Στην ψηφιακή οδό τα ΚΕΠ με έργο €40 εκατ.

Ο “Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ” αποτελεί έργο του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο προωθεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

by Times Newsroom

Σε Υπηρεσίες Μίας Στάσης (one stop shop), δηλαδή δομές μέσω των οποίων ο πολίτης θα μπορεί να ολοκληρώσει όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο, εξελίσσονται τα ΚΕΠ. Ο “Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ” αποτελεί έργο του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο προωθεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καλώντας τους δήμους της χώρας να υποβάλουν προτάσεις δράσεων στο πλαίσιο του έργου.

Συγκεκριμένα θα χρηματοδοτηθούν 324 δήμοι της χώρας με το ποσό των περίπου €40 εκατ. Ο Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ αποτελεί προτεραιότητα για το €πουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης, το οποίο ενέταξε στο έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο δημοσίευσε Οδηγό υποβολής προτάσεων δράσεων  στο πλαίσιο του Έργου “Εκσυγχρονισμός  των ΚΕΠ” από τους Δήμους της χώρας  σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και  Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0.

Μέσω του έργου θα ενισχυθούν οι Δήμοι για δράσεις, που σχετίζονται με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, την ηλεκτρονική διεκπεραίωση υποθέσεων, τη χωροταξική διάρθρωση με  γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών, καθώς και ομάδων ειδικών κατηγοριών, όπως ηλικιωμένοι,  άτομα με ειδικές ανάγκες, πολίτες χωρίς ψηφιακές δεξιότητες.

Αντικείμενο του έργου

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) είναι, εδώ και δύο δεκαετίες, ένας από τους πιο  φιλικούς προς τον πολίτη και ταυτόχρονα αποτελεσματικούς τομείς της Ελληνικής Δημόσιας  Διοίκησης.

Μέσα από τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, την ηλεκτρονική διεκπεραίωση υποθέσεων, τη  χωροταξική διάρθρωση με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών καθώς και ομάδων ειδικών  κατηγοριών, τους ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ανάγκες, πολίτες χωρίς ψηφιακές δεξιότητες, τα ΚΕΠ  αποτελούν πια όχι μόνο πραγματικές υπηρεσίες μιας στάσης, αλλά και δίαυλο επικοινωνίας και  συνεργασίας του κράτους με τους πολίτες.

Οι τρεις δράσεις που χρηματοδοτούνται

Δράση για την προμήθεια Η/Υ, Εκτυπωτών και Tablets για την χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet, με συνολικό προϋπολογισμό €2,11 εκατ.

Δράση για την Υλοποίηση Συστήματος διαχείρισης επισκεπτών & Προμήθεια tablets μέσω των οποίων θα διατίθεται εφαρμογή για την υπογραφή εγγράφων από τους  εξυπηρετούμενους πολίτες, καθώς και εφαρμογή αξιολόγησης από αυτούς των παρεχόμενων υπηρεσιών, προϋπολογισμού €8,69 εκατ.

Δράσεις για τις εργασίες ανακαίνισης των ΚΕΠ προϋπολογισμού €30 εκατ.

Τα ΚΕΠ

Σήμερα, τα ΚΕΠ διεκπεραιώνουν 1057 διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης ενώ παρέχουν τη  δυνατότητα εξυπηρέτησης με φυσική παρουσία, βιντεοκλήση και ψηφιακές αιτήσεις μέσω  του gov.gr. Από το 2019 έχει ξεκινήσει η διαδικασία μετατροπής των ΚΕΠ σε Υπηρεσίες Μίας Στάσης (one stop shop), δηλαδή σε δομές μέσω των οποίων ο πολίτης θα μπορεί να ολοκληρώσει όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο, χωρίς ταλαιπωρία.

Στόχος των ΚΕΠ είναι να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες όχι μόνο προς τους  πολίτες, αλλά και προς τις επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας εμπράκτως την ανάπτυξη της χώρας.

Σχετικά Άρθρα

Leave a Comment

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή