Ο Κώστας Ρηγόπουλος (22 Νοεμβρίου 1930 – 14 Ιανουαρίου 2001) ήταν ηθοποιός, από τους σημαντικότερους του ελληνικού θεάτρου, και παράλληλα θιασάρχης και θεατρικός επιχειρηματίας.
Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 22 Νοεμβρίου του 1930 και αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (1953).
Εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή στο Θέατρο Κυβέλη στο έργο «Μια γυναίκα χωρίς σημασία» του Όσκαρ Ουάιλντ όπου εκεί γνώρισε την 18χρονη τότε Κάκια Αναλυτή την οποία πολύ σύντομα παντρεύτηκε. Απέκτησαν μία κόρη, τη Ζωή Ρηγοπούλου, η οποία είναι κι αυτή ηθοποιός.
Στη συνέχεια συνεργάσθηκε με πολλούς θιάσους όπως της Έλλης Λαμπέτη, της Κατερίνας, του Μάνου Κατράκη, του Δημήτρη Χορν κ.ά.
Από το 1962 δημιούργησε δικό του θίασο με τη σύζυγό του, στο Θέατρο Διάνα ενώ ένα χρόνο αργότερα δημιουργούν το δικό τους Θέατρο Αναλυτή.
Τα έργα που ανέβασε κατά σειρά ήταν: «Μια πόρτα δρχ. …500» (των Β. Σκουφά και Β. Ανδρεόπουλου), «Η βίλα των οργίων» (Γερασ. Σταύρου), «Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι» (Πάβελ Κόχοουτ), «Αν ο κόσμος μας έβλεπε μαζί» (Κλωντ Μπαλ), «Η Κυρία του Μαξίμ» (Ζωρζ Φεϋντώ), «Η ζωντοχήρα» (του Ιμπροχώρη- Γ. Παπά), «Αγάπη μου Ουάουα» (του Φρανουά Καμπώ που υπήρξε και η μεγαλύτερη και μακροβιότερη θεατρική επιτυχία της εποχής, 1967-1972), «Το αυτί του Αλέξανδρου» (Κώστα Μουρσελά), «Δάφνες πικροδάφνες», «Σούκι Γιάκι» (των Στόουν – Κούνεϋ, επίσης μεγάλη επιτυχία), «Παραμύθι χωρίς όνομα» (Ιάκωβου Καμπανέλλη), «Βασιλικός» (Κ. Μάτεσι) κ.ά.
Αλλά και στην κινηματογραφική σκηνή η παρουσία του Κώστα Ρηγόπουλου δεν είναι μικρή. Με το έργο Το προξενιό της Άννας (Παντελή Βούλγαρη) κερδίζει το Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Επίσης συνεργάσθηκε και με την τηλεόραση σημειώνοντας επιτυχία στα σήριαλ Αξιωματικός υπηρεσίας, Βίβα Κατερίνα, Χαμογελάστε παρακαλώ, ενώ το 1988 παρουσίαζε και το τηλεπαιχνίδι Εσείς τι λέτε;.
Πέθανε στις 14 Ιανουαρίου 2001 από βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη μήνες πριν.
Μετά τον θάνατό του, το 2013, η κόρη του Ζωή Ρηγοπούλου εξέδωσε την αυτοβιογραφία του Το παραμύθι της ζωής μου, απομαγνητοφωνώντας τις κασέτες που έγραφε ο Κώστας Ρηγόπουλος το 1985, μετά τα πρώτα προβλήματα με την υγεία του.
Φιλμογραφία
Έτος | Τίτλος | Ρόλος |
---|---|---|
1959 | Ανθισμένη αμυγδαλιά | γιατρός |
Ματωμένο ηλιοβασίλεμα | ||
1960 | Η σταχτοπούτα | παρουσιαστής καλλιστείων |
Μια του κλέφτη… | Ανδρέας | |
Το ραντεβού της Κυριακής | Αλέκος | |
Το κορίτσι του δρόμου | ||
1961 | Τα σαράντα παλικάρια | Τουρτούρης |
Τα νιάτα θέλουν έρωτα | Κώστας | |
1962 | Η Ελληνίδα και ο έρωτας | Τέλης |
Αγάπη γραμμένη με αίμα | Μανωλιός | |
Πεζοδρόμιο | Μηνάς | |
1963 | Λίγο πριν ξημερώσει | Παπαοικονόμου |
Ο κύριος πτέραρχος | Νότης Πλοκανάς | |
Χωρίς ταυτότητα | Αβράμογλου | |
1964 | Διαζύγιο αλά ελληνικά | Τρύφων Δαρίκας |
Έκλεψα τη γυναίκα μου | Κλέων | |
1965 | Και οι 14 ήταν υπέροχοι | συμβολαιογράφος Νικόλαος Αντωνίου |
Καημοί στη φτωχογειτονιά | Ορφέας Πατσούλης | |
Πράκτορες 005 εναντίον Χρυσοπόδαρου | Μικές Παραράς / Χρυσοπόδαρος | |
1966 | Οι κολασμένοι | Φώτης |
1967 | Ο κόσμος τρελάθηκε | Ηρακλής Καραμασίστας |
Ζητώντας την τύχη στα ξένα | Κώστας | |
1968 | Για μια τρύπια δραχμή | Παντελής Σταυρόπουλος |
1969 | 24 ώρες ζωντοχήρα | Ιπποκράτης Αντώνογλου |
1971 | Το προξενιό της Άννας | Θόδωρος Μανωλόπουλος |
1972 | Ο εχθρός του λαού | Καραπάνος |
Ο μάγκας με το τρίκυκλο | Κώστας | |
1973 | Ο φαντασμένος | δικηγόρος Ξεφτέρης |
1974 | Αγάπη μου Ουάουα | Πάνος Βενέτης |
1980 | Πονηρό θηλυκό, κατεργάρα γυναίκα | Ανδρέας |
Ρένα, να η ευκαιρία | Θεοφύλακτος Σκαρλάτος | |
1993 | Γυναίκες δηλητήριο | Νικηφόρος Σεμπέκος |
Ο άνθρωπος που το ‘παιζε πολύ | Ροδόλφος Καράμπελας |
Θεατρικές παραστάσεις
σεζόν | παράσταση | ρόλος | θίασος | θέατρο | σκηνοθέτης |
---|---|---|---|---|---|
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1955/1956 | Μάρτυς κατηγορίας | Κύριος Κλέγκ | Θίασος Κατερίνας – Ελεύθερος Καλλιτεχνικός Οργανισμός | Θέατρο Κατερίνας | Μάριος Πλωρίτης |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1957/1958 | Ο ηλίθιος | Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο Μάνου Κατράκη | Θέατρο Rex | Τάκης Μουζενίδης | |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1959/1960 | Συνέδριον ηθικής | Μισέλ Μιτουάρ | Θίασος Κατερίνας – Ελεύθερος Καλλιτεχνικός Οργανισμός | Θέατρο Ιντεάλ | Κατερίνα Ανδρεάδη |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1959/1960 | Η τύχη της Μαρούλας | Χρήστος | Νέα Σκηνή Κωστή Λειβαδέα | Θέατρο Εθνικού Κήπου | Κωστής Λειβαδέας |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1961/1962 | Η μικρή μας πόλη | Κύριος Τσάρλς Γουέμπ | Θίασος Έλλης Λαμπέτη | Θέατρο Διονύσια | Μάριος Πλωρίτης |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1962/1963 | Η βίλλα των οργίων | Χάρης Ζαβάλος | Θίασος Κάκιας Αναλυτή – Κώστα Ρηγόπουλου | Θέατρο Αναλυτή | Μήτσος Λυγίζος |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1988/1989 | Το φως του γκαζιού | Κύριος Ραφ | Θίασος Κάκιας Αναλυτή – Κώστα Ρηγόπουλου | Θέατρο Αναλυτή | Κωστής Τσώνος |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1990/1991 | Φθινοπωρινή ιστορία | Αλεξέι | Θίασος Κάκιας Αναλυτή – Κώστα Ρηγόπουλου | Θέατρο Αναλυτή | Κωστής Τσώνος |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1993/1994 | Δάφνες και πικροδάφνες | Κώστας | Θέατρο Βεάκη | Σταμάτης Φασουλής | |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1994/1995 | Η απαγωγή της Σμαράγδως | Χατζηφώτης | Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας | περιοδεία | Αδαμάντιος Λεμός |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1995/1996 | Παραμύθι χωρίς όνομα | Βασιλίας | Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας | Κτήριο Τσίλερ | Θανάσης Παπαγεωργίου |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1995/1996 | Ωραία φάση | Γιάννης | Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας | Κτήριο Τσίλερ | Σταμάτης Φασουλής |
Ελληνική Θεατρική Περίοδος 1999/2000 | Ο βσιλικός | Δάρειος Ρονκάλας | Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας | Κτήριο Τσίλερ | Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος |