Η Ροσάνα Ποντεστά (Rossana Podestà, πραγματικό όνομα Κάρλα Ντόρα Ποντεστά, 20 Ιουνίου 1934 – 10 Δεκεμβρίου 2013) ήταν Ιταλίδα ηθοποιός που εργάστηκε κυρίως στην Ιταλία από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1970.
Η Ποντεστά γεννήθηκε στην Τρίπολη της Λιβύης, που τότε ήταν ιταλική αποικία. Πέρασε τα πρώτα της χρόνια εκεί, μετακομίζοντας στη Ρώμη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στα δεκαέξι της την ανακάλυψε ο σκηνοθέτης Λεονίντ Μογκί ψάχνοντας ηθοποιούς για την ταινία Η ζωή αρχίζει αύριο (Domani è un altro giorno, 1951). Έτσι ξεκίνησε μια καριέρα κατά τη διάρκεια της οποίας η Ποντεστά συμμετείχε σε εξήντα ταινίες στην Ιταλία και στο εξωτερικό.
Στην Ιταλία, η Ποντεστά έμενε στο Ντουμπίνο του Σόντριο. Παντρεύτηκε και στη συνέχεια χώρισε με τον παραγωγό ταινιών Μάρκο Βικάριο. Από το 1980 ζούσε με τον ορειβάτη, εξερευνητή και δημοσιογράφο Βάλτερ Μπονάτι, ο οποίος πέθανε μόνος το 2011, σε ηλικία 81 ετών, σε ιδιωτική κλινική, επειδή η διοίκηση του νοσοκομείου δεν επέτρεπε στην επί 30 και πλέον σύντροφό του να περάσει τα τελευταία λεπτά της ζωής του μαζί γιατί οι δυο τους δεν ήταν παντρεμένοι. Στις 10 Δεκεμβρίου 2013, η Ποντεστά πέθανε στη Ρώμη, σε ηλικία 79 ετών.
Υποκριτική καριέρα
Ο πιο αξιομνημόνευτος ρόλος της Ποντεστά ήταν ως Ελένη στην ταινία του 1956 Ο Τρωικός Πόλεμος, παραγωγής Ρόμπερτ Γουάιζ. Δεν μιλούσε αγγλικά, και έτσι έμαθε τον ρόλο της απέξω με τη βοήθεια ενός ειδικού. Η ταινία έκανε την Ποντεστά γνωστή διεθνώς, ενώ μαζί της έπαιζε και η νεαρή Μπριζίτ Μπαρντό. Χάρη στον πρωταγωνιστικό της ρόλο στη μεξικάνικη ταινία Το δίχτυ (La red, 1953), έγινε πολύ δημοφιλής στη Λατινική Αμερική.
Η Ποντεστά πρωταγωνίστησε επίσης στην ταινία Ομήρου Οδύσσεια (Ulisse, 1955), σε σκηνοθεσία Μάριο Καμερίνι, στον ρόλο της Ναυσικάς. Στις δεκαετίες του 1960 και του 1970, έπαιξε σε κάποιες αισθησιακές ταινίες, όπως Πάολο, ο θερμός (Paolo il caldo) και Ο παπάς παντρεύεται (Il prete sposato) που οδήγησαν σε μια ημίγυμνη φωτογράφηση για το αμερικανικό περιοδικό Playboy τον Μάρτιο του 1966.
Η τελευταία της ερμηνεία ήταν στο Segreti segreti (1985), σε σκηνοθεσία Τζουζέπε Μπερτολούτσι. Η Ποντεστά πέθανε στις 10 Δεκεμβρίου 2013.
Φιλμογραφία
Έτος | Πρωτότυπος τίτλος | Ελληνικός τίτλος | Ρόλος |
---|---|---|---|
1950 | Strano appuntamento | κόρη | |
1951 | Domani è un altro giorno | Η ζωή αρχίζει αύριο | Στεφανία |
I sette nani alla riscossa | πριγκίπισσα Χιονάτη | ||
Guardie e ladri | Λιλιάνα Μποτόνι | ||
1952 | Viva il cinema! | Μαρίζα | |
Il moschettiere fantasma | Ορνέλα | ||
Gli angeli del quartiere | Λίζα | ||
Don Lorenzo | Λουίζα | ||
Fanciulle di lusso | Τ’ απόκρυφα του κολεγίου | Περέιρα | |
Io, Amleto | Οφηλία | ||
1953 | Addio, figlio mio! | Έλσα | |
La voce del silenzio | Η φωνή της σιωπής | Αντζιολίνα ντε Μπέλις | |
La red | Το δίχτυ | Ροσάνα | |
Viva la rivista! | μνηστή του Μπαρτολομέο | ||
1954 | Ulisse | Ομήρου Οδύσσεια | Ναυσικά |
1955 | Le ragazze di San Frediano | Θα το πάρεις το κορίτσι | Τόσκα |
Nosotros dos | Μαρία Πενρόζα | ||
Non scherzare con le donne | |||
Canzoni di tutta Italia | |||
1956 | Helen of Troy | Ο Τρωικός Πόλεμος | Ελένη |
Playa prohibida | Το ακρογιάλι των πειρασμών | Ιζαμπέλα | |
Santiago | Σαντιάγκο | δόνα Ιζαμπέλα | |
1958 | La Bigorne, caporal de France | Μπιγκόρνε, ο ατρόμητος λοχίας | Μπέθι |
Raw Wind in Eden | Θύελλα στον Παράδεισο | Κοστάντσα Βάρνο | |
La spada e la croce | Ο σταυρός και το ξίφος | Μάρτα | |
1959 | L’île du bout du monde | Γυμνή σάρκα | Κατερίνα |
Un vaso de whisky | Μαρία | ||
1960 | La furia dei barbari | Τοριόκ, ο τρόμος των βαρβάρων | Λεωνόρα |
1961 | La grande vallata | ||
La schiava di Roma | Η σκλάβα της Ρώμης | Ανταία | |
1961 | Solo contro Roma | Μόνος εναντίον της Ρώμης | Φάμπιολα |
L’arciere delle mille e una notte | Ο ζητιάνος και η πριγκίπισσα | Τζαμίλα | |
Sodom and Gomorrah | Σόδομα και Γόμορρα | Σούα | |
1963 | La vergine di Norimberga | Οι βασανιστές της Νυρεμβέργης | Μαίρη Χάντερ |
1964 | F.B.I. operazione Baalbeck | FBI εναντίον δολοφόνων | Ίζαμπελ Μουρ |
Le ore nude | Οι ώρες της γύμνιας | Κάρλα | |
1965 | 7 uomini d’oro | 7 χρυσοί άνθρωποι | Τζόρτζια |
1966 | Il grande colpo dei 7 uomini d’oro | Το μεγάλο κόλπο των 7 χρυσών ανθρώπων | Τζόρτζια |
1970 | Il prete sposato | Ο παπάς παντρεύεται | Σίλβια |
1971 | Homo Eroticus | Ο ερωτιάρης | Κοκό Λαμπουνιάνι |
1972 | L’uccello migratore | Το πουλί που πετάει | Ντέλια Μπενέτι |
1973 | Paolo il caldo | Πάολο, ο θερμός | Λίλια |
1975 | Il gatto mammone | Ανίκανος αλλά ερωτιάρης | Ροζαλία |
1976 | Il letto in piazza | Το ημερολόγιο ενός ερωτιάρη | Σερένα |
1977 | Pane, burro e marmellata | Σιμόνα | |
1979 | 7 ragazze di classe | Επτά επικίνδυνες γυναίκες | Ιβόνε |
1980 | Tranquille donne di campagna | Άννα Μαλντίνι | |
Les séducteurs | Αποπλάνηση τώρα | Κλάρα | |
1983 | Hercules | Ηρακλής | Ηρακλής |
1985 | Segreti segreti | Μαρία, μητέρα της Ρόζας |