Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου, στις 19:30 η Αλυσίδα Πολιτισμού IANOS και οι εκδόσεις ΠΕΔΙΟ, διοργανώνουν παρουσίαση του βιβλίου με τίτλο: «Από την ιστορία στην ιστορική εκπαίδευση – Αποτιμήσεις και προοπτικές» – Τιμητικός τόμος για τη Μαρία Ρεπούση.
Σε επιστημονική επιμέλεια των Γιώργου Κόκκινου, Έλλης Λεμονίδου & Κώστα Κασβίκη.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
- Σία Αναγνωστοπούλου, Ιστορικός, Πάντειο Πανεπιστήμιο, βουλεύτρια της Νέας Αριστεράς.
- Αννα Μαρία Δρουμπούκη, Ιστορικός, Πανεπιστήμιο Μονάχου, διδάσκουσα Παν/μίου Αιγαίου.
- Ιάσονας Χανδρινός, Ιστορικός, Πανεπιστήμιο του Ρέγκενσμπουργκ.
Την εκδήλωση θα συντονίσει ο Παντελής Καψής, δημοσιογράφος.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον ΙΑΝΟ της Αθήνας, Σταδίου 24 και θα προβάλλεται ζωντανά στο κανάλι YouTube του ΙΑΝΟΥ.
Link βιβλίου: https://tinyurl.com/2s3nbx2a
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Αναγνωρισμένοι διεθνώς και καταξιωμένοι ξένοι και Έλληνες ιστορικοί, κοινωνικοί επιστήµονες και ειδικοί στην ιστορική εκπαίδευση – διδακτική της ιστορίας καταθέτουν στον ανά χείρας συλλογικό τόµο πρωτότυπες εργασίες τους, τις οποίες και αφιερώνουν στην καθηγήτρια Μαρία Ρεπούση ως συµβολικό αντίδωρο για τη συµβολή της τόσο στην ανάπτυξη του διεπιστηµονικού πεδίου της κριτικής ιστορικής εκπαίδευσης και της αντι-ιεραρχικής ιστορικής σκέψης, όπου συγκαταλέγεται µεταξύ των στυλοβατών, όσο και στο πεδίο της ιστορίας των φύλων, της υποκειµενικότητας, ειδικότερα των γυναικών, όπως επίσης των κοινωνικών αναπαραστάσεων. Θεωρούµε ότι τιµώνται µε τον προσήκοντα τρόπο η προσωπικότητα και το έργο της, στο οποίο έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο οι αξίες της αυτονοµίας, της ταυτότητας, των δικαιωµάτων, της δηµοκρατικής συµπερίληψης, της κοινωνικής αλληλεγγύης και δικαιοσύνης, της ατοµικής και συλλογικής χειραφέτησης, της αντίστασης στην υλική και συµβολική βία.
Παράλληλα, µε τη συµµετοχή 24 ερευνητών, στον τόµο αυτόν, ο οποίος είναι αρθρωµένος σε δύο αλληλένδετες και αλληλοτροφοδοτούµενες ενότητες, καταβάλλεται µια αξιόλογη προσπάθεια απολογισµού των επιµέρους γνωστικών πεδίων (επιτεύγµατα, ελλείψεις, προσαρµογή σε νέες ανάγκες, νέες προοπτικές), συναφής µε τον οποίο είναι και ο επιστηµολογικός προβληµατισµός αναφορικά µε τα παραδείγµατα και τα θεωρητικά ρεύµατα που δέσποσαν στην καµπή του 20ού προς τον 21ο αιώνα στα πεδία (α) της ιστορίας (γλωσσική και ανθρωπολογική στροφή, µετα-αποικιακές σπουδές, σπουδές της µνήµης και του τραύµατος, digital turn), (β) των κοινωνικών επιστηµών ευρύτερα, και πιο συγκεκριµένα της γνωστικής και της κοινωνικής ψυχολογίας, καθώς και της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, αλλά και (γ) της παιδαγωγικής θεωρίας (κοινωνικός και ατοµικός εποικοδοµισµός), όπως και της ειδικής διδακτικής που συνδέεται µε την ιστορική κουλτούρα και µάθηση (Νέα Ιστορία).