Ρεμπέτισσες του Ντουνιά στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Ο εκφωνημένος λόγος συναντά τον μουσικό αυτοσχεδιασμό και τα live visuals.

by Times Newsroom

Πού συναντιούνται η Chavela Vargas με τη Σωτηρία Μπέλλου; Τι ενώνει τους φουστανοφόρους άντρες που γεννάνε φάλαινες στους πάγους με τους ομιλητές μιας γλώσσας που δεν διακρίνει φύλα και κατάγεται απ’ τα σύννεφα; Τι κοινό έχουν οι σαλοί αδελφοποιτοί της συριακής ερήμου με τον διάσημο ψυχασθενή της Σαξονίας, γιο και γυναίκα του Θεού; Πότε αντιλαλούνε τα βουνά και πώς περιπλανιέται το κορμί; Γιατί έχει χαθεί το σεληνόφως; Και τι συμβαίνει «όταν μια αδελφή τραγουδάει ρεμπέτικα»;* Εάν, σχεδόν σαράντα χρόνια πριν, ο Ντίνος Χριστιανόπουλος δόξασε ως «πρώτο ρεμπέτη του ντουνιά» τον Ιπποκλείδη –«το πρώτο της Αθήνας αρχοντόπουλο, πού έσκιζε σε ομορφιά και τσαχπινιά»– και, πλάι του, τον κυρ-Αλέξανδρο, τον Δημοσθένη, τον Φραντς Κάφκα, η περφόρμανς αναζητά τα ίχνη των ρεμπετισσών, ως θέση και στάση ζωής, πέρα από φύλα και πέρα από σύνορα, σε όλο το ντουνιά, με άξονες την περιπλάνηση και την επιθυμία.

Σύλληψη, κείμενα, περφόρμανς: Μάριος Χατζηπροκοπίου

Ηλεκτρική κιθάρα, μουσικός αυτοσχεδιασμός: Γιάννης Αναστασάκης

Live Visuals: Ναταλία Μαντά

*αναφορά σε κείμενο του Ηλία Πετρόπουλου για τον Ντίνο Χριστιανόπουλο


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Σχετικά Άρθρα

Leave a Comment

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή