Σωσώ Χατζημανώλη: «Έχει δημιουργηθεί ένα καινούργιο και πιο συλλογικό τοπίο για το θέατρο…»

by ΙΩΑΝΝΑ Ν. ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΥ
  • Συνέντευξη της ΣΩΣΩΣ ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗ στην ΙΩΑΝΝΑ Ν. ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΥ

Η Σωσώ Χατζημανώλη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Γιώργου Κιμούλη. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της με το μεταπτυχιακό που έκανε στο School of Physical Theatre στο Λονδίνο. Είναι μέλος στην θεατρική ομάδα Abovo από το 2005, με την οποία έχει συμμετάσχει στο Bob Theatre Festival στο Bios. Έχει πάρει μέρος σε διάφορα τηλεοπτικά διαφημιστικά, καθώς και σε παραστάσεις, όπως «Τρελαντώνης», «Το τελευταίο πανέρι – σκοτώνουν τον έρωτα πριν γεράσει», «Reunion μετά θάνατον», «Είσαι ένα κτήνος Βίσκοβιτς», «Οικογένεια Νώε» κ.α.

Αυτό το διάστημα συμμετέχει σε δύο θεατρικές παραστάσεις. Στο «Jeronimo Space: Το κυνήγι των Σούσι», σε σκηνοθεσία Γιώργου Αγγελόπουλου στο Θέατρο Άβατον και στο «Reunion μετά θάνατον», σε σκηνοθεσία Γιάννη Σαρακατσάνη και Θανάση Ζερίτη στο Θέατρο El Convento Del Arte.

Περισσότερα για τις δύο αυτές παραστάσεις θα βρείτε στα παρακάτω links:

  • Είναι αλήθεια πως σε όσες παραστάσεις συμμετείχατε, δημιουργήθηκε καλλιτεχνικός θόρυβος. Τι είναι εκείνο που κάνει τις δουλειές αυτές να ξεχωρίζουν;

Νομίζω ότι έχει να κάνει με τους ανθρώπους που δουλεύω εννοώ την ομάδα Abovo κυρίως που μοιραζόμαστε την ίδια ανάγκη να δημιουργήσουμε κάτι διαφορετικό ή να βρίσκουμε διαφορετικούς  τρόπους να παρουσιάζουμε θέματα που μας καίνε έτσι ώστε ο θεατής να ανακαλύπτει μαζί μας και κάτι καινούριο για τον κόσμο του θεάτρου.

  • Πείτε μας λίγα λόγια για το Jeronimo Space

Είναι κάτι πολύ καινούργιο για μένα αν και ο τρόπος που προσεγγίσαμε το κείμενο του Ζήση Ρούμπου είναι αυτός με τον οποίο δουλεύω συνήθως ωστόσο, είχα μαύρα μεσάνυχτα για όλο τον κόσμο του sci fi και μπορώ να πω ότι τελικά έχει πολλή πλάκα. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός σε αυτά που μπορείς να κάνεις και αυτό το βρίσκω ιδιοφυές. Όπως επίσης ιδιοφυές βρίσκω το κείμενο και σπουδαία τη σκηνοθεσία του Γιώργου Αγγελόπουλου (ο οποίος είναι και πολύ τρελός), που λειτούργησε και σαν καθοδήγηση για μένα μιας και δεν ήξερα καν τι είναι το Babylon 5.

  • Πείτε μας λίγα λόγια για το Reunion Mετά Θάνατον

Ααααααα! Είναι ένα δείπνο μυστηρίου όπου ο κόσμος ερχεται να φάει και να παίξει να λύσει ένα μυστήριο να βρεί δηλαδή το δολοφόνο. Το συγκεκριμένο διαδραματίζεται στην Αμερική του ’87 σε μια μικρή πόλη το Silk Valley. Την ιδέα αυτών των δείπνων την έφερε η Φιλιώ Λαζανά απ΄το Λονδίνο εδώ και 5 περίπου χρόνια και μας πήρε να παίξουμε ..

  • Τι το διαφορετικό θα έρθει να δει ο θεατής σε μία sci-fi κωμωδία;

Είναι μια παράσταση, που όποιος και να τη δει, θα βρει κάτι που θα ταυτιστεί (όχι προσωπικά γενικότερα στη ζωή του) και σίγουρα θα γελάσει. Έχει πολύ ωραίους χαρακτήρες… διαγαλαξιακούς και μη. Τέσσερις ηθοποιοί χωρίς σκηνικά προσπαθούμε να μεταφέρουμε τους θεατές σε διάφορους πλανήτες  και να τους δείξουμε πώς συμπεριφέρονται και πώς λειτουργούν τα πράγματα εκεί – ερωτικές συνευρέσεις, γραφειοκρατία, διαστημο-όσμωση, και άλλα τέτοια διαστημικά.

  • Κάποτε πολλοί μιλούσαν για κρίση και στη θεατρική γραφή. Όμως έχουμε διαπιστώσει ότι νέοι συγγραφείς εμφανίζονται που συμμετέχουν στην οργάνωση μιας παράστασης, είτε παίζοντας οι ίδιοι είτε σκηνοθετώντας. Διαμορφώνεται ένα καινούργιο τοπίο στο θέατρό μας;

Νομίζω ότι αυτό συμβαίνει εδώ και αρκετό  καιρό και ναι πιστεύω ότι έχει δημιουργήσει ένα καινούργιο και πιο συλλογικό τοπίο για το θέατρο αν σκεφτείς πόσες ομάδες έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια οι οποίες παράγουν παραστάσεις με επιτυχία και έχουν διαφορετικό χαρακτήρα.

  • Ποια είναι η θέση του θεάτρου στην εποχή μας;

Το  θέατρο στην Αθήνα πλέον είναι πολύ περισσότερο απ τους θεατές. Οπότε μοιραία χάνει λίγο. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια που οι παραστάσεις έχουν αυξηθεί έχει μειωθεί και το εισιτήριο και άρα ο κόσμος το προτιμάει σαν διασκέδαση. Αυτό μάλλον είναι και καλό και κακό.

  • Έχετε κατά νου να ερμηνεύσετε κάποια στιγμή ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου – σας απασχολεί κάτι τέτοιο;

Ναι, θα το ήθελα πάρα πολύ. Θέλω να κάνω τα πάντα!

  • Αποτελεί για σας παράδειγμα στη δουλειά σας κάποια Ελληνίδα ή ξένη ηθοποιός;

Παράδειγμα δεν νομίζω, αλλά θαυμάζω απεριόριστα τη Meryl  Streep, την οποία θεωρώ καλύτερη εν ζωή ηθοποιό.

  • Σας ενοχλεί η σημερινή πολιτική κατάσταση στη χώρα μας;

Υπάρχει κάποιος που είναι έστω και οκ με τη σημερινή πολιτική κατάσταση της χώρας;

The following two tabs change content below.
ΙΩΑΝΝΑ Ν. ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΥ

ΙΩΑΝΝΑ Ν. ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΥ

Η Ιωάννα Ν. Λαγκαδινού είναι θεατρολόγος: Δραματική Σχολή «Νέο Ελληνικό Θέατρο Γιώργου Αρμένη» και Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός, βοηθός σκηνογράφου και βοηθός σκηνοθέτη στα έργα «Ποιός ανακάλυψε την Αμερική» της Χρύσας Σπηλιώτη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ιωάννου [ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας & Κομοτηνής], και «Μη γελάτε, είναι σοβαρό» του Noel Coward, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Βαλτινού [Θέατρο Βρετάνια], κ.λπ. Επίσης έχει συνεργαστεί με το θεατρικό περιοδικό «Δρώμενα», με άρθρα και μεταφράσεις. Έκανε μελέτη για το Μεσαιωνικό Θέατρο και μετέφρασε το αγγλικό μεσαιωνικό έργο «Νώε» του Wakefield Master (συνεργασία: Αριάδνη Λιγνού-Τσαμαντάνη).

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή