική διατροφή, τις διατροφικές διαταραχές και τη διατροφή στα στάδια ζωής. Αυτή την περίοδο επίσης, γράφει κάποιο βιβλίο διατροφής. Μπορείτε να την βρείτε στο επιστημονικό διαιτολογικό κέντρο ‘Σώμα Υγιές’, Κωνσταντινουπόλεως 22 και Γρηγ. Λαμπράκη 315 στη Νίκαια- Πειραιά. Τηλ 2104933334, e-mail: info@somaygies.gr,

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή