Κεραμέως: Έντονο το κοινωνικό αποτύπωμα του ν/σ για ισότητα αμοιβής ανδρών και γυναικών και ένταξη υγειονομικών στα βαρέα και ανθυγιεινά

«Με τις νέες ρυθμίσεις που προωθούμε σήμερα, δημιουργείται ένα περιβάλλον μεγαλύτερης διαφάνειας και ανταπόκρισης, με τον εργαζόμενο να γνωρίζει καλύτερα τους κανόνες και να έχει περισσότερη προστασία, δικαιοσύνη, κίνητρα, την επιχείρηση να γνωρίζει καλύτερα τις υποχρεώσεις της με ξεκάθαρους κανόνες, τους ελεγκτικούς μηχανισμούς να αποκτούν αποτελεσματικότερα εργαλεία και την αγορά εργασίας να λειτουργεί με περισσότερη εμπιστοσύνη».

by Times Newsroom

Αυτό τόνισε η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, ανοίγοντας στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, την αυλαία της πρώτης επεξεργασίας του νομοσχεδίου που προβλέπει «Ενίσχυση της εφαρμογής της ισότητας της αμοιβής μεταξύ ανδρών και γυναικών για όμοια εργασία ή για εργασία ίσης αξίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και ένταξη των υγειονομικών στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα».

Η κ. Κεραμέως μίλησε για «ένα νομοσχέδιο με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα, αξιοκρατία, διαφάνεια και σεβασμό προς τον εργαζόμενο».

Όπως υπογράμμισε, «η αγορά εργασίας έχει διανύσει τα τελευταία χρόνια σημαντική πορεία προόδου».

«-Η ανεργία μειώθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες φτάνοντας ιστορικά χαμηλά ποσοστά για τη χώρα μας,

-η απασχόληση έχει αυξηθεί σημαντικά με τη δημιουργία 563.000 νέων θέσεων εργασίας την τελευταία 7ετία,

-οι μισθοί ανεβαίνουν σταδιακά με τον κατώτατο μισθό να έχει ανέβει ήδη κατά 41,5% ενώ ο μέσος μισθός ξεπέρασε τα 1500 ευρώ,

-οι επιχειρήσεις λειτουργούν σε ένα περιβάλλον σταθερότητας με αποτέλεσμα την αύξηση των επενδύσεων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα έδωσε έμφαση «στην Εθνική Συλλογική Συμφωνία που επικυρώθηκε από τη Βουλή, η οποία οδηγεί ήδη σε περισσότερες συλλογικές συμβάσεις εργασίας που εξασφαλίζουν αύξηση μισθών και καλύτερους όρους εργασίας ήδη για μισό εκατομμύρια εργαζομένους».

«Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα προκλήσεις που οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε και μία από αυτές είναι το μισθολογικό χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών», αναγνώρισε η υπουργός Εργασίας, σημειώνοντας ότι «σήμερα στη χώρα μας, με βάσει τα τελευταία στοιχεία, οι γυναίκες αμείβονται κατά 13,4% λιγότερο από τους άνδρες, ενώ στην Ευρώπη το ποσοστό αυτό είναι 11,1%».

«Ναι, το μισθολογικό χάσμα έχει μειωθεί σημαντικά αλλά δεν έχει εξαλειφθεί. Το νομοσχέδιο λοιπόν έρχεται να δώσει απαντήσεις σε αυτό το ζήτημα και να κάνει πράξη την αρχή, η αμοιβή σου να καθορίζεται από τη δουλειά και την αξία σου και όχι από το φύλο σου», επεσήμανε και πρόσθεσε:

«Θεσπίζεται νέα δέσμη υποχρεώσεων και πριν και μετά την πρόσληψη. Θεσπίζονται νέοι κανόνες μισθολογικής διαφάνειας, με την υποχρέωση των εργοδοτών να ενημερώνουν για την αμοιβή ή για το εύρος της. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζον διαφανείς διαδικασίες βασισμένες σε αντικειμενικά και ουδέτερα ως προ το φύλο κριτήρια».

Τέλος, η υπουργός Εργασίας στάθηκε ιδιαίτερα στην ρύθμιση για την ένταξη των υγειονομικών στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, επισημαίνοντας ότι «διορθώνεται μία στρέβλωση 30 ετών». «Εξομοιώνονται και αποκαθίστανται οι όροι και οι προϋποθέσεις των εργασιακών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους και προχωράμε σε μία ιστορική αποκάταση» υπογράμμισε η κ. Κεραμέως.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή