«Οι Απάχηδες των Αθηνών»: Θερμή υποδοχή της αποκατεστημένης κόπιας της ταινίας στο Παρίσι

Η εκδήλωση, υπό την αιγίδα του Κώστα Γαβρά, φιλοξενήθηκε στην αίθουσα Henri Langlois της Γαλλικής Ταινιοθήκης, στο πλαίσιο του 9ου Φεστιβάλ Αποκατεστημένων Ταινιών “Toute la mémoire du monde”, την Παρασκευή 1 Απριλίου.

by Times Newsroom

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη προβολή της αποκατεστημένης σε 4Κ κόπια της ταινίας Οι Απάχηδες των Αθηνών τoυ Δημήτρη Γαζιάδη (1930) στο Παρίσι, σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία της.

από το αρχείο του Στάθη Αρφάνη

Η προβολή της ταινίας, η οποία είναι η πρώτη “άδουσα και ηχητική” ελληνική ταινία (1930) και βασίζεται στην ομώνυμη οπερέτα των Νίκου Χατζηαποστόλου και Γιάννη Πρινέα (1921), έγινε στην Γαλλική Ταινιοθήκη: εκεί  όπου πριν μερικά χρόνια εντοπίστηκε η κόπια της ταινίας, που επί δεκαετίες θεωρείτο χαμένη.

Η εκδήλωση, υπό την αιγίδα του Κώστα Γαβρά, φιλοξενήθηκε στην αίθουσα Henri Langlois της Γαλλικής Ταινιοθήκης, στο πλαίσιο του 9ου Φεστιβάλ Αποκατεστημένων Ταινιών  “Toute la mémoire du monde”, την Παρασκευή 1 Απριλίου.

© Thierry Stefanopoulos

Την ταινία παρουσίασαν ο πρόεδρος της Γαλλικής Ταινιοθήκης Κώστας Γαβράς, ο διευθυντής Φρεντερίκ Μπονό και η πρόεδρος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος Μαρία Κομνηνού.

© Thierry Stefanopoulos

Το κοινό χειροκρότησε θερμά τους σολίστ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Έλενα Κελεσίδη (υψίφωνο), Δημήτρη Πακσόγλου (τενόρο) και Φρίξο Μόρτζο (πιάνο) οι οποίοι ερμήνευσαν τη μουσική της ταινίας, σε μια διασκευή για μικρό σύνολο που επιμελήθηκε το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής.

© Thierry Stefanopoulos

Μέσα από την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), η Ταινιοθήκη της Ελλάδος ανέλαβε το σημαντικό έργο της αποκατάστασης και ψηφιοποίησης σε 4Κ και σε κόπια 35mm, και της ανασύνθεσης της μουσικής που συνόδευε το έργο.

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστούν θρυλικές μορφές της ελληνικής οπερέτας όπως ο Πέτρος Κυριακός, η Μαίρη Σαγιάνου, ο Πέτρος Επιτροπάκης, ο Γιάννης Πρινέας, κ.α. αποτελεί έναν σημαντικό, χαμένο μέχρι σήμερα, κρίκο στην ιστορία του πρώιμου ελληνικού κινηματογράφου. Κατά κοινή ομολογία, το να μπορεί μια μικρή χώρα να παράξει το 1930 μια ταινία τέτοιας αισθητικής και τεχνικής αρτιότητας είναι εξαιρετικά σπάνιο.

Η κύρια δύναμη της κινηματογραφημένης αυτής οπερέτας, έγκειται στην υψηλή αισθητική της κινηματογράφησης, η οποία καταγράφει έξοχα ορισμένα από τα σημαντικότερα τοπόσημα της Αθήνας και των περιχώρων και συλλαμβάνει την καθημερινότητα του 1930 στην Πλάκα, στου Ψυρρή, στην Αγορά, στο Θησείο, στο Γκάζι, στα Χαυτεία, στην Πλατεία Συντάγματος, στην Ομόνοια, στην οδό Σταδίου, στην Πανεπιστημίου, αλλά και στα Ανάκτορα του Τατοΐου.

από το αρχείο του Στάθη Αρφάνη

Η παγκόσμια πρώτη παρουσίαση του φιλμ πραγματοποιήθηκε πριν δύο χρόνια (15/2/2020) στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) και η υποδοχή του κοινού ήταν θερμή. Η προβολή έγινε με τη συμμετοχή της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ και Μονωδών της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Η αποκατεστημένη κόπια της ταινίας «Οι Απάχηδες των Αθηνών» μεταδόθηκε από την ΕΡΤ2 στις 7 Μαρτίου 2022.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή