Φεστιβάλ Σάλτσμπουργκ: Μια απ’ τα ίδια, αλλά αλλιώς

Με παραστάσεις όπερας, θεάτρου και μουσικής το διασημότερο αυστριακό Φεστιβάλ φιλοξενεί και φέτος δεκάδες χιλιάδες φίλους της μουσικής και του θεάτρου απ΄ όλο το κόσμο.

by Times Newsroom

Στο μπαρ οι πρωταγωνιστές της όπερας του Μότσαρτ «Οι Γάμοι του Φίγκαρο»

Λίγα λεπτά μετά την έναρξη του θεατρικού έργου «Καθένας» του Χούγκο φον Χόφμανσταλ ακτιβιστές υπέρ του κλίματος εισβάλλουν στη σκηνή και ρίχνουν κόκκινη μπογιά στην έπαυλη του εύπορου Καθένα, όπως προβλέπει η σκηνοθεσία. Λίγο μετά όμως εισβάλλουν πραγματικοί ακτιβιστές της οργάνωσης «Τελευταία Γενιά» φωνάζοντας στους περίπου 2.000 θεατές της πρεμιέρας «Ανήκουμε όλοι στην τελευταία γενιά». Μεμιάς το σχεδόν 100 ετών θεατρικό, με το οποίο παραδοσιακά ξεκινά κάθε χρόνο το Φεστιβάλ Σάλτσμπουργκ, μετατρέπεται σε σύγχρονο έργο που μιλά για το σήμερα.

Από την περασμένη Πέμπτη μέχρι και τις 31 Αυγούστου λαμβάνουν χώρα στα πλαίσια του Φεστιβάλ Σάλτσμπουργκ σχεδόν 180 παραστάσεις όπερας, μουσικής και θεάτρου. Οι διοργανωτές αναφέρουν την πώληση 212.000 εισιτηρίων, καθώς και έναν συνολικό προϋπολογισμό 67 εκατομμυρίων ευρώ. Ας σημειωθεί ότι όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος τα εισιτήρια είναι πανάκριβα και περιζήτητα. Πανάκριβα επειδή οι τόποι διοργάνωσης λειτουργούν μόνο το καλοκαίρι για λίγες εβδομάδες αποκλειστικά για το Φεστιβάλ και περιζήτητα γιατί ο αριθμός τους είναι εξαιρετικά περιορισμένος.

Η «Αγάπη» του Χάνεκε σε θεατρική εκδοχή

Από τον παράσταση «Καθένας» του Χούγκο φον Χόφμανσταλ
Από τον παράσταση «Καθένας» του Χούγκο φον Χόφμανσταλ

Το παρών στα εγκαίνια του διάσημου αυστριακού Φεστιβάλ έδωσαν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Αυστρίας Αλεξάντερ φαν ντερ Μπέλεν, ο αυστριακός καγκελάριος Καρλ Νέχαμερ και η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Στην ομιλία του ο αυστριακός πρόεδρος απηύθυνε έκκληση υπέρ του διαλόγου: «Μην παραμένετε εγκλωβισμένοι στη φούσκα σας. Σπάστε την και μιλήστε με τους γύρω σας. Επισκεφθείτε τη γειτονική σας φούσκα». Δίνοντας το παράδειγμα ο πρώην πολιτικός των Πρασίνων έβγαλε από τη τσέπη το κινητό του και ακολούθησε στο Instagram τον λογαριασμό του αυστριακού λαϊκιστή πολιτικού και πρώην αντιπάλου του στις προεδρικές Νόρμπερτ Χόφερ.

Το ενδιαφέρον του κοινού προσέλκυσε η βραβευμένη με Όσκαρ ταινία του αυστριακού Μίχαελ Χάνεκε «Αγάπη» (2012), η οποία παρουσιάστηκε σε σκηνική εκδοχή στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ. Παρά τα διάφορα μικροπροβλήματα στην υλοποίηση του έργου με θέμα

τη συμβίωση, την ηλικία, την ασθένεια και την ευθανασία, το φιλοθεάμον κοινό συγκινήθηκε ιδιαίτερα από τους ερασιτέχνες ηθοποιούς, οι οποίοι περιέγραψαν με ευαισθησία πολύ προσωπικές τους εμπειρίες. Το έργο «Αγάπη» θα παρουσιάζεται από τον Οκτώβριο στο Μόναχο.

Δίχασαν το κοινό «Οι γάμοι του Φίγκαρο»

 «Οι Γάμοι του Φίγκαρο», με πιστόλι ανά χείρας
«Οι Γάμοι του Φίγκαρο», με πιστόλι ανά χείρας

Η σκηνοθεσία της όπερας «Οι γάμοι του Φίγκαρο» (Le Nozze di Figaro) δεν είχε την αποδοχή που γνώρισε η παράσταση «Αγάπη» του Μίχαελ Χάνεκε. Η κλασική, αριστουργηματική όπερα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ δίχασε το κοινό. Όταν έπεσε η αυλαία, άλλοι επευφημούσαν και άλλοι αποδοκίμαζαν τον σκηνοθέτη Μάρτιν Κούσεγ. Η παράσταση ήταν…διάσπαρτη με χρήση ναρκωτικών κάθε μορφής, έτσι ώστε κάποιοι κακεντρεχείς θεατές αναρωτήθηκαν αν η κλασική μουσική υποφέρεται μόνο με χρήση ναρκωτικών. Επί σκηνής οι λυρικοί τραγουδιστές εμφανίστηκαν, ήδη κατά της διάρκεια της Εισαγωγής, να σνιφάρουν, να καταπίνουν και να κάνουν ενδοφλέβιες ενέσεις. Ο σκηνοθέτης τοποθέτησε την πλοκή του δράματος αγάπης και ζήλιας σε ένα μαφιόζικο περιβάλλον μιας μεγαλούπολης, όπου οι συγκρούσεις επιλύονται με τη δύναμη των όπλων.

Θετικές κριτικές απέσπασε η ηθοποιός Βάλερι Τσεπλανόβα με την ερμηνεία ενός από τους σημαντικότερους ανδρικούς ρόλους της γερμανικής θεατρικής λογοτεχνίας. Πρωταγωνίστησε στο «Νάθαν ο Σοφός» του Γκότχολντ Εφραίμ Λέσινγκ. Η Τσεπλανόβα υποδύθηκε έναν Εβραίο, ο οποίος αγωνίζεται διαρκώς για την ύπαρξή του μέσα σε ένα βάναυσο περιβάλλον αντισημιτισμού. Η γερμανορωσίδα ηθοποιός καταχειροκροτήθηκε όχι μόνο για τη μοναδική της ερμηνεία, αλλά γιατί έσωσε στην κυριολεξία την παράσταση του σκηνοθέτη Ούλριχ Ράσε, καθώς ανέλαβε τον ρόλο λίγες εβδομάδες πριν λόγω ξαφνικής ασθένειας της πρωταγωνίστριας Γούντιτ Ένγκελ.

dpa

Στέφανος Γεωργακόπουλος, ελεύθερος συνεργάτης της Ελληνικής Σύνταξης της DW
Στέφανος Γεωργακόπουλος Δημοσιογράφος στην Ελληνική Σύνταξη της DW. Ασχολείται με πολιτική, οικονομία και ενίοτε μουσική.
Πηγή: Deutsche Welle

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com