Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Η σχετική έρευνα βασίζεται σε δεδομένα αναζητήσεων πτήσεων της ForwardKeys τα οποία καλύπτουν δισεκατομμύρια αναζητήσεις σε ετήσια βάση μέσα από διαδικτυακά τουριστικά γραφεία, αεροπορικές εταιρίες και εταιρίες metasearch όπως οι (Google Flights, Kayak, Kiwi.com, Skyscanner, Wego).
Ειδικότερα, η Αθήνα βρίσκεται στην 10η θέση της κατάταξης, ανεβαίνοντας μια θέση επάνω από την αντίστοιχη περυσινή. Δημοφιλέστερη πόλη στον κόσμο αναδείχθηκε η Μπανγκόγκ και ακολούθησαν το Παρίσι, το Λονδίνο, το Ντενπάσαρ, η Βαρκελώνη, η Νέα Υόρκη, η Λισαβόνα, η Κωνσταντινούπολη και η Μαδρίτη.
Η ανάλυση της ForwardKeys αποκαλύπτει επίσης ότι ενώ καθόλη τη διάρκεια της πανδημίας τα ταξίδια αναψυχής σε παραθαλάσσιους προορισμούς κυριαρχούσαν στις επιλογές των ταξιδιωτών, η τάση αυτή αρχίζει να αλλάζει. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων για προορισμούς παραλίας παρουσιάζουν αύξηση 22%, όμως για προορισμούς πόλης +42%, για προορισμούς με επίκεντρο τη φύση +45% και για προορισμούς αγορών +53%!
Παράλληλα, ο Καναδάς και οι ΗΠΑ εμφανίζουν τους πιο εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάκαμψης της ζήτησης για διεθνή ταξίδια, η οποία ξεπερνά τα επίπεδα του 2019, κατά 4% και 11% αντίστοιχα, ενώ, αντίθετα, στην Ευρώπη παρατηρείται μείωση 11% και στο Ην. Βασίλειο -3%.
Από τα στοιχεία της ForwardKeys προκύπτει επίσης μια ανερχόμενη τάση στα ταξίδια εξερχόμενου τουρισμού στην Ευρώπη, σύμφωνα με την οποία οι ταξιδιώτες επιλέγουν ένα ταξίδι μεγαλύτερης διάρκειας σε αντίθεση με πολλαπλές σύντομες αποδράσεις καθόλη τη διάρκεια του έτους. Τα σύντομα ταξίδια, διάρκειας έως τριών διανυκτερεύσεων, παρουσιάζουν μικρότερη ζήτηση το 2023, τόσο κατά το πρώτο τρίμηνο όσο και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ τα μεσαίας διάρκειας εμφανίζονται ανθεκτικά τόσο για ταξίδια εντός όσο και εκτός Ευρώπης.
Πηγή: www.tornosnews.gr