Ρώμη: Ήρθε στο φως πίνακας της Gioconda, πιθανώς με πινελιές του Da Vinci

Ο πίνακας είναι αντικείμενο μελετών εδώ και πολλά χρόνια, και πολλοί είναι οι ειδικοί που εκφράστηκαν επί του θέματος, φέρνοντας αντικρουόμενες απόψεις για το εάν όντως πρόκειται για δημιούργημα με αυθεντική πινελιά του Leonardo Da Vinci.

by Times Newsroom

Ανταπόκριση από την Ιταλία για την ΕΡΤ: Κρίστιαν Μαυρής

Σε αποθήκη του Ιταλικού Κοινοβουλίου, στο Palazzo di Montecitorio, βρέθηκε ένας πίνακας ουσιαστικά πανομοιότυπος με την Monna Lisa του Λούβρου στο Παρίσι. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη όμως, ενδέχεται να είναι ένα “γνήσιο αντίγραφο” της Gioconda, μάλιστα με πιθανές πινελιές του ίδιου του Leonardo Da Vinci.

Κατά τη διάρκεια των μελετών και μέσω υπέρυθρης ακτινογραφίας, αποκαλύφθηκε πως κάτω από βρωμιά και μπογιές κρυβόταν ένα προσχέδιο με τις ίδιες διορθώσεις της αυθεντικής Μόνα Λίζα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές που ασχολήθηκαν με το θέμα, οι ειδικοί στην ιστορία της τέχνης Antonio και Maria Forcellino, τα στοιχεία που παραπέμπουν στον Da Vinci είναι πολλά: οι μαθητές του Leonardo χρησιμοποίησαν χρώματα από την παλέτα του για την “Gioconda Torlonia”, ο πίνακας παρουσιάζει αταίριαστες “μεταμέλειες” για ένα αντίγραφο, και τα πέπλα στη σάρκα και στο τοπίο είναι μιας “διαφάνειας που απηχεί με ακρίβεια την εκτελεστική τεχνική του Λεονάρντο που επεξεργάστηκε τον πίνακα του Λούβρου”.

Το σχόλιο των Forcellino φτάνει στο σημείο να τονίσει πως “η εικονογραφική τεχνική … είναι τόσο εκλεπτυσμένη που υποδηλώνει πως ο ίδιος ο Λεονάρντο ενδεχομένως να έβαλε το χέρι του στον ορισμό του chiaroscuro (έντονες ανοιχτόσκουρες χρωματικές αντιθέσεις) του προσώπου, αφού δεν είναι γνωστοί άλλοι ζωγράφοι στους οποίους ένα τόσο ελαφρύ χτύπημα στην απόδοση της απόχρωσης μπορεί να αναφέρεται”.

Όπως αναφέρει σήμερα η εφημερίδα La Repubblica, ο Επίτροπος του Κοινοβουλίου κ. Francesco D’Uva δήλωσε πως πρόκειται για “ένα αντίγραφο του πίνακα στο Λούβρο το οποίο φτιάχτηκε από το εργαστήριο του Λεονάρντο, ίσως και με τη δική του συνεργασία”. Η εν λόγω Gioconda υπήρξε ιδιοκτησία της ευγενούς ρωμαϊκής οικογένειας Torlonia πρίν γίνει κρατική, και στη συνέχεια έμεινε στις αποθήκες του Palazzo di Montecitorio για πολλά χρόνια.

Τονίζεται πως ο πίνακας είναι αντικείμενο μελετών εδώ και πολλά χρόνια, και πολλοί είναι οι ειδικοί που εκφράστηκαν επί του θέματος, φέρνοντας αντικρουόμενες απόψεις για το εάν όντως πρόκειται για δημιούργημα με αυθεντική πινελιά του Leonardo Da Vinci. Ακόμη και σήμερα, με τα νέα δεδομένα στη διάθεσή μας, το μυστήριο παραμένει.

Πηγή: ertnews.gr

Σχετικά Άρθρα

Leave a Comment

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή