Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια: Σοβαρά κενά στην ψηφιακή πρόσβαση για άτομα με αναπηρία, διαπιστώνει μελέτη

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας διεθνούς μελέτης με επικεφαλής ερευνητές από την Πορτογαλία, την Πολωνία και την Ιρλανδία. Σε ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε σήμερα Τρίτη 1 Ιουλίου, η Σχολή Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Λισαβόνας απαριθμεί τις κύριες ατέλειες που δυσχεραίνουν την πρόσβαση των φοιτητών με αναπηρία: "Κακή χρωματική αντίθεση στους δικτυακούς τόπους των πανεπιστημίων, ασαφής δομή πλοήγησης και διφορούμενη σήμανση".

by Times Newsroom

Όταν η χαμηλή αντίθεση χρωμάτων στους ιστότοπους δυσκολεύει την ανάγνωση για άτομα με προβλήματα όρασης, η ασαφής σήμανση προκαλεί σύγχυση στη πλοήγηση για μαθητές με γνωστικές δυσκολίες, ενώ μια ακατάλληλη δομή πλοήγησης δυσχεραίνει την πρόσβαση σε βασικό περιεχόμενο για μαθητές με γνωστικές ή άλλες αναπηρίες.

Η διεθνής μελέτη καταλήγει επίσης στο συμπέρασμα ότι “το πρόβλημα είναι πολύ πιο ανησυχητικό στις νότιες και ανατολικές περιοχές της Ευρώπης”, όπου η παρουσία προσβάσιμου περιεχομένου είναι χαμηλή, οι ανθρώπινοι και τεχνολογικοί πόροι είναι ελάχιστοι και η θεσμική υποστήριξη συχνά ανύπαρκτη”.

“Αυτή η έρευνα αποτελεί σαφή προειδοποίηση”, λέει ο Κάρλος Ντουάρτε, ερευνητής στη Σχολή Επιστημών του Πανεπιστημίου της Λισαβόνας. “Τα πανεπιστήμια πρέπει να δράσουν τώρα. Είναι ζήτημα ισότητας, ένταξης και συμμόρφωσης με το νόμο. Η μελέτη μας ενισχύει τον επείγοντα χαρακτήρα μιας συντονισμένης αντίδρασης – απαιτείται περισσότερη χρηματοδότηση, τεχνική κατάρτιση και στρατηγικός σχεδιασμός για να διασφαλιστεί ότι κανένας φοιτητής ή φοιτήτρια, δεν θα μείνει πίσω στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση”, προειδοποιεί ο ερευνητής.

Η Ευρωπαϊκή Πράξη Προσβασιμότητας τέθηκε σε ισχύ στις 28 Ιουνίου και άσκησε πρόσθετη πίεση στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έκτοτε, όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα — συμπεριλαμβανομένων των ιστοτόπων, των πλατφορμών ηλεκτρονικής μάθησης και των διαδικτυακών μέσων επικοινωνίας — πρέπει να πληρούν αυστηρά πρότυπα προσβασιμότητας. Τα πανεπιστήμια που δεν προσαρμόζονται κινδυνεύουν με κυρώσεις και απώλεια χρηματοδότησης, καθώς και με δυσφήμιση.

Αν και η μελέτη αποκαλύπτει ανησυχητικές προοπτικές για τα πανεπιστήμια της νότιας και ανατολικής Ευρώπης, υπογραμμίζει, τις καλές πρακτικές των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που βρίσκονται στη βόρεια Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία.

Η πορτογαλική ομάδα από τη Σχολή Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Λισαβόνας συμμετέχει στη δράση COST LeadMe – μια ευρωπαϊκή πλατφόρμα που έφερε σε επαφή ακαδημαϊκούς, φορείς χάραξης πολιτικής και τη βιομηχανία γύρω από την ψηφιακή προσβασιμότητα και ανέλυσε 171 πανεπιστήμια από 38 ευρωπαϊκές χώρες.

Από το European Perspective.

Σχετικά Άρθρα

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή