Μεγάλα ονόματα στο πράσινο φεστιβάλ Evia Film Project (2-6 Ιουλίου) που φέτος έχει θέμα το νερό

Η θάλασσα, τα ποτάμια, οι λίμνες, η βροχή, όλοι οι υδάτινοι πόροι και η κρίσιμη και αναγκαία σύνδεση του ανθρώπου μαζί τους έρχεται στο προσκήνιο, ταυτόχρονα με την αγωνία που φέρνει η καταστροφή τους.

by Times Newsroom

Η πράσινη πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Evia Film Project, επιστρέφει από τις 2 έως τις 6 Ιουλίου στην Αιδηψό, τη Λίμνη και την Αγία Άννα, έχοντας, φέτος, στο επίκεντρό του το νερό. Η θάλασσα, τα ποτάμια, οι λίμνες, η βροχή, όλοι οι υδάτινοι πόροι και η κρίσιμη και αναγκαία σύνδεση του ανθρώπου μαζί τους έρχεται στο προσκήνιο, ταυτόχρονα με την αγωνία που φέρνει η καταστροφή τους. Δράσεις βιωσιμότητας, προβολές ταινιών, masterclasses, παιδικά εργαστήρια και ανοιχτές συζητήσεις περιμένουν το κοινό του 3ου Evia Film Project, το οποίο πραγματοποιείται με την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού. Η είσοδος στις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.

Γνωστοί και αγαπημένοι δημιουργοί, κορυφαίοι επαγγελματίες του σινεμά από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα βρεθούν στη Βόρεια Εύβοια για να μοιραστούν με το κοινό τα μυστικά της τέχνης και της δουλειάς τους. Ανάμεσά τους:  Ο πολυβραβευμένος Τούρκος σκηνοθέτης Εμίν Αλπέρ, ο αγαπημένος μουσικός Κωστής Μαραβέγιας, η επιτυχημένη σεναριογράφος Κατερίνα Μπέη, η διαθεματική καλλιτέχνις Γιολάντα Μαρκοπούλου και ο σκηνοθέτης και animator Φωκίων Ξένος.

Στην Εύβοια θα δούμε συναρπαστικές ταινίες: Από τη μεταμεσονύχτια προβολή της θρυλικής ταινίας Τα σαγόνια του καρχαρία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, που τάραξε τα νερά της χολιγουντιανής κινηματογραφικής βιομηχανίας, και την Οδύσσεια του Ζερόμ Σαλ για τον πρωτοπόρο εξερευνητή Ζακ-Ιβ Κουστό με φόντο τα νερά της Μεσογείου, μέχρι τις Μέρες ξηρασίας του Εμίν Αλπέρ, μια βαθιά πολιτική ταινία που ξετυλίγεται με αφορμή τις συνέπειες της ανθρώπινης παρέμβασης στο περιβάλλον.

Masterclasses από κορυφαίους δημιουργούς

Έξι συναρπαστικά masterclasses θα πραγματοποιηθούν στην Αγία Άννα από τις 4 έως τις 6 Ιουλίου, στο πλαίσιο ενός εξειδικευμένου εργαστηρίου, διαμορφωμένου για τους φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στα Ψαχνά της Εύβοιας. Τα masterclasses είναι ελεύθερα και για το κοινό.

Γιολάντα Μαρκοπούλου

Προκλήσεις στη δημιουργία ενός έργου μικτής πραγματικότητας (MR)

Εμίν Αλπέρ – Γιώργος Τσούργιαννης

Μέρες ξηρασίας: σινεμά σ’ ένα άνυδρο τοπίο

Κατερίνα Μπέη

Σενάριο: Η τέχνη του εφικτού

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και για Νέους – Παντελής Παντελόγλου

Παιδί και κινηματογράφος, μια σχέση διαρκής

Κωστής Μαραβέγιας

Milky Way και άλλα μουσικά σύμπαντα: Χρειάζεται μουσική ο γαλαξίας της εικόνας;

Φωκίων Ξένος

Heatwave: Συνδυάζοντας τεχνικές animation

Οι ταινίες του Evia Film Project

Όλες οι φετινές ταινίες έχουν θέμα το νερό ή την έλλειψή του. Περιπέτειες, θρίλερ και τρόμου, πολιτικά δράματα, animation, κωμωδίες, ντοκιμαντέρ καταγράφουν με τρόπο συναρπαστικό τη θεμελιώδη σχέση μας με τον υδάτινο κόσμο. Ας δούμε κάποιες από αυτές:

Οδύσσεια / The Odyssey

Σκηνοθεσία: Ζερόμ Σαλ

Γαλλία – Βέλγιο, 2016, 122΄

Ο Ζακ-Ιβ Κουστό (Λαμπέρ Ουιλσόν) βουτά με τον γιο του, τον Φιλίπ, στα πανέμορφα νερά της Μεσογείου. Ο μικρός γνωρίζει τον μυθικό κόσμο του βυθού, που είναι γεμάτος πολύχρωμα, ανεξερεύνητα μυστήρια. Ο Κουστό αγοράζει ένα πλοίο, την «Καλυψώ», και ξεκινά να ταξιδεύει, αφήνοντας τους γιους του σε οικοτροφείο. Δέκα χρόνια αργότερα, ο Φιλίπ (Πιέρ Νινέ) βρίσκει τον πατέρα του αλλαγμένο: διάσημο σκηνοθέτη και επικεφαλής μιας τεράστιας επιχείρησης. Η ζωή του πλέον είναι συνέδρια, εμπορικές συμφωνίες και μεγαλομανή σχέδια. Δεν είναι σε θέση πια να διακρίνει ότι η αυξανόμενη μόλυνση και η παρεμβατική συμπεριφορά των ανθρώπων απειλεί τον κόσμο που γνώρισε ο ίδιος στα παιδιά του. Ο Φιλίπ, όμως, το βλέπει. Με τους Λαμπέρ Ουιλσόν, Πιέρ Νινέ και Οντρέ Τοτού.

Richard Dreyfuss and Robert Shaw in “Jaws.”

Τα σαγόνια του καρχαρία / Jaws

Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ

ΗΠΑ, 124΄, 1975

Η απόλυτη ταινία-event που καταξίωσε τον Στίβεν Σπίλμπεργκ –και έγινε η πιο κερδοφόρα ταινία στην ιστορία του σινεμά την εποχή της κυκλοφορίας της, αποδεικνύοντας μια για πάντα πως μπλοκμπάστερ και καλοκαίρι δεν είναι ασύνδετες έννοιες– έρχεται σε μία μοναδική μεταμεσονύχτια προβολή στον κινηματογράφο «Απόλλων» της Αιδηψού. Ένας αιμοδιψής καρχαρίας δημιουργεί χάος σε μια παραλιακή κοινότητα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου. Το θηρίο αναλαμβάνουν να κυνηγήσουν ο τοπικός σερίφης, ένας υδροβιολόγος και ένας παλιός θαλασσοπόρος. Ένα υδάτινο γουέστερν υποδειγματικής έντασης, όπου η απειλή περισσότερο υπονοείται (μέσα από το θρυλικό μουσικό θέμα του Τζον Γουίλιαμς και το συγκλονιστικό υποβρύχιο POV του ίδιου του καρχαρία), λειτουργώντας ως σύμβολο και αλληγορία. Εμπλουτισμένο με αμέτρητες αναφορές στην αμερικανική ιστορία και λογοτεχνία, το Jaws βυθομετρά τις ενοχές και τα ανεπούλωτα καταγωγικά τραύματα μιας ολόκληρης χώρας. Την ίδια στιγμή, μας προσκαλεί να αντικρίσουμε κατάματα το πιο άγριο τέρας: εκείνο που κρύβεται βαθιά μέσα μας και γεννά τον πιο παραλυτικό φόβο.

Μέρες ξηρασίας / Burning Days

Σκηνοθεσία: Εμίν Αλπέρ

Τουρκία – Γαλλία – Γερμανία – Ολλανδία – Ελλάδα – Κροατία, 2022, 130΄

Σε αυτή την τολμηρά στιλιζαρισμένη ταινία, που αναμειγνύει την εικονογραφία του γουέστερν και του νεο-νουάρ με την αιχμηρή κοινωνική κριτική, ο Εμρέ, ένας νέος και αφοσιωμένος εισαγγελέας, διορίζεται σε μια μικρή πόλη που μαστίζεται από τη λειψυδρία και τα πολιτικά σκάνδαλα. Αν και στην αρχή νιώθει ευπρόσδεκτος, στην πορεία οι συναντήσεις του κινούνται σε υψηλούς τόνους και άθελά του εμπλέκεται στην τοπική πολιτική σκηνή. Όταν ο Εμρέ έρχεται πιο κοντά με τον ιδιοκτήτη της τοπικής εφημερίδας, οι φήμες οργιάζουν και η ένταση κορυφώνεται. Εκρηκτική από την πρώτη κιόλας σκηνή (όταν μια τρύπα στη γη μάς βυθίζει σ’ ένα σύμπαν γεμάτο βία και αίμα) και καθηλωτική ως τους τίτλους τέλους, αυτή η οξυδερκής αλληγορία για την ομοκοινωνικότητα και την εξουσία επινοεί μια νέα γλώσσα για να καταδικάσει μια κοινωνία που έχει φτιαχτεί από άντρες. Κυρίως, όμως, πραγματεύεται με λεπτούς χειρισμούς τις εσωτερικές τους συγκρούσεις.

Winona

Σκηνοθεσία: The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης)

Ελλάδα, 2019, 88΄

Μοιάζει με μια απλή εκδρομή σε μια όμορφη παραλία. Τέσσερις γυναίκες –καμία εκ των οποίων δεν είναι  η Winona– απολαμβάνουν τη ζεστασιά του ήλιου και τη δροσιά της θάλασσας. Τι μυστικό κρύβεται πίσω από τα παιχνίδια και τις φανταστικές τους ιστορίες; Η ταινία γυρίστηκε σε φιλμ KODAK 16mm τον Μάιο του 2018 σε μια παραλία της Άνδρου. Η ταινία απέσπασε Βραβείο Μοντάζ και Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής στα βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου το 2020

Underwonder (4o επεισόδιο)

Σκηνοθεσία: Κώστας Καρύδας – Παραγωγή: COSMOTE TV

Ελλάδα, 2024, 49΄

Ένα συναρπαστικό ταξίδι ξεκινά με το «Underwonder» να εξερευνά τα δυσπρόσιτα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας. Στο Σπήλαιο των Ελεφάντων στην Κρήτη, μια ομάδα έμπειρων σπηλαιοδυτών καταγράφει τα οστά ενός μοναδικού είδους ελέφαντα στον κόσμο και ανακαλύπτει εικόνες και ιστορίες, κρυμμένες κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Μια τρισδιάστατη αναπαράσταση μεταφέρει τους θεατές πίσω στο χρόνο για να δουν το νησί όπως ήταν στο παρελθόν, γεμάτο από άγρια ζωή. Μια απρόσμενη υποβρύχια περιπέτεια, σε σκηνοθεσία Κώστα Καρύδα και παραγωγή COSMOTE TV. Η αποστολή ολοκληρώνεται με επιτυχία και η ομάδα επιστρέφει στη Λίμνη Βουλιαγμένης, όπου τους περιμένει μια νέα, απρόσμενη ανακάλυψη!

Υπάρχει ζωή μετά τη φωτιά;

Ελλάδα, 2022, 12΄

Τον Αύγουστο του 2021 κάηκαν στη Βόρεια Εύβοια πάνω από 500.000 στρέμματα δάσους. Το καλοκαίρι του 2022 η ΔΕΗ, η οποία ορίστηκε ανάδοχος αποκατάστασης και ανέλαβε τον σχεδιασμό και την εκτέλεση αντιπλημμυρικών και αντιδιαβρωτικών έργων στην περιοχή της Λίμνης Ευβοίας, πραγματοποίησε ένα οδοιπορικό στην περιοχή. Κάτοικοι και επαγγελματίες αφηγούνται τα γεγονότα του 2021 έτσι όπως τα έζησαν και μιλούν για το αύριο του τόπου τους

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com