Φυσικοθεραπεία: Πως βοηθάει στην αποκατάσταση ρήξης χιαστού και μηνίσκου

by Times Newsroom

Οι τραυματισμοί στο γόνατο μπορεί να προέρθουν από πολλές αιτίες. Ακόμα και τα παιδιά, όπως και οι μεγάλοι, μπορούν να τραυματιστούν κατά την άσκηση ή το παιχνίδι. Η ρήξη χιαστού και μηνίσκου συναντιέται περισσότερο σε άτομα που γυμνάζονται πολύ ή επιβαρύνουν τα γόνατα τους. Συνήθως, οι αθλητές στο ποδόσφαιρο ή σε άλλα αθλήματα, που χρησιμοποιούν κυρίως τα πόδια, μετά από μια πτώση, απότομη κίνηση ή στροφή του ποδιού, μπορεί να προκληθεί σοβαρή βλάβη στο γόνατο και στο άκρο του ποδιού.

Ο έσω μηνίσκος είναι ένα κομμάτι χόνδρου σε σχήμα ημισελήνου στο γόνατό μας, και παίζει καθοριστικό ρόλο στην απορρόφηση των κραδασμών κατά το περπάτημα ή το τρέξιμο, κρατώντας σταθερή την άρθρωση του ποδιού, χωρίς να χάνουμε την ισορροπία ή να υποφέρουμε από πόνους στα γόνατα. Όταν υπάρχει ρήξη μηνίσκου ή χιαστού, ο πόνος, το πρήξιμο και η περιορισμένη κίνηση στο γόνατο μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την καθημερινότητά μας, κρατώντας μας μακριά από πολλές δραστηριότητες.

Η αποκατάσταση μπορεί να γίνει είτε με χειρουργική μέθοδο ή, αν δεν είναι πολύ σοβαρή, με την κατάλληλη φυσιοθεραπεία που είναι απαραίτητη, ακόμα και για την μετεγχειρητική αποκατάσταση. Με τις κατάλληλες ασκήσεις, αφού το γόνατο ηρεμήσει, γίνεται η επαναφορά του στη φυσιολογική του κατάσταση. Πλέον, το άτομο θα πρέπει να είναι σε θέση να ανακτήσει την κινητικότητα του ποδιού, απαλλαγμένο από τους πόνους. Ένα καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα φυσιοθεραπείας πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στις συγκεκριμένες ανάγκες και τη σοβαρότητα του τραυματισμού του ποδιού, προκείμενου να έχουμε μια σχετικά γρήγορη επούλωση του τραυματισμένου χιαστού ή μηνίσκου.

Στην συνέχεια, θα δούμε πώς ένα σωστό πρόγραμμα φυσικοθεραπείας μπορεί να σας ωφελήσει στην αποκατάσταση της κίνησης του ποδιού:

Οι φυσιοθεραπευτές χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για να ελαχιστοποιήσουν τον πόνο και να ελέγξουν τη φλεγμονή. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τρόπους, όπως παγοθεραπεία, ηλεκτρική διέγερση και θεραπεία με υπερήχους. Οι τεχνικές της χειροπρακτικής θεραπείας, όπως το μασάζ και οι κινητοποιήσεις των αρθρώσεων, μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ανακούφιση της μυϊκής έντασης και στη βελτίωση της λειτουργίας των αρθρώσεων, συμβάλλοντας στη μείωση του πόνου.

Ένα δύσκαμπτο γόνατο μπορεί να εμποδίσει δραστικά την κινητικότητά σας. Οι φυσιοθεραπευτές θα σας καθοδηγήσουν μέσα από ειδικές ασκήσεις, που έχουν σχεδιαστεί για να τεντώνουν απαλά και να ενισχύουν τους μύες που περιβάλλουν την άρθρωση του γόνατός σας. Αυτό βοηθά στην πλήρη ανάκτηση της κάμψης και στην επέκταση του γόνατου σας, επιτρέποντας σας να κινήστε χωρίς να νιώθετε πόνο.

Μια καλά γυμνασμένη και δυνατή άρθρωση δεν επηρεάζεται τόσο από έναν τραυματισμό, και η αποκατάσταση μπορεί να γίνει σχετικά γρήγορα. Οι φυσιοθεραπευτές συνήθως κάνουν στοχευμένες ασκήσεις για τους τετρακέφαλους, τους μηριαίους, και τις γάμπες, για να ενισχύσουν τους μύες του ποδιού, βελτιώνοντας τη συνολική σταθερότητα του γόνατου και ενισχύοντας την ικανότητά του να απορροφά τις κρούσεις κατά τη διάρκεια της κίνησης.

Μία ρήξη μηνίσκου ή χιαστού, μπορεί να διαταράξει αυτή την αίσθηση, οδηγώντας σε προβλήματα ισορροπίας και αστάθειας. Οι φυσιοθεραπευτές εκπαιδεύουν κατά κάποιο τρόπο το σώμα σας, να βρει πάλι την σταθερότητα του και σας βοηθάνε να κινείστε με αυτοπεποίθηση.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com