Το θεατρικό έργο του Πάκο Μπεθέρα “Το μικρό πόνι” στη Θεσσαλονίκη

Στις 18 και 19 Οκτωβρίου 2021 στο Θέατρο Αυλαία. Επίκαιρο όσο ποτέ, το «Μικρό πόνι» συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του. Έρχεται ξανά στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αυλαία.

by Γιάννης Φραγκούλης
  • Γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Η παράσταση ξεκίνησε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου τον Οκτώβριο του 2017. Απέσπασε επαινετικές κριτικές. Το βαθειά κοινωνικό και πολύ ευαίσθητο αυτό έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Σε μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ για την οποία και τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Eurodram του Maison d’ Europe et d’ Orient το 2017. Ο συγγραφέας είναι εμπνευσμένος από αληθινά περιστατικά. Εξερευνά τις ευθύνες και τα αίτια του εκφοβισμού.

Εστιάζει στο θέμα της διαφορετικότητας και της αποδοχής του εαυτού μας και των γύρω μας. Το «Μικρό πόνι» είναι αφιερωμένο από τον ίδιο, στη μνήμη δύο παιδιών, του Μάικλ Μορόνες και του Γκρέισον Μπρους. Αυτά που το 2014 υπήρξαν τραγικά θύματα κακοποίησης.

ΤΟ ΕΡΓΟ

Γραμμένο το 2016 από τον Ισπανό συγγραφέα Πάκο Μπεθέρα, ανεβαίνει σχεδόν αμέσως, το Φθινόπωρο του ίδιου έτους στο Teatro Bellas Artes στην Μαδρίτη. Μέσα σε ενάμισι χρόνο έχει μεταφραστεί στην αγγλική, ιταλική, γερμανική και ελληνική γλώσσα. Έχει ανέβει στην Κύπρο, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Αγγλία, την Ιταλία, την Αργεντινή και την Ουρουγουάη. Ήταν φιναλίστ για το Βραβείο Βαγιέ-Ινκλάν καλύτερου έργου το 2017.

Το μικρό πόνι

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Η σχέση ενός ζευγαριού δοκιμάζεται όταν ο δεκάχρονος γιος τους επιλέγει να πάει στο σχολείο κρατώντας μια σάκα που έχει φιγούρες από την αγαπημένη του σειρά κινουμένων σχεδίων. Ο διευθυντής ζητάει απ’ τους γονείς να μην ξαναπάει το παιδί στο σχολείο με την συγκεκριμένη σάκα γιατί προκαλεί. Καθώς όμως, το αγόρι αρνείται να την αφήσει, τα βίαια επεισόδια εναντίον του κλιμακώνονται. Ο διευθυντής του απαγορεύει την είσοδο. Οι γονείς διαφωνούν μεταξύ τους ως προς τον χειρισμό της υπόθεσης. Μιλούν συνεχώς για το παιδί τους. Αλλά ποτέ με το παιδί τους.

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΟΝΙ

  • Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
  • Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
  • Σκηνικά-κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου
  • Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
  • Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
  • Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
  • Εικαστική επιμέλεια αφίσας: Βασίλης Σελιμάς
  • Video animation: Αλέξανδρος Τσόχας
  • Βοηθός σκηνοθέτης: Βάσια Μίχα
  • Παίζουν: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Ρηνιώ Κυριαζή
  • Διάρκεια: 75 λεπτά.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Θέατρο: ΑΥΛΑΙΑ
  • Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή
  • Τηλέφωνο: 2310 230013
  • Παραστάσεις: 18 και 19 Οκτωβρίου 2021
  • Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη, στις 21.00
  • Εισιτήρια: 15€ γενική είσοδος, 12€ φοιτητικό, ανέργων, 65+
  • Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία και Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public.

Δείτε τα ρεπορτάζ για τις πρεμιέρες των θεατρικών παραστάσεων εδώ.

The following two tabs change content below.
Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960. Σπούδασε χημεία και φωτογραφία στην ΑΚΤΟ. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές κινηματογράφου. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποίο ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ κ.ά. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV. Ήταν υπεύθυνος για διαδικτυακούς τόπους Ίδρυσε και διευθύνει τους διαδικτυακούς τόπους www.filmandtheater.gr και το www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου κ.ά. Είναι ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ «Στιγμή απολιθωμένη».

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή