Από την Σμαράγδα Μιχαλιτσιάνου
- Γεννήθηκε κάτω από του Φιλοπάππου, πλάι στον Μάριο Πλωρίτη, δίπλα στη Νάνα Μούσχουρη και απέναντι από την Κατερίνα Γιουλάκη. Ήταν όλοι φίλοι από εκείνα τα χρόνια.
- Σαν μαθήτρια ήταν πολύ κακή. Δεν άνοιγε ποτέ βιβλίο…
- Ήταν ένα ονειροπαρμένο πλάσμα, που είχε το νου της μόνο σε καλλιτεχνικές ανατάσεις ασυνείδητες.
- Όταν φοιτούσε στην Δ΄ Γυμνασίου, τη σήκωσε κάποια μέρα στο μάθημα η καθηγήτρια των Αρχαίων και της ζήτησε να κλίνει το όνομα Δίας. Στη δοτική επενέβη η καθηγήτρια και της είπε: «Δεν είναι ο Δίας, αλλά ο Ζευς, του Διός…
- Παρόλα αυτά όμως είχε τέσσερα βασικά 20άρια στην έκθεση, στη γυμναστική, στα τεχνικά…
- Στην απελευθέρωση, όταν περνούσαν έξω από το σπίτι της, στην οδό Μπέλλας, τα τανκς με τους Εγγλέζους, έβαζε μία τεράστια καρέκλα στο παράθυρο για να τα βλέπει. Κάποια στιγμή ένα τανκ σταμάτησε έξω από το παράθυρό της και εκείνη φώναξε στον Εγγλέζο: «Ψιτ, ψιτ Τζόνι, τσίκλες, τσοκολάτες». Την άλλη μέρα, την ίδια ώρα ξαναπέρασε το ίδιο τανκ, και ο στρατιώτης της έριξε από το παράθυρο τσίχλες και καραμέλες. Τον ευχαρίστησε και του είπε το όνομά της. Την ίδια μέρα, λίγο αργότερα, το τανκ παρκάρισε στη γειτονιά και ο Εγγλέζος χτύπησε το κουδούνι του σπιτιού της. Η γιαγιά τράβηξε τις κοτσίδες της Μάρως και την έκανε μαύρη στο ξύλο.
- Πριν μερικά χρόνια έλαβε ένα γράμμα στην ΕΤ-1, που έγραφε: Για δεσποινίδα Μαρία Κοντού, η οποία αν κάποτε ζούσε στην οδό Μπέλλας 12 και είναι η μικρή Μαρία που είχα γνωρίσει στην απελευθέρωση, να επικοινωνήσει μαζί μου: Ντόναλντ Τράικ διευθυντής της Εφορίας του Κεντ». Η Μάρω τον κάλεσε στο τηλέφωνο και από τότε ανταλλάσσουν κάρτες και χαιρετισμούς.
- Από μικρή έκανε τα πάντα βίδες –όπως κάνει και σήμερα– και τα συνέθετε εξαρχής.
- Ξεκίνησε να γίνει μία σπουδαία χορεύτρια τελειώνοντας τη σχολή της Κούλας Πράτσικα παίρνοντας υποτροφία.
- Έγινε ηθοποιός, χωρίς να έχει τελειώσει καμία δραματική σχολή.
- Έτσι κάποια μέρα μαζί με τη Μαίρη Χρονοπούλου έδωσαν εξετάσεις στα εξαιρετικά ταλέντα για να κάνουν την πλάκα τους. Κι από κει άρχισαν όλα.
- Ήταν μηνών, όταν έχασε τον πατέρα της από φυματίωση, λίγους μήνες πριν εφευρεθεί η πενικιλίνη. Κι αυτό την κατατρέχει ακόμα μέχρι σήμερα, γιατί έκανε μια ιδανική εικόνα του άντρα-συντρόφου-πατέρα-φίλου και δεν μπόρεσε να τη βρει ποτέ.
- Έχει μία αδελφή, μεγαλύτερη από κείνη, την οποία υπεραγαπά. Η αδελφή της έχει παιδιά και εγγόνια και αυτή είναι η οικογένειά της.
- Εκτός ολίγων εξαιρέσεων, όλες οι παρέες της και οι συναναστροφές της είναι εκτός θεάτρου.
- Ένα παρατσούκλι που της έχουν βγάλει οι εξωθεατρικοί είναι: Theatrical proof. Δηλαδή, ότι είναι με το ένα πόδι στο θέατρο και το άλλο εκτός.
- Είναι ισορροπημένο άτομο και δεν έχει αρρωστημένο πάθος για τη δουλειά της. Μπορεί, δηλαδή, να ζήσει και εκτός θεάτρου και πολύ όμορφα.
- Ανήκει στο ζώδιο των Διδύμων και μέσα της συνυπάρχουν εννέα γυναίκες, που συχνά τις συλλαμβάνει να είναι σε πλήρη λειτουργία.
- Δεν τσακώνεται και δεν θυμώνει εύκολα και αυτό το χρωστάει στη μητέρα της και στη γιαγιά της, που ήταν από τη Σμύρνη. ‘Όπως λέει, όσοι ήρθαν από εκεί ήταν πιο εξελιγμένοι και ανώτεροι πνευματικά άνθρωποι.
- Έχει κάνει δύο επιτυχημένους γάμους, αλλά δύο επιτυχημένα διαζύγια, αφού και με τους δύο πρώην συζύγους της ήταν καλοί φίλοι. Ο ένας ο λογοτέχνης Γιώργος Δόξας και ο άλλος ο διευθυντής φωτογραφίας Ντίντης Καρύδης Φουκς.
- Δεν έχει μάθει να εγκλωβίζεται, γιατί είναι ένα πολύ ανεξάρτητο, ελεύθερο και αυτοδύναμο άτομο και με την κλασική έννοια του ελληνικού γάμου δεν μπορεί να υποταχθεί.
- Έχει ύψος 1, 73 μ. και βάρος 66 κιλά. Όταν ξεκίνησε την καριέρα της ζύγιζε γύρω στα 60.
- Παίζει μπιρίμπα με τις φίλες της, γιατί το θεωρεί ένα διασκεδαστικό παιχνίδι, που δεν βασίζεται στην τύχη αλλά στην εξυπνάδα.
- Είναι εκπληκτική μαγείρισσα και συχνά κάνει στους φίλους της πρωτότυπες συνταγές, τις οποίες δεν έχει ανακαλύψει πουθενά.
- Ρισκάρει τα πάντα και της αρέσει να δοκιμάζει κάθε τι καινούριο, χωρίς να υπολογίζει το τίμημα.
- Άρχισε να γράφει τη βιογραφία της και συνεχίζει να γράφει. Θα την εκδώσει μόλις γεράσει.
- Γράφει στίχους για τραγούδι, αλλά τους κρατάει στο συρτάρι.
- Είναι Lions (Λάϊονς,) αλλά δεν της αρέσει να το λέει. Γι’ αυτό το σκοπό τρέχει ατελείωτες ώρες και βοηθάει κοινωφελή ιδρύματα, που έχουν μεγάλη ανάγκη από χρήματα.
- Μία ήμερα πριν από την πρεμιέρα της «Οδού ονείρων» αποχώρησε η Μάρω από το σχήμα, γιατί θεώρησε ότι θα μειωθεί καλλιτεχνικά. Το ίδιο βράδυ την κάλεσε ο Μάνος Χατζιδάκις λέγοντάς της, ότι βρήκε το εύρημα. Όταν γύρισε πίσω είδε σε ένα πακέτο άφιλτρα τσιγάρα κάτι λόγια και κάτι σημαδάκια που έμοιαζαν με νότες. Ο Μάνος κάθισε στο πιάνο κι άρχισε να της παίζει τη «Μαύρη Φορντ». Εκείνη έβαλε τα κλάματα και είπε, ότι την πετάνε. Επενέβησαν ο Δημήτρης Χορν, ο Αλέξης Σολομός και ο Μάνος Χατζιδάκις και της είπαν, ότι θα ’χει επιτυχία. Και τελικά έμεινε στην ιστορία «Η Μαύρη Φορντ».
- Στην ταινία «Αλίμονο στους νέους» χόρεψε ξυπόλητη, γιατί στο πλάνο αμερικέν ήταν ένα κεφάλι ψηλότερη από τον Χορν.
- Στις 21 Ιουνίου του ΄56, επέτειο των γενεθλίων της, που έπαιζε στην Επίδαυρο, ζήτησε από τον Αλέξη Μινωτή να την πάει για μπάνιο με τις φίλες της. Εκείνος είχε την καλή διάθεση, αλλά το αυτοκίνητό του δεν είχε φρένα και ντελαπάρισε σε κάποια στροφή. Ευτυχώς, κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά. Όταν ο Μινωτής συνήλθε της έδωσε ένα φιλί στο στόμα. Το βράδυ κατά τη διάρκεια της παράστασης, η Μάρω είχε το κεφάλι συνεχώς κάτω, γιατί νόμιζε, πως όλοι ήξεραν, πως την φίλησε.
- Τότε ήρθε η Κατίνα Παξινού από την Αθήνα με το νυχτικό, τη γούνα τη βιζόν στο χέρι και μερικές χιλιάδες στο χέρι, για να προλάβει να τον δει ζωντανό.
- Στη σκηνή πρωτοβγήκε το 1969 στο θέατρο «Κεντρικόν» με τον Δημήτρη Χορν στο έργο «Ρομανσέρο» του Ζακ Ντεβάλ. Είχε όμως, τόσο μεγάλο τρακ, που αν δεν την χαστούκιζε η Κατερίνα Γιουλάκη, που έπαιζε στην παράσταση, δεν θα έβγαινε στη σκηνή.
- Ο Γιώργος Φούντας στάθηκε αφορμή που η Μάρω βγήκε στον κινηματογράφο. Την ανακάλυψε στην Κύπρο, που ήταν τουρνέ με τον Δημήτρη Χορν και της τηλεφώνησε χωρίς να την γνωρίζει.
- Η πρώτη ταινία ήταν «Το κάθαρμα». Για τις ανάγκες μιας σκηνής, ο Φούντας της έδωσε ένα πολύ δυνατό χαστούκι και της έσκισε το αυτί.
- Ο πρώτος της μισθός στο θέατρο στο θίασο του Χορν ήταν 5.500 δρχ., ενώ από την πρώτη ημέρα της ταινίας πήρε 30.000 δρχ.
- Όλα τα φλερτ της ήταν έξω από το χώρο της, πλην μιας εξαίρεσης. Από το θέατρο είχε μόνο μια ερωτική ιστορία με τον Γιάννη Βόγλη.
- Δεν είναι πονηρή, αλλά αφελής και δεν σκέφτεται προκατειλημμένα. Πρώτα βλέπει τα άσχημα και μετά τα εντοπίζει, ενώ λέει τα πράγματα με το όνομά τους, όσο κι αν ενοχλεί αυτό.
- Δεν της αρέσει να υποτιμά τους απέναντι, κι όσοι το κάνουν τους απεχθάνεται.
- Η πιο πικρή εμπειρία στην προσωπική σας ζωή ήταν το πρώτο της διαζύγιο, γατί ήταν ο παιδικός της έρωτας.
- Την πιο μεγάλη πικρία ένιωσε σε ηλικία 22 χρονών, όταν ένας γυναικολόγος της είπε άτεχνα: «Δεν θα γίνεις ποτέ μητέρα»…
- Ήθελε πολύ να υιοθετήσει ένα παιδί, αλλά δεν ήρθαν ιδανικά τα πράγματα στην ιδιωτική της ζωή.
- Δεν περιποιείται καθόλου την επιδερμίδα της. Μάλιστα, όταν είναι πολύ κουρασμένη κοιμάται μακιγιαρισμένη. «Η φύση με έχει ευνοήσει με ένα πολύ καλό δέρμα», λέει η ίδια.
- Το ΄62 διόρθωσε τη μύτη της για λόγους φακού, κατόπιν προτροπής του Φίνου.
- Δεν πίνει αλκοόλ, δεν τρώει κρέας και δεν βάζει αλάτι στο φαγητό της.
- Εκνευρίζεται, όταν πηγαίνει στο σούπερ-μάρκετ και βλέπει παρατημένα καρότσια στο ταμείο. Γίνεται πιο έξαλλη, όταν πάει να αγοράσει εφημερίδα στο περίπτερο και περνάνε δεξιά κι αριστερά τριακόσια χέρια, όταν εκείνη προηγείται.
- Πηγαίνει στην εκκλησία και προσεύχεται ώρες που δεν έχει λειτουργία, γιατί δεν της αρέσει να την κοιτούν.
- Την απωθεί κάθε μορφή βίας και δεν μπορεί να την ξεπεράσει.
- Θέλει να παίξει τραγωδία, Αριστοφάνη, Πίντερ και Τενεσί Ουίλιαμς.
- Για να βρει τον εαυτό της έκανε ψυχανάλυση οκτώ χρόνια.
- Όταν ανακαλύψει, ότι κάποιος φίλος δεν λέει αλήθεια, κόβει τους δεσμούς μαχαίρι.