Πολ Λούκας (1894 – 1971) Αυστροούγγρος ηθοποιός

...βραβευμένος με Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου για την ταινία Φρουρά επί του Ρήνου (Watch On The Rhine, 1943).

by Times Newsroom

Με τη Σίλβια Σίντνεϊ στην ταινία Δική σου για πάντα (1931)

Ο Παλ Λουκάκς (Pál Lukács, 26 Μαΐου 1894 – 15 Αυγούστου 1971), γνωστότερος ως Πολ Λούκας, ήταν Αυστροούγγρος ηθοποιός βραβευμένος με Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ταινία Φρουρά επί του Ρήνου (Watch On The Rhine, 1943).

Γεννημένος στη Βουδαπέστη ο Πολ Λούκας έφτασε στο Χόλιγουντ το 1927, μετά την επιτυχία του στα θέατρα της Ουγγαρίας, της Αυστρίας και της Γερμανίας όπου συνεργάστηκε με τον περίφημο Γερμανό θεατρικό σκηνοθέτη Μαξ Ράινχαρντ. Ο Λούκας είχε κάνει το θεατρικό του ντεμπούτο στην Ουγγαρία το 1916, σε ηλικία 25 χρονών και το κινηματογραφικό του ντεμπούτο ένα χρόνο αργότερα. Στο Χόλιγουντ ο Λούκας ερμήνευσε αρχικά γοητευτικούς γυναικάδες και έπειτα καθιερώθηκε ως κινηματογραφικός κακός.

Κατά τη δεκαετία του ’30 εμφανίστηκε σε πολλές ταινίες με κυριότερες την γκαγκστερική ταινία Grumpy του 1930, το μελόδραμα Rockabye του 1932, την κομεντί Γυναίκες ερωτευμένες (Ladies in Love) και το δράμα Χαμένα νιάτα (Dodsworth) του 1936 καθώς και το θρίλερ του Άλφρεντ Χίτσκοκ Η εξαφάνιση της κυρίας (The Lady Vanishes) του 1938. Υποδύθηκε με επιτυχία τον ντετέκτιβ Φάιλο Βανς στην ταινία του 1935 The Casino Murder Case, αλλά ήταν η ερμηνεία του στο αντιναζιστικό θεατρικό δράμα της Λίλιαν Χέλμαν Φρουρά επί του Ρήνου το 1941 που τον καθιέρωσε. Δυο χρόνια αργότερα, το 1943, κλήθηκε να ερμηνεύσει το ίδιο ρόλο στην κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού πλάι στην Μπέτι Ντέιβις. Ο ρόλος του Κερτ Μίλερ, ενός άνδρα που αντιμαχόταν τον φασισμό του χάρισε το όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου, καταφέρνοντας να υπερισχύσει έναντι δυνατών αντιπάλων όπως ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ για την ταινία Καζαμπλάνκα και ο Γκάρι Κούπερ για την κινηματογραφική μεταφορά του Για ποιον χτυπά η καμπάνα.

Κατά τη δεκαετία του ’40, ο Λούκας αποτέλεσε μέλος της Ένωσης κινηματογραφιστών για τη διατήρηση του αμερικανικού ιδεώδους του Τζον Γουέιν, μιας συντηρητικής ομάδας που εναντιώνονταν στην επιρροή του κομμουνισμού στο Χόλιγουντ.

Συνέχισε να εργάζεται στο θέατρο κατά τη δεκαετία του ’40 και κατά τη δεκαετία του ’50 άρχισε να δέχεται τηλεοπτικούς ρόλους. Αξιοσημείωτη είναι η εμφάνιση του στο θεατρικό σανίδι το 1953 ως Κόσμο Κόνστανταϊν στο μιούζικαλ του Έρβιν Μπερλίν στο Μπρόντγουεϊ Call Me Madam, ενώ το 1954 εμφανίστηκε στην κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Ιούλιου Βερν 20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων αντιμετώπιζε προβλήματα μνήμης κάτι που τον οδήγησε να ξεσπάσει έναντι των υπόλοιπων ηθοποιών και του συνεργείου. Από το ξέσπασμα του δε γλίτωσε ούτε ο φίλος του Πίτερ Λόρε.

Παντρεύτηκε 3 φορές, έμεινε χήρος από το δεύτερο του γάμο και παντρεύτηκε για τρίτη φορά το 1963 με την Ανέτ Ντρίζενς που έμεινε στο πλάι του μέχρι και τον θάνατό του το 1971.

Απεβίωσε το 1971 στην Ταγγέρη του Μαρόκου, ενώ έψαχνε κάποιο μέρος να μείνει κατά την απόσυρσή του.

Βραβεία

Βραβεία Ακαδημίας Κινηματογράφου

Βράβευση:

  • 1943: Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ταινία Φρουρά επί του Ρήνου

Χρυσές Σφαίρες

Βράβευση:

  • 1943: Α’ Ανδρικής Κινηματογραφικής Ερμηνείας για την ταινία Φρουρά επί του Ρήνου

Βραβεία Κύκλου Κριτικών Νέας Υόρκης

Βράβευση:

  • 1943: Ανδρικής Ερμηνείας για την ταινία Φρουρά επί του Ρήνου

Φιλμογραφία

  • Σαμψών και Δαλιδά (Samson and Delilah, 1922)
  • Half Way to Heaven (1929)
  • Behind the Make-Up (1930)
  • The Benson Murder Case (1930)
  • Διακοπες του Σατανά (The Devil’s Holiday, 1930)
  • Grumpy (1930)
  • Το μυθιστόρημα μιας γυναίκας (The Right to Love, 1930)
  • Δική σου για πάντα (City Streets, 1931)
  • Strictly Dishonorable (1931)
  • Downstairs (1932)
  • Rockabye (1932)
  • Ένα φιλί μπροστά στον καθρέφτη (The Kiss Before the Mirror, 1933)
  • Secret of the Blue Room (1933)
  • Επανάστασις στα χαρακώματα (Captured!, 1933)
  • Οι 4 κόρες του δρς Μορς (Little Women, 1933)
  • The Casino Murder Case (1935)
  • The Three Musketeers (1935)
  • Στέλλα Πάρις (I Found Stella Parish, 1935)
  • Χαμένα Νιάτα (Dodsworth, 1936)
  • Γυναίκες Ερωτευμένες (Ladies in Love, 1936)
  • Το σφάλμα μιας γυναίκας (Brief Ecstasy, 1937)
  • Δείπνο στο Ριτς (Dinner at the Ritz, 1937)
  • Η εξαφάνιση της κυρίας (The Lady Vanishes, 1938)
  • Εξομολόγησις ενός κατασκόπου (Confessions of a Nazi Spy, 1939)
  • Κάπτεν Φιούρι (Captain Fury, 1939)
  • Αυτοί που ξέχασαν τον Θεό (Strange Cargo, 1940)
  • Το έγκλημα έγινε την αυγή (A Window in London, 1940)
  • Κυνηγός φαντασμάτων (The Ghost Breakers, 1940)
  • Οι έξι μελλοθάνατοι (The Monster and the Girl, 1941)
  • Φρουρά επί του Ρήνου (Watch on the Rhine, 1943)
  • Μπροστά στη λαιμητόμο (Uncertain Glory, 1944)
  • Άγνωστη διεύθυνση (Address Unknown, 1944)
  • Η Σκλάβα της Αγάπης (Experiment Perilous, 1944)
  • Προτού χαράξει η αυγή (Deadline at Dawn, 1946)
  • Εξιλέωσις (Temptation, 1946)
  • Η πόλις ψιθυρίζει (Whispering City, 1947)
  • Το εξπρές του Βερολίνου (Berlin Express, 1948)
  • Κιμ (Kim, 1950)
  • 20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα (20,000 Leagues Under the Sea (1954 film)|20,000 Leagues Under the Sea, 1954)
  • Οι ρίζες του ουρανού (The Roots of Heaven, 1958)
  • Οι τέσσερις ιππότες της αποκαλύψεως (Four Horsemen of the Apocalypse, 1962)
  • Τρυφερή νύχτα (Tender Is the Night, 1962)
  • 55 μέρες στο Πεκίνο (55 Days at Peking, 1963)
  • Ξεφάντωμα στο Μεξικό (Fun in Acapulco, 1963)
  • Ο λόρδος Τζιμ (Lord Jim, 1965)
  • Κολασμένοι Άγγελοι (Sol Madrid, 1968)
  • The Challenge (1970)

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com