Στον στόχο του υπουργείου Μεταφορών ν’ αλλάξει όλα τα λεωφορεία μέχρι το 2027, στο πλαίσιο προγράμματος ύψους 2 δισ. ευρώ για την ανανέωση του στόλου των αστικών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε σήμερα ο αρμόδιος υφυπουργός, Βασίλης Οικονόμου.
Κατά τη διάρκεια επίσκεψης στη Θεσσαλονίκη, όπου επιθεώρησε τις κεντρικές εγκαταστάσεις των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, τα αμαξοστάσια λεωφορείων του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη και στον Φοίνικα, τον Σταθμό Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων, αλλά και το αμαξοστάσιο του ΚΤΕΛ, ο κ.Οικονόμου τόνισε: «Έχουμε θέσει σε κυκλοφορία στη Θεσσαλονίκη 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία αποτελούν το ένα τρίτο του στόλου και είναι ποιοτικά ανώτερα και σύγχρονα. Στόχος μας είναι να αλλάξουμε όλα τα λεωφορεία μέχρι το 2027,
Οικονόμου: Στόχος η αλλαγή όλων των λεωφορείων έως το 2027
».
Όσον αφορά δε τους εργαζόμενους στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και τις κινητοποιήσεις που πραγματοποιούν σε σχέση με τις συλλογικές τους συμβάσεις, ο κ. Οικονόμου επισήμανε ότι «είναι σημαντικό να έχουμε κοινή κατανόηση των θεμάτων. Αυτό που μας ενδιαφέρει ως υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και κυβέρνηση είναι να είναι οι εργαζόμενοι ικανοποιημένοι και να αισθάνονται ότι λαμβάνουν κάτι σημαντικό. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί τα τελευταία χρόνια, όπου έχουμε ανταποκριθεί στα αιτήματά τους. Πιστεύω ότι σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να διατηρούμε χαμηλούς τόνους και να συζητούμε με ηρεμία. Είμαι εδώ στη Θεσσαλονίκη όχι μόνο για να συζητήσω με τη διοίκηση για τον προγραμματισμό των θεμάτων, αλλά και για να μιλήσω με τους εργαζόμενους. Από την αρχή έχω τονίσει ότι η λειτουργία των λεωφορείων ξεκινά από τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτά. Είμαστε εδώ για να υποστηρίξουμε την προσπάθειά τους και θα βρούμε μια κοινή λύση για να προχωρήσουμε μαζί».
Στις 6 το πρωί, ο κ. Οικονόμου, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη, τον πρόεδρο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Γιάννη Καλογερούδη και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ, Γιάννη Τόσκα, επισκέφθηκε τον σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων. Στον χώρο στάθμευσης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων έχουν τοποθετηθεί 55 σύγχρονοι ηλεκτρικοί φορτιστές διπλής υποδοχής, επιτρέποντας την ταυτόχρονη φόρτιση δύο λεωφορείων. Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη από τα μέσα Ιουνίου, εξυπηρετώντας δρομολόγια κυρίως στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Συνάντηση με την διοίκηση του ΟΑΣΘ
Στη συνέχεια, ο υφυπουργός επισκέφτηκε τα αμαξοστάσια λεωφορείων του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη και στον Φοίνικα, όπου είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τους οδηγούς και τους τεχνικούς των λεωφορείων και να εξετάσει τις συνθήκες εργασίας και το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο προς τους πολίτες. Ακολούθως μετέβη στο αμαξοστάσιο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, στη δυτική Θεσσαλονίκη, όπου συναντήθηκε με μέλη της διοίκησης της εταιρείας. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης στις εγκαταστάσεις, ενημερώθηκε για τη λειτουργία των λεωφορείων που εξυπηρετούν 43 γραμμές, παρέχοντας συγκοινωνιακό έργο στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης με 190-200 οχήματα συνολικά.
Συναντήθηκε επίσης με τη διοίκηση του ΟΣΕΘ, ο οποίος προετοιμάζει διεθνή διαγωνισμό για το συγκοινωνιακό έργο της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με στόχο τη λειτουργία 40-45 λεωφορειακών γραμμών με σύγχρονο στόλο 220 οχημάτων από το 2025. Ο κ. Οικονόμου ενημερώθηκε για την πρόοδο του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα παρουσιαστεί στο κοινό σε ειδική εκδήλωση στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκε επίσης η εφαρμογή νομοθεσίας για την ευθύνη λειτουργίας του ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου (ΑΣΣΚ) και της ηλεκτρονικής κάρτας (Thessticket – Thesscard), καθώς και η πρόοδος των έργων στην Τηλεματική, που αφορά την ενημέρωση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο, μέσω «έξυπνων» στάσεων και ψηφιακών εφαρμογών. Ο Υφυπουργός εξέτασε τα μηχανήματα έκδοσης, επικύρωσης και ακύρωσης εισιτηρίων και τον τρόπο λειτουργίας τους.
Η συνάντηση περιλάμβανε συζήτηση για τον σύγχρονο πολυτροπικό τερματικό σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας και τις αναγκαίες μελέτες για τον σταθμό μετεπιβίβασης της Μίκρας. Συζητήθηκε τέλος η προγραμματιζόμενη διοικητική ανασυγκρότηση του ΟΣΕΘ, με στόχο την αποσαφήνιση τεχνικών λεπτομερειών για τη μετάβαση του Οργανισμού στην επόμενη μέρα, κατά την οποία στόχος είναι να λειτουργεί σαν «ομπρέλα» για τα αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης._
Πηγή: ΑΠΕ