Πήρες βάρος με την καραντίνα. Δεν είσαι ο μόνος!

by Times Newsroom

Σε μια εποχή αβεβαιότητας σαν αυτή που διανύουμε, είναι λογικό κάποιος να στρέφεται στο φαγητό για να ξεπεράσει το άγχος ή τη βαρεμάρα του.

Εκτός όμως από το συναισθηματικό φαγητό, η πανδημία έχει κάνει επίσης την υγιεινή διατροφή πολύ πιο δύσκολη. Πολλοί αντιμετωπίζουν απώλεια εισοδήματος, η ζωή στο σπίτι γίνεται λιγότερο διαχειρίσιμη με τον καιρό αφού τα όρια μεταξύ εργασίας, σχολείου και σπιτιού είναι θολά, με συνέπεια να δυσκολεύει ο προγραμματισμός και το μαγείρεμα υγιεινών γευμάτων.

Είναι σημαντικό να είσαι επιεικής με τον εαυτό σου – και να γνωρίζεις ότι δεν είσαι ο μόνος.

Ίσως για κάποιους η παραμονή στο σπίτι να τους βοηθά να μαγειρεύουν περισσότερο, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πιο υγιεινή διατροφή, αλλά πολλοί είναι αυτοί που νιώθουν ότι έχουν μειώσει τις καλές διατροφικές τους συνήθειες κατά τη διάρκεια της καραντίνας όπως για παράδειγμα ότι έχουν αυξήσει τα ανθυγιεινά σνακ, δεν κινούνται αρκετά, δεν κοιμούνται καλά και έχουν περισότερο άγχος.

Το ερώτημα είναι:

Τι μπορούμε να κάνουμε γι ‘αυτό;

Αρχικά, η αύξηση βάρους δεν είναι απαραίτητα ανθυγιεινή. Επίσης, η ένδειξη στη ζυγαριά είναι απλά ένας αριθμός και όχι δείκτης ότι κάποιος δεν είναι υγιής.

Η υγεία έχει πολλές διαφορετικές συνιστώσες, όπως η συνολική ψυχική μας ευεξία, η ποιότητα των σχέσεών μας, η διαχείριση του άγχους και πολλά άλλα.

Για πολλούς από εμάς, το φαγητό είναι ένα προβλέψιμο ασφαλές καταφύγιο, μια πηγή αξιόπιστης άνεσης όταν όλα τα άλλα φαίνονται ρευστά.

Ο οργανισμός μας για να επιβιώσει σε δύσκολες συνθήκες, θα προσαρμοστεί και θα αλλάξει όπως απαιτείται για να μας κρατήσει ζωντανούς. Για πολλούς από εμάς, αυτό μπορεί να περιλαμβάνει αύξηση βάρους, ειδικά σε μια περίοδο καραντίνας λόγω πανδημίας.

Δυστυχώς, η κουλτούρα της δίαιτας συσχετίζει αυτόματα την αύξηση ή την διατήρηση υψηλού βάρους, ως κάτι τόσο ανθυγιεινό που πρέπει να αποφεύγεται με κάθε κόστος.

Αλλά αυτή η νοοτροπία απλά δεν ταιριάζει με τη βιολογία και το γεγονός ότι ο οργανισμός μας είναι φτιαγμένος για να αλλάζει. Όταν δαιμονοποιούμε το συναισθηματικό φαγητό και τις αλλαγές στο σώμα, αρνούμαστε την ανθρώπινη υπόστασή μας και αυτά που μας κάνουν να επιβιώνουμε.

Μπορεί να αισθάνεσαι άβολα ή παράξενα με τις αλλαγές στο σώμα σου, αλλά αυτό δεν σε κάνει να αξίζεις λιγότερη συμπόνια και αυτοσεβασμό.

Αν νιώθεις ενοχές ή αισθήματα ντροπής για τα τρόφιμα που τρως ή για το πόσο ζυγίζεις, υπάρχει η πιθανότητα να αυξήσεις τον κίνδυνο για πολύ πιο βλαβερές συμπεριφορές για τη συνολική ψυχική και σωματική σου υγεία, από την αύξηση βάρους.

Αυτό που χρειάζεται να κάνεις είναι να αλλάξεις το στόχο από το να χάσω βάρος στο να είμαι υγιής.

Και να αποφασίσεις τι σημαίνει αυτό για εσένα.

Παρόλα αυτά μπορούμε να είμαστε ευγενικοί απέναντι στο σώμα μας και τις (λογικές) φυσικές αλλαγές του και παράλληλα να λάβουμε μέτρα για να βελτιώσουμε την κατάσταση της υγείας μας.

Δοκίμασε να αποδεχτείς και να σεβαστείς το σώμα σου. Είναι το μόνο μέρος που θα είναι το σπίτι σου για όλη σου τη ζωή και αξίζει να το φροντίσεις με η απόλυτη ευγένεια και ευγνωμοσύνη.

Επικεντρώσου στην υγιεινή και νόστιμη διατροφή αντί να τη στερείσαι όπως επιβάλλουν οι δίαιτες.

Βρες παρακάτω 3 απλούς αλλά σημαντικούς τρόπους για να ξεκινήσεις:

  1. Πιες περισσότερο νερό

Η αφυδάτωση μας επηρεάζει περισσότερο από ό, τι αντιλαμβανόμαστε και μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, πονοκεφάλους, κακή πέψη, φούσκωμα, δυσκοιλιότητα και πολλά άλλα. Μπορεί να διαπιστώσεις ότι αυξάνοντας την πρόσληψη υγρών, θα αισθάνεσαι πολύ καλύτερα κάθε μέρα.

  1. Αυξήσε τα φυτικά τρόφιμα

Η έρευνα διαπιστώνει ότι η χορτοφαγική διατροφή έχει πολλά οφέλη για την υγεία, αλλά συχνά παρεξηγείται. Μια χορτοφαγική διατροφή σημαίνει μια διατροφή που βασίζεται σε φυτικά τρόφιμα- μπορεί να είναι vegan (χωρίς καθόλου ζωικά προϊόντα), μπορεί και όχι- πολλοί καταναλώνουν μια χορτοφαγική διατροφή συμπεριλαμβάνοντας στην εβδομάδα τους το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Αύξησε την κατανάλωση φυτικών τροφίμων προσθέτοντας ένα σνακ την ημέρα που αποτελείται από φρούτα ή λαχανικά. Γέμισε το μισό πιάτο σου με ωμά, ψητά ή βραστά λαχανικά εποχής.

  1. Κινήσου με οποιοδήποτε τρόπο σου ταιριάζει

Όλοι ξέρουμε ότι πρέπει να ασκούμαστε – είναι το πιο δύσκολο κομμάτι.

Πολλοί φοβούνται να ακούσουν ότι χρειάζεται να ασκούνται τακτικά. Δεν χρειάζεται όμως να είμαστε όλα ή τίποτα σε αυτό. Αν δεν μπορείς να κάνεις μια ολόκληρη ώρα ενδυνάμωση ή cardio (πολύ λογικό) μην παραιτείσαι από κάθε είδους δραστηριότητα. Ακόμη και  10 λεπτά κίνηση μπορούν να σε βοηθήσουν να είσαι πιο υγιής και να αισθάνεσαι καλύτερα.

Προσπάθησε να μην σκέφτεσαι την άσκηση ως καταναγκαστικό έργο αλλά σαν ένα διασκεδαστικό κομμάτι της ημέρας σου. Τι σου αρέσει να κάνεις; Χορός; Διατάσεις; Περπάτημα; Πηδηματάκια και τραγούδια με τα παιδιά σου;  Ωραία! Κάνε αυτό! Εστιάσε περισσότερο σε αυτό που σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα, ώστε να αφιερώνεις περισσότερο χρόνο.

Μικρές μικρές τροποποιήσεις στις συνήθειές μας, ειδικά όταν ξεκινούν από την ανάγκη σου να φροντίσεις τον εαυτό σου,

θα σε κάνουν να νιώσεις καλύτερα, και να εμπνέεσαι για να συνεχίσεις.

Σταμάτα να είσαι σκληρός με τον εαυτό σου. Κάνεις το καλύτερο που μπορείς εν μεσω πανδημίας. Αυτό από μόνο του είναι κάτι παραπάνω από αρκετό. Αγάπα τον εαυτό σου και το σώμα σου. Δουλεύει πολύ σκληρά για σένα.

πηγή: iator.gr

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή