Γερμανία: Σούπερ μάρκετ χρεώνει στους αγοραστές το «πραγματικό» περιβαλλοντικό κόστος

Τα φθηνά τρόφιμα, που συχνά παράγονται σε βιομηχανική κλίμακα, έχουν υψηλό περιβαλλοντικό τίμημα

by Times Newsroom

Να πληρώσουν περισσότερα για ορισμένα είδη τροφίμων ζητά το εκπτωτικό σούπερ μάρκετ Penny από τους Γερμανούς αγοραστές, οι οποίοι ψωνίζουν μερικά από τα φθηνότερα είδη διατροφής στην Ευρώπη. Στόχος της επιχείρισης είναι οι καταναλωτές να πληρώσουν το «πραγματικό τους κόστος», καθώς προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές σχετικά με το περιβαλλοντικό κόστος της παραγωγής τροφίμων.

Στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, οι Γερμανοί πλήρωσαν μόνο το 11,1% του εισοδήματος του νοικοκυριού τους για τρόφιμα το 2022, σε σύγκριση με το 15,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά και 20,6% και 17,9% στην Ισπανία και στην Ιταλία αντίστοιχα, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας.

Όμως τα φθηνά τρόφιμά τους, που συχνά παράγονται σε βιομηχανική κλίμακα, έχουν υψηλό περιβαλλοντικό τίμημα. Η γερμανική γεωργία ήταν υπεύθυνη για 55,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου πέρυσι, δηλαδή περίπου το 7,4% των εκπομπών της χώρας.

«Πρέπει να διαχειριστούμε το δυσάρεστο μήνυμα ότι οι τιμές των τροφίμων μας δεν αντικατοπτρίζουν το κόστος που προκύπτει για το περιβάλλον και την κοινωνία», εξηγεί  στο Reuters το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Penny, Stefan Goergens.

Η εκστρατεία «Αληθινό Κόστος»

Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας  «αληθινό κόστος», η οποία θα διαρκέσει έως το Σάββατο, οι πελάτες στα 2.150 υποκαταστήματα της Penny’s θα χρεώνονται με μια τιμή για εννέα προϊόντα, από γιαούρτι έως λουκάνικα και σνίτσελ vegan, η οποία περιλαμβάνει το κόστος για το κλίμα, την υγεία, το έδαφος και το νερό. Θα τους εμφανίζεται επίσης η τιμή που θα πλήρωναν κανονικά.

Για παράδειγμα, η τιμή ενός κομματιού τυριού 300 γραμμαρίων θα αυξηθεί σε 4,84 ευρώ  από 2,49 ευρώ.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα δωρίσει τα επιπλέον έσοδα στο πρόγραμμα που βοηθάει η γεωργία να γίνει πιο βιώσιμη, ενώ αναμένει επίσης μεγάλη μείωση των πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στην αύξηση του κόστους διαβιώσης.

Μια άλλη γερμανική αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Lidl ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι από το 2025 θα σταματήσει να πωλεί φθηνό κρέας που βασίζεται στη διατήρηση ζώων στην κατώτερη από τις τέσσερις κατηγορίες εκτροφής και θα αυξήσει την ποσότητα των φυτικών πρωτεϊνών που πωλεί.

Επιστήμονες από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Νυρεμβέργης και το Πανεπιστήμιο του Γκρέιφσβαλντ θα μελετήσουν την συμπεριφορά οι καταναλωτές στις νέες τιμές της Penny, ανακοίνωσε η εταιρεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέσχε η Penny, τα βιολογικά προϊόντα είχαν περιβαλλοντικό κόστος κατά μέσο όρο 1,15 ευρώ, ενώ τα μη βιολογικά προϊόντα που στηρίζονταν σε χημικές ουσίες είχαν μέσο περιβαλλοντικό κόστος 1,57 ευρώ.

Δεν είναι σαφές, ωστόσο, αν οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com