Τη δίωξη του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου ζητά ο «αρχιτέκτονας» του τουρκολιβυκού μνημονίου, Τζιχάτ Γιαϊτζί

Τη δίωξη του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου ζήτησε ο «αρχιτέκτονας» του τουρκολιβυκού μνημονίου Τζιχάτ Γιαϊτζί. Ο απόστρατος Τούρκος αντιναύαρχος ζητά την παραπομπή του Βαρθολομαίου στη Δικαιοσύνη για τη χρήση του όρου «Οικουμενικός», λέγοντας πως ο Πατριάρχης θα πρέπει να έχει την ίδια τύχη με αυτή που είχαν, κατά τη γνώμη του, οι «εκλεγμένοι Τούρκοι μουφτήδες της Δυτικής Θράκης».

by Times Newsroom

Ο Γιαϊτζί διατύπωσε τις παραπάνω απόψεις σε άρθρο του στον ιστότοπο του τοπικού τηλεοπτικού σταθμού TV 100 με τίτλο «Ο Ρωμιός Μητροπολίτης Φαναρίου θα πρέπει να έχει την ίδια μεταχείριση με τους εκλεγμένους Τούρκους μουφτήδες της Δυτικής Θράκης». Στο εν λόγω δημοσίευμα, ο στρατιωτικός αναφέρεται στις «απαγορεύσεις» που επιβλήθηκαν στους μουφτήδες και στην μουσουλμανική κοινότητα της Δ. Θράκης, συγκρίνοντάς τες με τις δράσεις του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.

Ο Τζιχάτ Γιαϊτζί στηλιτεύει το γεγονός ότι ο κ. Βαρθολομαίος «αυτοαποκαλείται» Οικουμενικός, παρότι -όπως λέει- είναι Τούρκος πολίτης και θρησκευτικός λειτουργός της Τουρκικής Δημοκρατίας και κατακρίνει το γεγονός ότι η Τουρκία δεν αντιδρά όταν ο Πατριάρχης πραγματοποιεί επίσημες επισκέψεις με κρατικά ελληνικά αεροσκάφη σε πολλές χώρες, όπως οι ΗΠΑ και η Γαλλία.

Στο άρθρο του, ο Γιαϊτζί αναφέρεται στην έκφραση «Αισθάνομαι τον εαυτό μου σταυρωμένο στην Τουρκία» σε μία συνέντευξη του Βαρθολομαίου στον Αμερικανικό τηλεοπτικό σταθμό CBS το 2009 και στις δηλώσεις του στον Αμερικανό πρόεδρο Μπάιντεν και τον υπουργό Εξωτερικών Μπλίνκεν, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης το 2021, όπου είχε εκφράσει τις ευχαριστίες του λέγοντας: «Είμαστε ευγνώμονες στην κυβέρνηση των ΗΠΑ για τη συνεχή υποστήριξή της στον Οικουμενικό Θρόνο, τις ιδέες και τις αξίες του που προσπαθούμε να προστατεύσουμε, καθώς αγωνιζόμαστε να επιβιώσουμε στην ιστορική αυτή θέση, στην Κωνσταντινούπολη», τις οποίες χαρακτηρίζει ως καταγγελία του Πατριάρχη. Ο απόστρατος αντιναύαρχος μάλιστα δυσανασχετεί και αναρωτιέται για ποιο λόγο «δεν ζητάει κανείς τον λογαριασμό» από τον Πατριάρχη στην Τουρκία.

Ο Γιαϊτζί καταλήγει να ζητά τη δίωξη του Πατριάρχη με την κατηγορία της «άσκησης δραστηριοτήτων κατά της αδιαίρετης ακεραιότητας του Κράτους. Αφορμή, η συμμετοχή του Βαρθολομαίου στο Διαθρησκευτικό Συμπόσιο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Μπαχρέιν και στην χρησιμοποίηση του όρου «Οικουμενικός», το οποίο είναι αγνόηση του Συντάγματος της Τουρκικής Δημοκρατίας, όπως λέει.

Ο πρώην αντιναύαρχος λέει πως θα έπρεπε να απαγορευτεί στον Βαρθολομαίο να χρησιμοποιεί τους όρους «Κωνσταντινούπολη», «Κράτος της Νέας Ρώμης» και «Οικουμενικός», να του ακυρωθεί το διαβατήριο και βάση της αμοιβαιότητας αυτός ο «ιερέας» να έχει την ίδια μεταχείριση που έχει κι ο εκλεγμένος μουφτής της δυτικής Θράκης.

«Επιστημονικά, η Ανατολική Ρωμαϊκή Εκκλησία δεν κατείχε ποτέ θέση “οικουμενικού” εκπροσώπου», λέει ο Γιαϊτζί, καλώντας όλους τους Τούρκους σε «αφύπνιση», καθώς «η Μεγάλη Ιδέα της Ελλάδας είναι να έχει Οικουμενικό Κράτος στην Κωνσταντινούπολη, όπως το Βατικανό».

«Χαρακτηριστικό της Ελλάδας η ανομία»

Στην συνέχεια του κειμένου του, ο αντιναύαρχος εν αποστρατεία κατηγορεί την Ελλάδα για σειρά παραβιάσεων.

Υπενθυμίζοντας τα άρθρα 37 και 45 της Συνθήκης της Λωζάνης, τα οποία καθορίζουν το καθεστώς των μειονοτήτων σε Κωνσταντινούπολη και δυτική Θράκη, ο Γιαϊτζί διατείνεται ότι «η Ελλάδα που η ανομία και η μη εφαρμογή στις διατάξεων των συνθηκών είναι χαρακτηριστικό της, δεν εφαρμόζει τις διατάξεις της Συνθήκης της Λωζάνης αλλά και τις αποφάσεις του ΕΔΑΔ για παύση των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατά των Τούρκων της Δυτικής Θράκης».

Ο Γιαϊτζί συνεχίζει με την απαγόρευση της χρήσης του όρου «Τούρκος» από την Ελλάδα, η οποία, όπως επισημαίνει, συμπεριφέρεται στους «Τούρκους της Δυτικής Θράκης με πράξεις που δεν συμβαδίζουν με τον πολιτισμό και τα ανθρώπινα δικαιώματα», και αναφέρεται σε μια σειρά άλλων παραβιάσεων από την Ελλάδα, όπως: Ο περιορισμός και η απαγόρευση στους «Τούρκους» αγοράς γης και ακίνητης περιουσίας, η επιβολή περιορισμού στην απασχόληση Τούρκων καθηγητών στα σχολεία, το εμπόδιο στην προμήθεια τουρκικών βιβλίων από την Τουρκία, η απαγόρευση τουρκικών εκπομπών στο ραδιόφωνο, την τηλεόραση και τα μεγάφωνα, η μη χορήγηση άδειας τρακτέρ στους «Τούρκους» της δυτικής Θράκης, μπλοκάροντας τα αγροτικά μέσα που είναι η πηγή βιοπορισμού τους, και το σημαντικότερο η παρεμπόδιση της εκλογής των μουφτήδων, αλλά και των λατρευτικών δραστηριοτήτων της μειονοτικής κοινότητας.

Ο Γιαϊτζί κάνει αναφορά στον νόμο του 2017, που επιβάλλει η διδασκαλία των μαθημάτων των θρησκευτικών να γίνεται στην ελληνική και όλο αυτό το παραλληλίζει με τον ιστότοπο του «αποκαλούμενου» Οικουμενικού Πατριαρχείου , του οποίου ο ιστότοπος είναι στα ελληνικά χωρίς να έχει επιλογή τουρκικών, παρότι πρόκειται για «τουρκικό ίδρυμα».

Στη συνέχεια υπάρχει σειρά αναφορών σε κατεστραμμένα, κατεδαφισμένα και μη συντηρημένα τζαμιά και οθωμανικά μνημεία από την πλευρά των Ελλήνων, σε αντίθεση με την Τουρκία, η οποία, όπως αναφέρεται, «προστατεύει και ανοικοδομεί χριστιανικά μνημεία και εκκλησίες με κρατική μέριμνα, όπως η Μονή της Σουμελά».

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή