Αν θα θέλατε να σχεδιάσετε ένα μάθημα, μια συζήτηση, μια εκπαιδευτική δράση μέσα από εικόνες και ήχους, πως άραγε θα το σκεφτόσασταν; Πως θα επιλέγατε να μιλήσετε γι’ αυτό και πως το θα οργανώνατε μέσα στην τάξη; Γιατί ένας εκπαιδευτικός, εμψυχωτής, γονιός διαλέγει να μιλήσει σε παιδιά και νέους μέσα από την τέχνη του κινηματογράφου;

Μήπως γιατί η έβδομη τέχνη και τα οπτικοακουστικά μέσα έκφρασης είναι το πρωταρχικό μέσο επιλογής παιδιών και νέων για να πουν τις δικές τους ιστορίες, αλλά και για να ανακαλύψουν και να αφουγκραστούν τις ιστορίες άλλων ανθρώπων; Μήπως γιατί η νεαρή αυτή τέχνη συνάδει με το νεαρό της ηλικίας τους και αυτό τους γοητεύει και έχει αποκτήσει δυναμική παρουσία ανάμεσά τους. Ή μήπως γιατί το ίδιο το μέσο της κινηματογραφικής αφήγησης, είναι τόσο φιλόξενο, οικείο και προσιτό εργαλείο έκφρασης, που τους κινητοποιεί να ανακαλύψουν τον κόσμο που τους περιβάλει.

Με απλούς τρόπους ας συνδυάσουμε ακίνητες εικόνες, αποσπάσματα ταινιών, αλλά και ολοκληρωμένα έργα τέχνης οπτικοακουστικής δημιουργίας και ας τολμήσουμε να δοκιμάσουμε μια σειρά δραστηριοτήτων για υλοποίηση με παιδιά και νέους. Ας αντλήσουμε ερεθίσματα για να παράγουμε μια σειρά από σύντομες αναλύσεις, ας απαντήσουμε σε ερωτήματα που γεννιούνται από τη θέαση, ας δημιουργήσουμε σύντομα κείμενα, ποιήματα και εικόνες σε πολλαπλά επίπεδα δημιουργικής γραφής, όπου θα μπορούμε να αλλάξουμε και να εξελίξουμε τους ήρωες, τη δράση, τις αποφάσεις, την αλληλουχία των γεγονότων, τα προγνωστικά, τις επιλογές και τελικά το φινάλε ή τη συνέχεια μιας ιστορίας που ειπώθηκε ή θέλουμε να ειπωθεί.

Ας προσπαθήσουμε να εμβαθύνουμε στις ικανότητες παιδιών και νέων στην ανάπτυξη ιδεών, αλλά και την πρωτοβουλία να επικοινωνούν δημιουργικά τις ιδέες τους. Στην κατανόηση της οπτικής αφήγησης, την ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραφής και αφαίρεσης, της συναισθηματικής εμπλοκής, του συμπεράσματος και της μετάφρασης μεταξύ λέξεων και εικόνων, στην ισχυρή δημιουργική διαδικασία που μπορεί να διευρύνει την κατανόηση τους για το τι είναι εφικτό και μέχρι που μπορούν να διευρύνουν, να λύσουν προβλήματα και να σκεφτούν εννοιολογικά και όλα αυτά με τον κινηματογράφο ως ένα απλό εργαλείο αυτοέκφρασης και ανάλυσης του κόσμου γύρω τους.

Μέσα από μια ολιστική προσέγγιση με άξονα τον κινηματογράφο, ας δούμε πως μπορούμε να τονώσουμε το μαθησιακό ταξίδι ενός μαθητή και ας προσπαθήσουμε να βιώσουμε τον κινηματογράφο στο σχολείο…σαν μια περιπέτεια!

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, θεατρολόγους, ηθοποιούς, και σε όσους δραστηριοποιούνται εκπαιδευτικά με παιδιά και νέους.

Θα πραγματοποιηθεί μέσωτης πλατφόρμας του ZOOM.