Πρόστιμο-μαμούθ ύψους 390 εκατ. ευρώ επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στον κολοσσό των κοινωνικών δικτύων Meta μετά την αποκάλυψη ότι οι χρήστες των Facebook και Instagram γίνοταν υποχρεωτικά αποδέκτες προσωποποιημένων διαφημίσεων κατά τη χρήση των συγκεκριμένων εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης.
Το σκεπτικό της απόφασης
Το σκεπτικό της απόφασης πάνω στο οποίο βασίστηκε η επιβολή του προστίμου αφορά στο κατά πόσο είναι νομικά επιτρεπτό να συλλέγονται από την εταιρία πληροφορίες για προσωποποιημένες διαφημίσεις.
Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, η Meta καλείται να συμμορφωθεί με ένα νομικό πλαίσιο, το οποίο δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό, και θα ορίζει τη δυνατότητα επιλογής για εκείνους που επιθυμούν να δέχονται στοχευμένες διαφημίσεις. Εάν ένας μεγάλος αριθμός χρηστών επιλέξει να μην κοινοποιούνται τα προσωπικά του δεδομένα, τότε η εταιρία δεν θα μπορεί να προωθεί τις προσωποποιημένες διαφημίσεις.
Η συγκεκριμένη απόφαση θεωρείται μια από τις πιο καίριες, από τότε που η Ένωση θέσπισε τη νομοθεσία περί της προστασίας των προσωπικών δεδομένων με στόχο να περιοριστεί η πρόσβαση του Facebook και άλλων εταιρειών στη συλλογή προσωπικών πληροφοριών.
Σημειώνεται ότι στην άλλη πλευρά του Ατλαντίκού, οι αμερικανικές αρχές δεν έχουν θεσπίσει κανένα νομικό πλαίσιο που να διαφυλάσει τα προσωπικά δεδομένα. Ορισμένες μόνο πολιτείες, όπως η Καλιφόρνια, έχουν προχωρήσει σε αυτές τις κινήσεις.