Η Ισπανία επλήγη από διακοπή επικοινωνίας, με αποτέλεσμα πολλοί χρήστες του Διαδικτύου και των σταθερών τηλεφώνων να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες τους. Το περιστατικό είχε επίσης αντίκτυπο στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, ενώ ήχησε και το «112».
Το ζήτημα, το οποίο ξεκίνησε νωρίς την Τρίτη, 20 Μαΐου, φαίνεται να συνδέεται με την αναβάθμιση δικτύου που πραγματοποιεί η Telefonica, αναφέρει το τοπικό ειδησεογραφικό πρακτορείο El Diario. Πολλοί χρήστες του Διαδικτύου φαίνεται να έχουν επίσης επηρεαστεί από προβλήματα, ωστόσο δεν είναι σαφές εάν συνδέονται με τα έργα της Telefonica. Πελάτες των Movistar και O2, δύο εταιρειών Telefonica, ανέφεραν ότι οι οπτικές ίνες ήταν εκτός λειτουργίας.
Το Υπουργείο Ασφάλειας είπε ότι γύρω στις 4 το πρωί τοπική ώρα, οι χειριστές των τηλεφωνικών κέντρων έκτακτης ανάγκης παρατήρησαν “προβλήματα με ορισμένες από τις κλήσεις που εισέρχονταν”.
Οι άνθρωποι που επλήγησαν από τη διακοπή και ήταν απελπισμένοι για υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης είχαν «κομμένη τη φωνή» τους κατά τη διάρκεια των κλήσεων, με τους χειριστές να τους καλούν πίσω.
Το τηλεφωνικό κέντρο 112 της κοινότητας της Βαλένθια ανέφερε αρχικά τη διακοπή, με το ζήτημα να επηρεάζει τώρα τη Χώρα των Βάσκων, την Ανδαλουσία, την Εξτρεμαδούρα και την Αραγονία.
Τα ακριβή αίτια της καταστροφικής διακοπής δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί, ενώ συνεχίζονται οι εργασίες για την αποκατάσταση της κανονικής λειτουργίας.
Όλες οι φωνητικές υπηρεσίες της Telefonica έχουν επηρεαστεί.
Σύμφωνα με το Downdetector που αναφέρει ζητήματα υπηρεσιών σε επιχειρήσεις, τα περιστατικά ξεκίνησαν λίγο μετά τις 02:00 τοπική ώρα και επηρέασαν την υπηρεσία σταθερού διαδικτύου.
Τουλάχιστον το 72% των πολιτών ανέφερε διακοπές, με ένα άλλο 18% να αναφέρει χωρίς σήμα και το 10% με «ολική διακοπή».
Τα ζητήματα που προκάλεσαν τη διακοπή “δεν σχετίζονται με το 112 στην κοινότητα της Βαλένθια”, σύμφωνα με την GVA.