Το Χάρκοβο μέσα από τα έργα της Σχολής Φωτογραφίας του

Μία ουκρανική πόλη που έχει κυριαρχήσει στη διεθνή ειδησεογραφία τις τελευταίες ημέρες είναι το Χάρκοβο.

by Times Newsroom

Ο λόγος που βρίσκεται στην επικαιρότητα είναι η αποχώρηση των ρωσικών δυνάμεων που φαίνεται να πραγματοποιείται στην περιοχή.

Το Χάρκοβο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ουκρανίας. Βρίσκεται στα ανατολική της χώρας, και αρκετά κοντά στα σύνορα με την Ρωσία.

Η πόλη δέχτηκε σφοδρούς βομβαρδισμούς από τις ρωσικές δυνάμεις, από τις πρώτες μέρες της εισβολής στη χώρα. Παρόλα αυτά αρκετοί παρέμειναν στο Χάρκοβο. Ανάμεσα σε αυτούς, αρκετοί φωτογράφοι της Σχολής Φωτογραφίας. Κάποιοι φωτογράφοι της ομάδας κατάφεραν να διαφύγουν αφήνοντας πίσω την κληρονομιά τους,  τα αρχεία τους, και, όπως αναφέρει ο βρετανικός Guardian, είναι σε εξέλιξη μια επιχείρηση για τη διατήρηση αυτών των εγγράφων.

Viktor & Sergiy Kochetov/Alexandra de Viveiros Gal

Ukraine-Russia/Volleyball, 1992. Ο Viktor Kochetov δημιουργεί έργο με τον γιο του Sergiy. Φημίζονται για τις ασπρόμαυρες εκτυπώσεις με το χέρι σύμφωνα με την παράδοση του luriki — μεγεθυσμένα, ρετουσαρισμένα και συχνά χρωματισμένα φωτογραφικά πορτρέτα.

Viktor & Sergiy Kochetov/Alexandra de Viveiros Gal

Working Woman, 1978. Ένας μεγάλος αριθμός εκτυπώσεων στα έργα είναι μονές ή διπλές πανοραμικές εικόνες με τοπία του Χαρκόβου, τα περίχωρά του και άλλες τοποθεσίες στις οποίες στάλθηκαν οι φωτογράφοι για εργασίες.

Sergiy Lebedynskyy/c/o Alexandra de Viveiros Gall

Healing Muds, 2008.  Ένας νεαρός Ουκρανός φωτογράφος που ζει αυτή τη στιγμή στη Γερμανία, ο Sergiy Lebedynskyy ίδρυσε την ομάδα Shilo το 2010 με τους Vladyslav Krasnoshchok, Vadim Trykoz και Oleksiy Sobolev.

Sergiy Lebedynskyy/Alexandra de Viveiros Gallery

Euromaidan, 2014.  Το κύμα διαδηλώσεων που ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της νύχτας της 21 Νοεμβρίου 2013, με κύριο αίτημα την έναρξη διαπραγματεύσεων ένταξης της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είχε ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση του τότε προέδρου Βίκτορ Γιανούκοβιτς.

Sergiy Lebedynskyy/Alexandra de Viveiros Gallery

Timoshenko’s escape, 2012. Η συλλογή του Lebedynskyy έγινε ο πυρήνας του Μουσείου της Σχολής Φωτογραφίας του Χαρκόβου (Moksop) που ιδρύθηκε το 2018.

Sergiy Solonsky/Alexandra de Viveiros Gallery

Χωρίς τίτλο, 1995. Ενεργός συμμετέχων σε εκθέσεις από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, ο Sergiy Solonsky τράβηξε την προσοχή του κοινού με τα κολάζ του στη σειρά Bestiary. Οι συνθέσεις του Solonsky αναπτύσσουν την αρχή του «module collage», η οποία βασίζεται στη δημιουργία μιας εικόνας με την επανάληψη ενός στοιχείου.

Vladyslav Krasnoshchok/Alexandra de Viveiros Gall

Χωρίς τίτλο, 2010-2018. Φωτογραφία από τη σειρά Bolnichka. Το Bolnichka είναι μια υποκοριστική μορφή του ρωσικού bolnitsa (νοσοκομείο). Στιγμιότυπο από το κρατικό νοσοκομείο έκτακτης ανάγκης του Χαρκόβου. Ο Vladyslav Krasnoshchok έλκεται για πρώτη φορά από την ιδέα να καταγράψει τη ρουτίνα της ζωής των συναδέλφων του ως μέρος της δικής του ιστορίας.  Σπούδασε στο Ιατρικό Πανεπιστήμιο του Χρκόβου την περίοδο 1997-2002.

Vladyslav Krasnoshchok/Alexandra de Viveiros Galle

Χωρίς τίτλο, 2010-2018. Φωτογραφία από τη σειρά Bolnichka. Με διάρκεια 10 χρόνια, η σειρά επεκτάθηκε σε μια ειλικρινή αφήγηση για την άγνωστη πλευρά της πατρίδας του καλλιτέχνη με την οποία ήταν αρκετά εξοικειωμένος, έχοντας ράψει χιλιάδες τραύματα μετά από καυγάδες ή ατυχήματα.

Evgeniy Pavlov/Alexandra de Viveiros Gallery

Χωρίς τίτλο, 1985-1988. Ο Evgeniy Pavlov είναι ένας από τους ιδρυτές της Σχολής Φωτογραφίας του Χαρκόβου.

Evgeniy Pavlov/Alexandra de Viveiros Gallery

Χωρίς τίτλο, 1985-1988. Ο Pavlov πειραματίστηκε με ένα ευρύ φάσμα τεχνικών – από έγχρωμες διαφάνειες και επικαλύψεις μέχρι κολάζ και χρωματισμό στο χέρι.

Evgeniy Pavlov/Alexandra de Viveiros Gallery

Χωρίς τίτλο, 1985-1988.

Roman Pyatkovka/Alexandra de Viveiros Gallery

Witches’ Sabbath, 1988.  Μέρος μιας ομαδικής έκθεσης καλλιτεχνών που ανήκουν στη Σχολή Φωτογραφίας του Χαρκόβου. Οι ερωτικές σκηνές του Roman Pyatkovka που κρύβονται στους εσωτερικούς χώρους των Kharkivian kommunalkas (κοινοτικά διαμερίσματα), παραπέμπουν σε δίψα για απόδραση και ελευθερία.

Roman Pyatkovka/Alexandra de Viveiros Gallery

Sans titre,1988.

Evgeniy Pavlov/Alexandra de Viveiros Gallery

Alternative, 1985.

Η Σχολή Φωτογραφίας της πόλης εξελίχθηκε από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 έως τη δεκαετία του 2010 στο βιομηχανικό και εκπαιδευτικό κέντρο της ανατολικής Ουκρανίας.

Τη δράση της χαρακτηρίζει μια αξιοσημείωτη τάση για πειραματισμό με την εικόνα και προβληματισμούς σχετικά με την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα της σοβιετικής και μετασοβιετικής εποχής.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή