Μαγειρέματα ή αλαζονεία

Με αφορμή το υπουργείο Παιδείας, το ΑΣΕΠ και τους αναπληρωτές

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΑΧΟΥΡΗΣ

Η σχολική περίοδος έληξε. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ξαναμπήκαν στον Γολγοθά τους. Σίγουρη απόλυση Ιούνιο, ενδεχόμενη πρόσληψη τέλη Αυγούστου. Οι …τυχεροί θα έχουν τριήμερη προθεσμία να παρουσιαστούν στα σχολεία, ενώ όσοι -και δεν είναι λίγοι –χρειάζονται μετακόμιση θα κοιμούνται ξανά στα ΙΧ τους μέχρι να βρουν το όποιο σπίτι. Ως τραγικό επιστέγασμα οι διορισμοί πιθανότατα γίνουν από τις περυσινές λίστες κατάταξης του ΑΣΕΠ! Αυτές που ΑΣΕΠ και υπουργείο Παιδείας καθ’ ομολογία τους ξέρουν ότι είναι λανθασμένες και τις χρησιμοποίησαν παρά τις διαμαρτυρίες. Η αλαζονεία του σεφ για το μαγείρεμά του.

Θυμίζουμε: Πέρυσι (Φεβρουάριο 2023) εξαιτίας μιας ασαφούς παραγράφου στη σχετική εγκύκλιο του ΑΣΕΠ χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δήλωσαν λιγότερη προϋπηρεσία από την πραγματική τους. Σημειώνεται ότι το ΑΣΕΠ τότε καθησύχαζε/προειδοποιούσε τους αιτούντες ότι όλα τα στοιχεία που θα υποβληθούν θα διασταυρωθούν και διορθωθούν σύμφωνα με τους ηλεκτρονικούς φακέλους του ΟΠΣΥΔ (= την υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας όπου υπάρχουν, ελεγμένα για την εγκυρότητά τους, τα προσόντα για τη μοριοδότηση καθενός χωριστά). Τι έκανε όμως το ΑΣΕΠ;

•Στις αιτήσεις που βρήκε παραπάνω προϋπηρεσία σωστά τις διόρθωσε, ως παράτυπες. Όπου βρήκε «λάθος» με λιγότερη προϋπηρεσία την άφησε, ψαλιδίζοντας μόρια σε χιλιάδες δικαιούχους (δηλαδή δυο μέτρα δύο σταθμά ελέγχου).

•Αποφάσισε (έχει την εξουσία;) να μην δεχθεί ενστάσεις για το θέμα (καταργώντας ουσιαστικά θεμελιώδες δικαίωμα κάθε πολίτη, παράδειγμα το αντίστοιχο δικαίωμα έφεσης ακόμα και για ποινικά αδικήματα) και

•Παρουσίασε συνειδητά μια λίστα διορισμών που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Μια λίστα που είχε – έχει και άλλες παραλείψεις καθώς δεν καταχωρήθηκαν διάφορα μοριοδοτούμενα προσόντα (πτυχία, γλώσσες, κτλ).

Υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά περίπου 7000 σχετικές ενστάσεις. Μόλις από χθες, 11 μήνες μετά, απορρίπτονται χωρίς να δέχονται την προϋπηρεσία. Η ΔΟΕ με ανακοίνωση καταγγέλλει τη νοοτροπία και ζητά διόρθωση από υπουργό Παιδείας και ΑΣΕΠ. Οι προσλήψεις το 2023 και το 2024 γίνονται από «λίστες» όπου σε πολλούς υποψήφιους συνειδητά έχουν «εξαφανιστεί» προσόντα. Φημολογείται ότι όταν παρέμβαιναν δικηγόροι τα λάθη διορθώνονταν. Να το πιστέψουμε; Κριτήριο διόρθωσης ο νομικός φόβος ευθυνών; Και οι αιτούντες που δεν έχουν τα τριχίλιαρα για διαμαρτυρίες και πεντοχίλιαρα για προσφυγές; Αναπάντητοι; Οι εξηγήσεις αναγκαίες. Επειδή η κατάσταση θυμίζει την αλαζονεία του πραίτορα απέναντι στους πληβείους. Αποδεικνύει το γενικότερο πρόβλημα κρατικής νοοτροπίας και λειτουργίας από μια αλαζονική διακυβέρνηση. Θέτω απλά ερωτήματα καλής πρόθεσης:

Όταν χιλιάδες ερμηνεύουν με τον ίδιο λάθος τρόπο το ίδιο σημείο μιας εγκυκλίου, φταίει η ερμηνεία ή η διατύπωση; Ζούμε σε ουεργολική πολιτεία όπου είναι αλάνθαστοι οι κάθε είδους συντάκτες εγκυκλίων; Ποια «εκδίκηση» καταργεί το δικαίωμα της διόρθωσης, στέλνει στην ανεργία και – για όσους αντέχουν οικονομικά- σε μια χρονοβόρα, χρηματοβόρα και ψυχοφθόρα δικαστική διαδικασία χιλιάδες πολίτες; Πόσες αγωγές κατατέθηκαν την τελευταία δεκαετία εναντίον του ΑΣΕΠ, πόσες δικαιώθηκαν, πόσοι επαναπροσλήφθηκαν, πόσο κόστισαν στο δημόσιο τα δικαστικά έξοδα και οι ακυρώσεις προσλήψεων, ποιος πλήρωσε τα σπασμένα; Και δεν είναι το μόνο. Το 2020, στην περίοδο της πανδημίας, με την ίδια κυβέρνηση, αποκλείστηκαν πάλι άλλες χιλιάδες εκπαιδευτικοί για τα παράβολα, που είχαν μεν εμπρόθεσμα πληρώσει στις τράπεζες αλλά το ΑΣΕΠ δεν τα δέχθηκε. Στις πόσες φορές επανάληψης το συμβάν παύει να θεωρείται τυχαίο; Θα διορθωθούν ΟΛΑ τα λάθη ή θα ισχύσουν «ετσιθελικές» ποινές (όπως απόρριψη πραγματικής προϋπηρεσίας;) στις καινούργιες λίστες; Δηλαδή τις λάθος «προσωρινές λίστες» να τις κάνουν «λάθος μόνιμες» με ισχύ τρία χρόνια, κάνοντας από αυτές τις συνειδητά λανθασμένες λίστες διορισμούς μέχρι επόμενες τις εκλογές μην ξεχνιόμαστε. Αλαζονεία του μάγειρα ή δικαιοσύνη λοιπόν;

Πρέπει να μας απασχολήσει η απαξίωση στην πράξη ανεξάρτητων αρχών που από εγγυητές κι ελεγκτές της λειτουργίας του κράτους μεταβάλλονται σε κράτος. Το πώς αποκαθίσταται η αξιοπιστία τους. Τα τραγελαφικά της κυβέρνησης όπου οι εκπαιδευτικοί σήμερα, αύριο κάποιοι άλλοι, κουβαλώντας τον σταυρό του διορισμού και των άθλιων συνθηκών εργασίας τους, καλούνται να υπερασπιστούν και διδάξουν τις έννοιες της αξιοπρέπειας, του σεβασμού, της ισονομίας, της αξιοκρατίας που για τους ίδιους καταρρακώνονται.

Τη γλώσσα (Παιδεία) και την ελευθερία (έκφρασης – δράσης– πίστης) είχε στο μυαλό του και πάλευε ο εθνικός μας ποιητής. Δεν είχε την αλαζονεία της εξουσίας ούτε τις θριαμβολογίες της εκλογικής διαφοράς, που άρχισε να ξηλώνεται και σύντομα θα δούμε πόση θα μείνει.

Σχετικά Άρθρα

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή