Βήματα προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ασφάλισης κάνει η Ελλάδα

Η ανάπτυξη του myTEKA είναι ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της καλύτερης ενημέρωσης και εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων

by Times Newsroom

Σημαντικά βήματα προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ασφάλισης κάνει, πλέον, η Ελλάδα. Ένα τέτοιο βήμα αποτελεί η ανάπτυξη του myTEKA, που έρχεται να συμβάλει στην καλύτερη ενημέρωση και εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του myTEKA παρέχει πλήρη ενημέρωση για τις εισφορές και την εξέλιξη της αποταμίευσης τους. Οι ασφαλισμένοι σταδιακά αποκτούν τον έλεγχο της επικουρικής σύνταξης τους και βλέπουν πού πραγματικά συγκεντρώνονται και επενδύονται οι εισφορές τους.

Το myteka.gov.gr είναι διαθέσιμο προς το παρόν για μη μισθωτούς, ενώ έως το τέλος του 2022 θα είναι διαθέσιμο για το σύνολο των ασφαλισμένων που έχουν ενταχθεί στο ΤΕΚΑ. Η νέα υπηρεσία είναι επίσης προσβάσιμη μέσω του gov.gr, στην ενότητα “Εργασία και ασφάλιση” και την υποενότητα “Συνταξιοδότηση”. Την άνοιξη του 2023 θα είναι διαθέσιμο και το mobile app myTEKA. Επιπλέον, από το 2023 θα είναι ορατή η εξέλιξη των επενδύσεων.

Πρόκειται για μια καινοτόμο εφαρμογή, που παρέχει εξατομικευμένη πληροφόρηση στους πολίτες. Με μια ματιά, ο ασφαλισμένος ενημερώνεται για το σύνολο των εισφορών που έχει καταβάλει ο ίδιος ή/και ο εργοδότης του, το κέρδος από τις αποδόσεις των επενδύσεων του, το ιστορικό των εισφορών και την κίνηση του λογαριασμού.

Ψηφιακά εργαλεία

“Με τη μεταρρύθμιση που υλοποιούμε, δίνουμε τη δυνατότητα στους νέους ασφαλισμένους – γιατί στο νέο σύστημα εντάσσονται αυτοί που πιάνουν για πρώτη φορά δουλειά και από το 2023 θα εντάσσονται και οι νέοι έως 35 ετών εφόσον το επιθυμούν – να έχουν έλεγχο πάνω στη σύνταξή τους. Δεν μπαίνουν τα χρήματα σε ένα μεγάλο κορβανά, που τα διαχειρίζεται το κράτος. Υπάρχει ένας ατομικός λογαριασμός που μπορεί να παρακολουθεί ο νέος ασφαλισμένος και να βλέπει πώς εξελίσσονται οι αποταμιεύσεις του σε σχέση με την επικουρική του σύνταξη”, τόνισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη χθεσινή παρουσίαση της νέας εφαρμογής του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ),.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης σχολίασε: “Σήμερα υλοποιούμε αυτό που πριν από λίγα χρόνια φαινόταν πολύ μακρινό: κάθε νέα και κάθε νέος να μπορεί άμεσα και σε πραγματικό χρόνο να έχει πλήρη εικόνα της επικουρικής του ασφάλισης. Το myTEKA λειτουργεί ως εργαλείο διαφάνειας και ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των ασφαλισμένων προς τον ασφαλιστικό φορέα. Καθημερινά, με κάθε νέα πρωτοβουλία που υλοποιούμε, εφαρμόζουμε στο πεδίο αυτό που ισχύει παντού: ότι δηλαδή το μέλλον της κοινωνικής ασφάλισης είναι ψηφιακό”.

“Το myTEKA δεν είναι μια ακόμα ψηφιακή εφαρμογή. Πρόκειται για μια πλατφόρμα ενημέρωσης και διαφάνειας, συνιστά εργαλείο αξιολόγησης και ελέγχου, είναι ο φύλακας της λογοδοσίας του Ταμείου και ο σπόρος της εμπιστοσύνης προς αυτό. Στην τελική φάση ανάπτυξης του myTEKA, ο ασφαλισμένος θα είναι σε θέση να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πόσες εισφορές έχει καταβάλει, ποια είναι η πραγματική τους τιμαριθμοποιημένη αξία, πού επενδύονται οι εισφορές του, ποιο είναι το κόστος διαχείρισης του Ταμείου και ποια η απόδοση των επενδεδυμένων κεφαλαίων του”, σημείωσε ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου.

Σχετικά Άρθρα

Leave a Comment

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή