Τα αυτοκίνητα των βουλευτών μας!

Αυτή η πανσπερμία εταιρειών πολυτελείας που επιλέχθηκαν δείχνει και απουσία ενός ευρύτερου σχεδιασμού.

by Times Newsroom

Ώρες ώρες νιώθουμε ότι βρισκόμαστε στο 2008 ή ακόμα καλύτερα τα δέκα και πλέον χρόνια της κρίσης δεν τα ζήσαμε ποτέ. Ήταν ένας εφιάλτης. Ή ο πληθωρισμός των τελευταίων χρόνων που ροκανίζει το εισόδημα είναι θέμα που πλήττει λίγους απροσάρμοστους, που δεν μπορούν να αρπάξουν τις ευκαιρίες που δημιουργεί η ανθούσα ελληνική οικονομία.

Σε αυτές τις σκέψεις βυθιστήκαμε διαβάζοντας τα ρεπορτάζ για τα αμάξια που παρήγγειλαν με έξοδα της Βουλής οι αρχηγοί των κομμάτων, το προεδρείο της Βουλής αλλά και οι βουλευτές μας.

Ο πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης, επέλεξε το (επαναφορτιζόμενο υβριδικό) XC60 της Volvo, αξίας, σύμφωνα με την εξειδικευμένη για αυτοκίνητα ιστοσελίδα autotriti.gr[1], 74.092 ευρώ. Ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελλος, επέλεξε κάτι πιο σεμνό, το SUV Austral της Renault, αξίας 34.500 ευρώ. Ο Ν. Ανδρουλάκης του ΠΑΣΟΚ, το Audi Q4 αξίας σχεδόν 52.000 ευρώ. Audi επέλεξε και ΓΓ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπας, αλλά την πιο πάνω έκδοση, το Q5, σε πετρελαιοκίνητη έκδοση (δεν χάφτει ο σύντροφος γραμματέας αυτά τα καπιταλιστικά περί κλιματικής αλλαγής) αξίας σχεδόν 63 χιλ. ευρώ.

Τρείς ακόμα αρχηγοί κομμάτων, Κ. Βελόπουλος, Δ. Νατσιός και Β. Στίγκας έδειξαν και αυτοί πίστη στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά επιλέγοντας το πιο μετρημένο Audi Q3 με την αξία της βασικής έκδοσης στα 36.000 ευρώ. Αντιθέτως, η Ζωή Κωνσταντοπούλου, επέλεξε την γαλλική εταιρεία πολυτελείας DS και συγκεκριμένα το DS 7, αξίας τουλάχιστον 42.300 ευρώ.

Ο πρόεδρος της Βουλής, Κ. Τασούλας, προσπάθησε να δώσει το καλό παράδειγμα επιλέγοντας μεσαίας κατηγορίας και ηλεκτρικό αμάξι, το  VW  ID.4, αξίας τουλάχιστον 40.200 ευρώ, αλλά δεν τον ακολούθησαν ούτε οι αντιπρόεδροί του, που προέρχονται από την ΝΔ. Πιο μετρημένος ο Α΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής, Γ. Πλακιωτάκης, επέλεξε BMW X1, αξίας 38.400 ευρώ, αλλά ο Β΄ Αντιπρόεδρος, Γ. Γεωργαντάς, του έδωσε και κατάλαβε με μια Mercedes GLA250, αξίας 53.800 ευρώ.

Στους βουλευτές τώρα με βάση όσα διέρρευσαν το κουαρτέτο πολυτελείας των Mercedes, BMW, Volvo και Audi κυριαρχεί: Mercedes EQA ο βουλευτής Τ. Χατζηβασιλείου (42.950 ευρώ),  BMW X1 ο βουλευτής Δ. Κούβελας, ηλεκτρικό Volvo XC40 (43.172 ευρώ) η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  Ρένα Δούρου  και Audi Q3 οι βουλευτές Ευ. ΑποστολάκηςΌλ. Γεροβασίλη και Θ. Πλεύρης.

Στα συγκεντρωτικά στοιχεία που έδωσε η Βουλή: το 37% των βουλευτών επέλεξε πετρελαιοκίνητο δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στα Mercedes GLA, Peugeot 3008, BMW X1 και 116d, DS4 κ.ά. To 22% διάλεξε ηλεκτρικό όπως Mercedes EQA 250, Audi Q4, VW ID.4, Skoda Enyaq, Peugeot e-2008, το 18% πήγε σε υβριδικό μοντέλο όπως DS7, BMW X1, Audi Q3, Citroen C5X κ.ά., μόλις το 6% σε αμιγώς βενζινοκίνητο.

Η δαπάνη για την Βουλή υπολογίζεται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ σε εποχή που το οικονομικό επιτελείο διατυμπανίζει ότι δεν μπορεί να κατεβάσει το ΦΠΑ σε βασικά είδη γιατί δεν μπορεί να απωλέσει έσοδα. Αν αντιτείνει κάποιος ότι τα προηγούμενα αμάξια που είχαν οι αρχηγοί των κομμάτων και οι βουλευτές ήταν παλαιότερης τεχνολογίας και άρα πιο ρυπογόνα (σίγουρα όμως πολύ νεότερα από τον μέσο όρο των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους μας που είναι από τους γηραιότερους στόλους στην Ευρώπη) και αυτά που επέλεξαν, περισσότερο από το 1 στα 3 είναι πετρελαιοκίνητα!

Αλλά αυτή η πανσπερμία εταιρειών πολυτελείας που επιλέχθηκαν δείχνει και απουσία ενός ευρύτερου σχεδιασμού. Στην γειτονική Τουρκία ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρικών οχημάτων BYD, ανακοίνωσε επένδυση ενός δισεκατομμυρίου ευρώ για να χρησιμοποιήσει την τελωνειακή ένωση της Τουρκίας με την ΕΕ και να πουλά οχήματα χωρίς δασμούς στην ΕΕ. Δεν ξέρουμε αν θα μπορούσαν να γίνουν τέτοιες μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα, που δεν έχει πια βιομηχανική βάση στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά σε μια στοιχειωδώς σοβαρή χώρα τα αυτοκίνητα των βουλευτών και των υπολοίπων κρατικών λειτουργών θα δίνονταν ως αντιστάθμισμα σε αυτοκινητοβιομηχανία που θα είχε επενδύσει στην χώρα. Αλλά οι βουλευτές μας αντιλαμβάνονται το κρατικό αυτοκίνητο ως «δώρο» για τις πολύτιμες υπηρεσίες που προσφέρουν στην πατρίδα και άρα οι πιο συγκρατημένοι επιλέγουν κάποιο καλό μοντέλο χωρίς όμως να προκαλούν οι πιο λιγούρηδες βγάζουν το απωθημένο τους να πάρουν το πιο φανταχτερό, μην λογαριάζοντας τις αντιδράσεις.


[1] Από αυτή την ιστοσελίδα έχουμε πάρει όλες τις τιμές για τα μοντέλα που επέλεξαν τα πολιτικά πρόσωπα. Οι τιμές που αναφέρουμε είναι για τη βασική έκδοση του μοντέλου επιλογής, ενδεχομένως κάποιοι/ες να επέλεξαν πιο πλούσια έκδοση.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com