Ποιες είναι οι μάρκες που το ψηφιακό έγκλημα μιμείται συχνότερα

Το LinkedIn παραμένει το νούμερο ένα brand απομίμησης σε απόπειρες phishing, με τη Microsoft να ανεβαίνει στη δεύτερη θέση

by Times Newsroom

Με αμείωτη ένταση συνεχίζει η δράση των εγκληματιών του κυβερνοχώρου να μιμούνται επώνυμα brands στην προσπάθειά τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών. Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης ως το εμπορικό σήμα με τις περισσότερες μιμήσεις, μετά την είσοδο της στη λίστα για πρώτη φορά το 1ο τρίμηνο του 2022.

Αν και το μερίδιο της έχει ελαφρώς μειωθεί – από 52% το 1ο τρίμηνο σε 45% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” το δεύτερο τρίμηνο, εξακολουθεί να παρουσιάζει μια ανησυχητική τάση, η οποία και υπογραμμίζει τους συνεχιζόμενους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι χρήστες της αξιόπιστης πλατφόρμας κοινωνικών μέσων.

Τα κοινωνικά δίκτυα εξακολουθούν γενικά να είναι η κατηγορία με τις περισσότερες απομιμήσεις, ακολουθούμενη από την τεχνολογία, η οποία, αυτό το τρίμηνο, κατέλαβε τη δεύτερη θέση από τη ναυτιλία.

Σύμφωνα με την έκθεση «Q2 Brand Phishing Report» της Check Point Research δημοσιεύει την έκθεση, η πιο εντυπωσιακή αύξηση των τεχνολογικών ονομάτων που έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης ήταν αυτή της Microsoft, η οποία αποτέλεσε το 13% του συνόλου των απόπειρων ηλεκτρονικού “ψαρέματος”. Πρόκειται για ποσοστό υπερδιπλάσιο από το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ η DHL βρέθηκε στην τρίτη θέση με 12%.

Ορισμένες νέες μάρκες που εισήλθαν στην πρώτη δεκάδα ήταν οι Adidas, Adobe και HSBC και παρότι έχουν τους χαμηλά μονοψήφια ποσοστά θα παρακολουθούνται στενά από τους ερευνητές το γ’ τρίμηνο για τυχόν εξελίξεις.

Πρόσβαση σε στοιχεία σύνδεσης

Όπως επισημαίνει η εταιρεία, η αύξηση στα ποσοστά απάτης που σχετίζονται με τη Microsoft, αποτελεί κίνδυνο τόσο για τα άτομα, όσο και για τους οργανισμούς. Από τη στιγμή που κάποιος έχει στα χέρια του τα στοιχεία σύνδεσης του λογαριασμού σας, έχει πρόσβαση σε όλες τις εφαρμογές που βρίσκονται πίσω από αυτόν, όπως το Teams και το SharePoint, καθώς και στον προφανή κίνδυνο παραβίασης του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας στο Outlook.

Όσον αφορά τις εκστρατείες phishing με βάση το LinkedIn αυτές μιμήθηκαν το στυλ επικοινωνίας της επαγγελματικής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιούσαν θέματα, όπως: “Εμφανιστήκατε σε 8 αναζητήσεις αυτή την εβδομάδα” ή “Έχετε ένα νέο μήνυμα” ή “Θα ήθελα να συνεργαστώ μαζί σας μέσω LinkedIn“.

Παρ’ όλο που φαινόταν ότι προέρχονταν από το LinkedIn, χρησιμοποιούσαν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ήταν εντελώς διαφορετική από εκείνη της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.

Εν τω μεταξύ, με την αδιάκοπη τάση για ηλεκτρονικές αγορές, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 2ο τρίμηνο του έτους η DHL πλαστογραφήθηκε σε ποσοστό 12% στο σύνολο των επιθέσεων phishing.

“Τα ηλεκτρονικά μηνύματα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” είναι ένα σημαντικό εργαλείο στο οπλοστάσιο κάθε χάκερ, καθώς αναπτύσσονται γρήγορα και μπορούν να στοχεύσουν εκατομμύρια χρήστες με σχετικά χαμηλό κόστος”, αναφέρει η Check Point.

“Οι εγκληματίες θα χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε μάρκα με επαρκή εμβέλεια και εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ως εκ τούτου, βλέπουμε τους χάκερς να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και brands, όπως η Adidas, η Adobe και η HSBC, να κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στο top 10”, τονίζει η ίδια ανάλυση.

Top phishing brands

Ακολουθούν τα κορυφαία εμπορικά σήματα, που κατατάσσονται με βάση τη συνολική τους εμφάνιση σε ανάλογες απόπειρες phishing:e LinkedIn (45%), Microsoft (13%), DHL (12%), Amazon (9%), Apple (3%), Adidas (2%), Google (1%), Netflix (1%), Adobe (1%), HSBC (1%).

Πηγή: www.sepe.gr

Σχετικά Άρθρα

Leave a Comment

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com