Βερίκοκο: ένα φρούτο με πλούσια θρεπτική αξία

  • ΓΡΑΦΕΙ Η ΚΑΛΛΙΑ Θ. ΓΙΑΝΝΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

 

Τα βερίκοκα είναι εκείνα τα ωραία πορτοκαλί φρούτα γεμάτα με βιταμίνες βήτα-καροτένιο και ίνες. Αν και τα αποξηραμένα και κονσερβοποιημένα βερίκοκα είναι διαθέσιμα όλο το χρόνο, φρέσκα βερίκοκα με άφθονη βιταμίνη C, είναι διαθέσιμα την εποχή από το Μάιο έως τον Αύγουστο.

Οφέλη για την υγεία

Τα βερίκοκα είναι πλούσια σε πολλά αντιοξειδωτικά φυτών. Μερικά από αυτά είναι τα αντιοξειδωτικά βιταμινών που είναι τόσο οικεία στους τακτικούς καταναλωτές αυτού του φρούτου. Άλλα είναι πιο δύσκολο να ληφθούν από άλλα τρόφιμα και μπορεί να είναι υπεύθυνα για συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία. Συνολικά, θεωρήστε το βερίκοκο ως ένα εξαιρετικό τρόφιμο που σας παρέχει τις προστατευτικές επιδράσεις των αντιοξειδωτικών, ενώ προσθέτετε πολύ λίγες θερμίδες στο ημερήσιο σας σύνολο.

Προστασία βερίκοκων κατά των ελεύθερων ριζικών ζημιών

Τα βερίκοκα περιέχουν μια σειρά από ισχυρά αντιοξειδωτικά. Κατατάσσουμε το βερίκοκο ως καλή πηγή βιταμίνης Α (από βήτα-καροτίνη) και βιταμίνης C. Τα οφέλη για την υγεία που συνδέονται με το καθένα είναι πολλαπλά και καλά τεκμηριωμένα.

Τα βερίκοκα είναι πλούσια σε άλλα αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένων των πολυφαινολικών αντιοξειδωτικών, όπως τα φλαβονοειδή. Οι δίαιτες πλούσιες σε φλαβονοειδή και οι άλλοι τύποι πολυφαινολών που απαντώνται στα βερίκοκα έχουν συνδεθεί με τη μείωση των καρδιακών παθήσεων στους ανθρώπους, καθώς και με άλλα πιθανά οφέλη για την υγεία.

Εδώ είναι μερικά από τα σημαντικά αντιοξειδωτικά θρεπτικά συστατικά ή θρεπτικές ομάδες που βρίσκονται στα βερίκοκα:

  • Προανθοκυανιδίνες
  • Κατεχίνες
  • Επικατίνες
  • Υδροξυκινναμικά
  • Γαλλικό οξύ
  • Καφεϊκό οξύ
  • Κουμαρικό οξύ
  • Φερουλικό οξύ

Τα βερίκοκα μπορεί να προστατεύσουν την όρασή σας

Τα βερίκοκα είναι πλούσια σε καροτενοειδή και ξανθοφύλλες, θρεπτικά συστατικά τα οποία οι ερευνητές πιστεύουν ότι μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία της όρασης από τη ζημιά που σχετίζεται με τη γήρανση. Για παράδειγμα, το ένα από αυτά τα θρεπτικά συστατικά (λουτεΐνη) φαίνεται να μπορεί να προστατεύσει τον αμφιβληστροειδή του ματιού που συλλαμβάνει την οπτική εικόνα από το περιβάλλον.

Επιπλέον, οι ερευνητές έχουν συνδέσει την τακτική πρόσληψη φρούτων με μικρότερο κίνδυνο απώλειας όρασης με τη γήρανση. Αυτό το όφελος βρίσκεται σε άτομα που τρώνε τρεις ή περισσότερες μερίδες φρούτων κάθε μέρα.

Τα βερίκοκα μπορεί να προστατεύσουν από τη φλεγμονή

Τα βερίκοκα είναι μια ισχυρή διαιτητική πηγή κατεχινών, μια ευρεία οικογένεια φλαβονοειδών φυτοθρεπτικών συστατικών. Ένα μεμονωμένο βερίκοκο θα σας παρέχει 4-5 γραμμάρια από κατεχίνες. Αυτά τα φυτοθρεπτικά συστατικά είναι ισχυρά αντιφλεγμονώδη θρεπτικά στοιχεία και οι ερευνητές έχουν εξετάσει εκτενώς τις επιπτώσεις στην υγεία τους. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι κατεχίνες μπορούν να αναστείλουν τη δραστηριότητα ενός ενζύμου που ονομάζεται κυκλοοξυγενάση-2 (COX-2), ένα από τα κρίσιμα βήματα στη διαδικασία της φλεγμονής.

Άλλα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση των βερίκοκων

Τα βερίκοκα είναι μια καλή πηγή διαιτητικών ινών. Αυτή η συνολική περιεκτικότητα σε ίνες πρέπει να είναι χρήσιμη για τους περισσότερους ανθρώπους στην υποστήριξη της πεπτικής υγείας. Στο σύνολο των διαιτητικών ινών που παρέχονται από τα βερίκοκα, το ήμισυ αποτελείται από διαλυτές ίνες. Οι διαλυτές ίνες είναι ένας τύπος ινών που μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα.

Συνιστούμε την κατανάλωση 10-12 βερίκοκων σε εβδομαδιαία βάση για να έχετε τα διατροφικά τους οφέλη για την υγεία σας!

The following two tabs change content below.

ΚΑΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

Η Γιαννιτσοπούλου Κάλλια είναι κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος, ασκώντας το επάγγελμα αδιάκοπα από το 2003. Έχει προϋπηρεσία ως ερευνήτρια διαιτολόγος στο Imperial College of London, στις διατροφικές διαταραχές στο Κέντρο Ημέρας Ανάσα και σε ενδοκρινολογικό Ιατρείο στο Μαρούσι. Το 2005 οργάνωσε το Επιστημονικό Διαιτολογικό Κέντρο "Σώμα Υγιές" (www.somaygies.gr), στο οποίο μέχρι σήμερα έχει βοηθήσει χιλιάδες άτομα να βρούνε τις διατροφικές τους ισορροπίες. Αποφοίτησε με άριστα από το πανεπιστήμιο Surrey της Μ. Βρετανίας (2002) και απέκτησε 2 μεταπτυχιακούς τίτλους, έναν στην κλινική διατροφή (ΜSc) από το πανεπιστήμιο του Surrey με άριστα (2003) και ΜΒΑ (2011) από το πανεπιστήμιο του Leicester. Επιπλέον, έχει σπουδάσει Life Coaching (Dip in Coach. Βlackford Centre for Coaching) και χρησιμοποιεί επιτυχώς τεχνικές αυτοβελτίωσης στις συνεδρίες διατροφής. Ο συνδυασμός γνώσεων coaching και κλινικής διατροφής βελτιστοποιεί τα αποτελέσματα ως προς την ρύθμιση του βάρους διότι βοηθάει στην καλύτερη ψυχολογική προσέγγιση του ατόμου. Η κ. Γιαννιτσοπούλου αρθρογραφεί συστηματικά από το 2005 σε περιοδικά υγείας (Prevention, Shape, The Βοdy, Elle) και εφημερίδες, ενώ ασχολείται εντατικά με την απώλεια βάρους, την κλινική διατροφή, τις διατροφικές διαταραχές και τη διατροφή στα στάδια ζωής. Αυτή την περίοδο επίσης, γράφει κάποιο βιβλίο διατροφής. Μπορείτε να την βρείτε στο επιστημονικό διαιτολογικό κέντρο ‘Σώμα Υγιές’, Κωνσταντινουπόλεως 22 και Γρηγ. Λαμπράκη 315 στη Νίκαια- Πειραιά. Τηλ 2104933334, e-mail: info@somaygies.gr,

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή