«Σιγή ιχθύος» για την τύχη των 55 μελών κινεζικού πυρηνικού υποβρυχίου – Η Κίνα αρνήθηκε επίσημα το περιστατικό

Πενήντα πέντε Κινέζοι ναύτες φέρεται να έχασαν τη ζωή τους τον Αύγουστο όταν το πυρηνικό τους υποβρύχιο προσάραξε στην Κίτρινη Θάλασσα, μια τραγωδία που θυμίζει το ρωσικό πυρηνικό υποβρύχιο Kursk τον Αύγουστο του 2000 στη Θάλασσα του Μπάρεντς. Τότε χάθηκα 118 επιβαίνοντες γράφει η Libre Belgique, σύμφωνα με το News.ro.

by Times Newsroom

Σύμφωνα με την έκθεση των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, που διέρρευσε και την οποία επικαλείται η Daily Mail, το υποβρύχιο “093-417” του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας έπλεε στην Κίτρινη Θάλασσα, όταν υπέστη καταστροφική βλάβη, που είχε αποτέλεσμα να δηλητηριαστεί το 55μελές πλήρωμα στις 21 Αυγούστου,

Η Κίνα αρνείται ότι έχασε υποβρύχιο στην Κίτρινη Θάλασσα, όπως και η Ταϊβάν

To υποβρύχιο φέρεται να έμεινε από οξυγόνο ενώ έπλεε κοντά στην επαρχία Σαντόνγκ, βόρεια της Σαγκάης, αφού εγκλωβίστηκε σε αμυντικά συστήματα που είχε τοποθετήσει στο βυθό το πολεμικό ναυτικό της Κίνας για να εμποδίσει τη διέλευση ξένων υποβρυχίων και πλοίων. Μεταξύ των 22 αξιωματικών που πιστεύεται ότι έχασαν τις ζωές τους περιλαμβανόταν και ο κυβερνήτης του υποβρυχίου κλάσης Shang.

Η βρετανική έκθεση ανέφερε: «Θεωρούμε ότι ο θάνατος [των μελών του πληρώματος] επήλθε από υποξία [έλλειψη οξυγόνου] λόγω βλάβης συστήματος στο υποβρύχιο. Το υποβρύχιο έπεσε πάνω σε εμπόδιο από αλυσίδα και άγκυρα που χρησιμοποιούσε το Κινεζικό Πολεμικό Ναυτικό για να παγιδέψει αμερικανικά και συμμαχικά υποβρύχια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα βλάβες στα συστήματα, που χρειάζονταν έξι ώρες για να επισκευαστούν και να αναδυθεί το υποβρύχιο. Η βλάβη στο σύστημα παροχής οξυγόνου δηλητηρίασε το πλήρωμα μετά από μια καταστροφική βλάβη».

Φήμες για ένα περιστατικό με υποβρύχιο κλάσης Shang άρχισαν να κυκλοφορούν τον περασμένο μήνα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά τις διέψευσε το Πεκίνο.

Η Κίνα διαθέτει έξι επιθετικά υποβρύχια Τύπου 093, με εκτόπισμα 6.096 τόνων έκαστο, ενώ είναι εφοδιασμένα με τορπίλες 553 χιλιοστών. Τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια σχεδιάστηκαν να είναι πιο αθόρυβα σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα και τέθηκαν τα τελευταία 15 χρόνια σε υπηρεσία.

Κίνα: 55 οι νεκροί

Ο κυβερνήτης του υποβρυχίου «093-417» του κινεζικού ναυτικού θα είναι μεταξύ των θυμάτων, μαζί με άλλους 21 αξιωματικούς. Η τραγωδία πιστεύεται ότι συνέβη στα νερά της κινεζικής επαρχίας Shandong.

Η Κίνα αρνήθηκε επίσημα το περιστατικό. Επίσης, όπως οι Ρώσοι το 2000, το Πεκίνο φαίνεται ότι αρνήθηκε να ζητήσει διεθνή βοήθεια για το υποβρύχιο του.

Ο τραγικός απολογισμός είναι: 22 αξιωματικοί, 7 δόκιμοι, 9 υπαξιωματικοί και 17 ναύτες. Μεταξύ των νεκρών ήταν ο πλοίαρχος συνταγματάρχης Xue Yong-Peng.

Ο θάνατός τους πιστεύεται ότι προκλήθηκε από υποξία λόγω βλάβης του συστήματος στο υποβρύχιο. Το υποβρύχιο χτύπησε ένα εμπόδιο αλυσίδας και πρόσδεσης που χρησιμοποιούσε το κινεζικό ναυτικό για να παγιδεύσει υποβρύχια των ΗΠΑ και των συμμάχων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα βλάβες του συστήματος που χρειάστηκαν έξι ώρες για να επισκευαστεί και να ανυψωθεί το πλοίο. Το σύστημα οξυγόνου επί του σκάφους δηλητηρίασε το πλήρωμα αναφέρει το βρετανικό έγγραφο που επικαλείται η Daily Mail.

Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει ανεξάρτητη επιβεβαίωση στον δημόσιο τομέα για την υποτιθέμενη απώλεια του κινεζικού υποβρυχίου, αναφέρει η La Libre Belgique.

Το Πεκίνο αρνήθηκε να σχολιάσει τις εικασίες σχετικά με το περιστατικό, χαρακτηρίζοντάς τες «εντελώς ψευδές», ενώ η Ταϊβάν έχει επίσης αρνηθεί τις αναφορές που δημοσιεύτηκαν στο Διαδίκτυο.

Σιγή ιχθύος από την Κίνα

Η Daily Mail προσπάθησε να επικοινωνήσει με το Βασιλικό Ναυτικό για περισσότερες πληροφορίες, αλλά επίσημες πηγές αρνήθηκαν να σχολιάσουν ή να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Ωστόσο, Βρετανός ειδικός που εργαζόταν σε υποβρύχιο έδωσε την ακόλουθη εξήγηση στην Daily Mail: “

Είναι εύλογο ότι αυτό συνέβη και αμφιβάλλω ότι οι Κινέζοι θα είχαν ζητήσει διεθνή υποστήριξη, για προφανείς λόγους. και οι μπαταρίες του υποβρυχίου αποφορτίστηκαν , τότε τελικά τα συστήματα καθαρισμού αέρα και τα συστήματα διαχείρισης αέρα θα μπορούσαν να είχαν υποχωρήσει… Τα δευτερεύοντα συστήματα μπορεί να είχαν ενεργοποιηθεί αλλά απέτυχαν να διατηρήσουν τον αέρα, με αποτέλεσμα ασφυξία ή δηλητηρίαση.

Εμείς στη Βρετανία διαθέτουμε ένα κιτ που απορροφά διοξείδιο του άνθρακα και παράγει οξυγόνο σε μια τέτοια κατάσταση. Αλλά είναι πιθανό άλλα έθνη να μην έχουν αυτό το είδος τεχνολογίας», είπε ο ειδικός.

Τα κινεζικά υποβρύχια Type 093 μπήκαν σε υπηρεσία τα τελευταία 15 χρόνια. Τα πλοία έχουν μήκος περίπου 100 μέτρα και είναι οπλισμένα με τορπίλες. Τα υποβρύχια Type 093 είναι από τα πιο σύγχρονα υποβρύχια της Κίνας και είναι γνωστά για το χαμηλό επίπεδο θορύβου τους.

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com